Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 23:56

Beste bokkers,

Ik ben 20 jaar, afgestudeerd en ga ook niet meer verder studeren. Vooral de laatste tijd merk ik dat ik het huis uit wil. Ik wil vrijheid, onafhankelijk worden en bots de laatste tijd steeds meer met m'n vader om van alles en nog wat. Er zijn 2 goede redenen waarom het niet kan:

- Simpelweg: ik heb het geld er niet voor. M'n spaarrekening loopt ook eerder af dan dat t oploopt.

- Mocht ik het geld hebben: ik durf niet alleen. Ik heb last van hyperventilatie/paniekaanvallen, en ik weet ook zeker dat als ik alleen ga ik al snel 'eenzaam' word.

Wil ook niet in een studentenhuis, ik ben fotograaf en heb ruimte nodig om m'n studio op te bouwen. Het liefst zou ik een appartement huren, samen. Maar ik heb geen vriend, die moet ik nog tegen komen haha.

Ik weet dat jullie niks voor me kunnen doen. Maar wilde het eigenlijk gewoon kwijt, en vroeg me af wie hier nog meer mee zit. En hoe je er mee omgaat. En ruzie met je ouders op je 14/15e is anders, dat stuk gaat over :j en ben ik al voorbij haha.


laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 00:15

Dank je wel voor jullie reacties!
Vriendin van me (ook fotograaf toevallig) vroeg of ik samen met haar wilde wonen. Maar aangezien ik op het moment nog geen 50,- kan missen... :(
Tenzij ik m'n auto verkoop maar dan heb ik geen auto meer voor naar m'n werk te gaan of opdrachten..

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 00:21

Ik heb een weekendbaan, maar dit filiaal sluit over een week en het ziet er Naar uit dat ik iniedergeval niet meer uren kan krijgen.

Heb wel gesolliciteerd naar een droombaan als parttime fotograaf waarbij je ook veel reist, én werkt vanuit Amsterdam (waar ik t liefst wil wonen) <3 maar die zullen wel veel reacties krijgen. Maar dat zou wel heeel gaaf zijn haha.


laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 00:32

Haha ik kan ook nog niet eens koken :P maar dat ben ik aan 't leren :)

Ben inderdaad gewoon op zoek naar 'n baantje voor door de week. Maar dat valt niet mee in deze tijd :') + als ik genoeg verdien en eindelijk het huis uit kan, wil ik toch naar de stad en is m'n baantje te ver weg :? Hmm. Maar eerst maar eens reactie krijgen van die fotograaf. Weet dat er weinig kans is...maaar, wie weet :')

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 00:36

Ohja nog iets: ik kan t paardrijden niet meer betalen waar ik zó van baal. Had een gratis bijrijdpaardje gevonden maar die is véél te pittig voor me en heeft me al een hersenschudding gegeven en gratis angst. :')

Heb wel n paar advertenties gezien van mensen die er geen geld voor vragen maar dat is helaas allemaal te ver weg. Of ik was nét te laat :(

@_lies_: dat is wel een goeie ja! :j
Edit:nou nog een leuke vent haha

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 00:51

Ja ik ga het ook wel proberen :)
Het liefst zou ik dus (samen) willen wonen dicht in de buurt van Amsterdam. Dicht tegen de stad maar wel op n wat rustigere plek (waar wellicht wel een paardje kan staan :D )

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 01:07

Dan zou ik ook nog maar even thuis blijven ja :j

EDIT: Het is trouwens niet zo dat ik elke dag ruzie heb met m'n vader hoor, botsen gewoon veel vaker de laatste tijd. Maar ik merk ook gewoon dat het langzaam aan tijd wordt.. Maar ben natuurlijk ook heel blij dat ie er is. En gezond is..je ziet de laatste tijd zo veel kanker om je heen. Goede vrienden van ons ook... Dan moet je blij zijn dat je ouders er zijn..
Ook als ik een hyperventilatie aanval/paniek aanval krijg, ben ik erg blij dat m'n vader er is. Ik zak dan snel door m'n benen en dan is papa er om op te leunen als ik toevallig niet kan zitten :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 09:13

Ah dat is wel echt balen inderdaad.
Fijn ook dat ze je gewoon uitlachen :? Dat kan echt niet..

Nja we moeten maar gewoon even bikkelen denk ik,.en geluk hebben met 't werk.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 09:52

Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken :D leuk joh! :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 09:58

Dan zou ik mooi studeren op een school die je leuk vind, al is het ver weg. Het is tenslotte wel je toekomst? :j

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 13:23

JJane schreef:
Is het niet wat om ondertussen te kijken of je aan je paniekaanvallen kan werken? Dit belemmerd je best in je toekomst als ik het zo lees en dat is toch jammer. Hoe eerder je dit hebt opgelost of verbeterd hoe langer je er profijt van hebt in je leven.


Ik ben al bij een psychologe geweest hiervoor en de behandeling hebben we afgesloten. Ik heb er al bijna geen last meer van. Ik ben dit jaar zelfs met het vliegtuig geweest :j En vorige maand had ik 5 feestjes in 1 week, en dat is eigenlijk gewoon goed gegaan. (Toen zaten we erover te praten of ik 1 feest wel aankon haha). Ik had dit een jaar geleden nooit kunnen doen. Het gaat dus eigenlijk hartstikke goed. Maar in m'n eentje wonen wil ik sowieso niet. De grootste reden hiervoor is eigenlijk dat me dat hartstikke saai lijkt :j

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 14:04

Klopt, maar eenmaal thuis is het toch maar alleen. En een hond nemen is dan toch ook wel weer anders dan een mens ;) Verder zou ik écht rondom amsterdam willen wonen en daar ken ik eigenlijk niemand. Dus dan is het fijner als je met z'n twee bent :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 15:25

Kan iemand me misschien uitleggen wat dit betekend? ^^^

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 16:00

Ah zo, dank je!

En ja dan snap ik dat je nog even thuis blijft hoor haha. Heb het ook niet slecht maar begin me gewoon steeds vaker te irriteren. Maar dat is misschien logisch. En inderdaad, het moet op je pad komen. Komt vast allemaal goed! :j

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 16:05

_Nancy schreef:
Ik irriteer me ook thuis :') Aan mijn zus die 24/7 thuis is onderhand..
Maar goed,, ik hou in mijn hoofd 'Er komt een dag dat ik een plek voor mezelf heb!' Haha

Het zou misschien ook wel veel makkelijker zijn als ik geen paard zou hebben, maar dat is een keus die ik bewust heb gemaakt en echt over heb nagedacht en heb er geen moment spijt van.


Dan zou ik als ik jou was als je je irriteert lekker naar je paard toe gaan <3

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 10:23

Nee, door omstandigheden kán ik niet alleen, paniekaanvallen zijn namelijk niet zo prettig :') En natuurlijk is samen leuker en gezelliger. Een studio moet ik kunnen opbouwen want dat is mijn werk. En daarnaast heb ik nog een bijbaan en ben ik aan t solliciteren...
Ik ben niet kieskeurig, als ik het huis uit kon, deed ik het wel :) anders had ik niet dit topic opgestart en zat ik er niet mee :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 11:07

Kunnen jullie quoten of de naam ervoor zetten? Weet niet meer welk bericht voor wie is bedoeld?

Edit: ik ben zeker niet alleen naar fotografiebanen aan het zoeken, ik weet dat er weinig in te vinden is. Nu werk ik bijv ook gewoon in een Tassenwinkel :)

Lees nu trouwend mijn naam ervoor, sorry :)
Ik ben op de goede weg met m'n problemen, maar ben er nog lang niet vanaf. Ik krijg maar 4 behandelingen vergoed en heb zelfs gratis behandelingen gekregen omdat ze me zo graag verder wilde helpen. In het nieuwe jaar ga ik weer terug in behandeling om het helemaal proberen af te sluiten. :) ik zou het heel graag helemaal los willen laten maar ik weet dat dit nog te vroeg is voor mij.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 20:35

Ik snap nu wat je bedoeld ja.
Ik heb het ook hartstikke prima thuis, maar ja, ik zou heel graag op mezelf willen, maar inderdaad als alles ook kan. Ik moet het ook gewoon accepteren dat het nu 'voor mij' nog niet kan.
Want ik ga het niet doen als ik in m'n eentje 'moet' :) Heb hopelijk nog vele jaren te gaan haha.
Thanks iniedergeval voor alle tips iedereen, en we zullen vanzelf wel zien waar ik terecht kom ;)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 11:48

Nee natuurlijk niet haha ;) Maar we kunnen ook niet in de toekomst kijken dus daar kan je het niet over hebben.
Met een vriendin wonen kan ook nog altijd, dit was me ook al gevraagd maar hier heb ik het geld nog niet voor. :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie