Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:08

Oké, ik vraag dit me serieus af. Ik lees op bokt aardig vaak over exen die ineens veranderen in psychopatische stalkers, eikels, mannen die je een streek leveren.

Maar hoe waren ze dan voordat het uitging? Zat het er altijd al in of transformeerden ze ineens? Gewoon nieuwsgierigheid hier, misschien kan iemand met een wacke ex mij meer vertellen?

En misschien zijn er zelfs wel bokkers die zelf een beetje raar reageerden nadat het uit raakte? Ik ben benieuwd hoe mensen daar achteraf op terug kijken.

SSmonamiSS
Berichten: 1155
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Niederau

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:10

Ik ben ook altijd nieuwschierig!! Eerst is het je schatje en dan ineens draaid alles om!!

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:11

door het alleen zijn, gemis van iemand die lang in je leven was.
ze willen die persoon zo graag terug dat ze helemaal psychisch gestoord kunnen worden..

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:11

Een kat in het nauw maakt rare sprongen...

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:12

mijn ex was voor dat het uit ging een schatje..(ook voor andere meiden blijkbaar)..
toen het over was van mijn kant kwam de boosheid/angst/jaloezie naar boven van owee als jij met een andere jongen gaat..ik jou niet niemand jou.. sja :+

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:12

Ik denk dat ik wel kan raden na aanleiding van welk topic je dit schrijft... Ik ben ook benieuwd!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:12

Ja inderdaad snap ik ook helemaal niet _O-

Okee m'n ex was ook geen engel op het einde van de relatie, maar ik heb ook zo m'n fouten gemaakt. En bovendien heb ik ook gewoon fijne herinneringen aan onze relatie, anders waren we überhaupt geen stel geweest denk ik zo.
Snap echt niet goed dat meiden achteraf naar hun ex refereren als 'domme kl**tzak' oid. Beetje dramatisch :')

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:13

Sommige exen gaan zich ook daadwerkelijk gedragen als een domme kl zk.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:14

kunnen vrouwen net zo goed eigenlijk.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:14

liefde en haat liggen heel dicht bij elkaar.

zijn 2 totaal verschillende dingen, maar ligt wel heel dicht bij elkaar.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:16

Joycebunny schreef:
Ja inderdaad snap ik ook helemaal niet _O-

Okee m'n ex was ook geen engel op het einde van de relatie, maar ik heb ook zo m'n fouten gemaakt. En bovendien heb ik ook gewoon fijne herinneringen aan onze relatie, anders waren we überhaupt geen stel geweest denk ik zo.
Snap echt niet goed dat meiden achteraf naar hun ex refereren als 'domme kl**tzak' oid. Beetje dramatisch :')


Ik weet niet, ik heb het niet over referen aan, maar over jongens die echt gaan stalken, dreigen, intimideren.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:19

misschien dat het de controle die ze normaal hebben, dat het ineens is verdwenen.

ik kijk op tlc wel eens naar dat programma, dat mensen gestalkt worden.

en vaak is het macht uitoefenen, en controle op iemands leven willen hebben.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:28

Het zat er inderdaad al in. Achteraf gezien was hij tijdens de relatie ook al niet echt tof. Op z'n zachts gezegd. Maar toen was ik verliefd (en nog behoorlijk naïef) en zag ik het niet. En ergens was dat misschien ook wel een beetje wat me in hem aantrok, dat 'foute randje'.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:30

Misschien is het ook wel een deel het willen herstellen/voorkomen van een gedeukt ego ofzo?

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:33

Ik heb zo'n ex, al is 'ie nu al een aantal jaar koest. :+

Tijdens onze relatie ben ik diverse keren 'vreemdgegaan' :o, lees: we hadden een 'open; relatie en hebben dat ook eerlijk en netjes met elkaar besproken.
Afgesproken was dat het prima was zolang het niet in onze eigen huizen gebeurde, niet onder elkaars neus en dat we er eerlijk over waren.
Afijn, uiteindelijk ging het na een hoop ellende, waaronder geld jatten van mij en mijn moeder uit.
Sindsdien hoefde ik m'n gat nog niet te keren of ik ging over de tong:
Ik ging vreemd bij het leven, loog, bedroog, jatte, was verslaafd aan zo'n beetje alles waar je verslaafd aan kunt zijn, verwoeste huwelijken etcetc.

Uiteindelijk na ruim een jaar, mss 2 jaar negeren was ik het zat.
Ik heb de waarheid op tafel gegooid en wat vrienden ingeschakeld die hem vriendelijk hebben verteld z'n waffel te houden en dat hij anders klappen zou krijgen.
Sindsdien is het rustig, al hoef ik me nog steeds niet te vertonen in dat dorp. :+

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:36

Tussen haat en liefde zit een dunne lijn :D
Mensen kunnen heel snel veranderen

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:37

Haat en liefde liggen dicht bij elkaar :D

Edit; zie net dat Boooo me voor was.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:46

M_aaike schreef:
Haat en liefde liggen dicht bij elkaar :D

Edit; zie net dat Boooo me voor was.

dat heb ik ook al gezegd hoor :o

-O- -O-

Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:03

Uhm tja, achteraf waren er voor mij zeker indicaties dat bij hem niet alles in orde was. Maar toch is het totaal onverwachts. Vooraf nooit gedreigd met iets oid. Die kwamen pas na de echte breuk. Een superlieve jongen was het zeker niet, maar tot een bepaald moment werd ik 'te vrij' en daardoor ging hij steeds minder bij me passen. Toen ik het uitmaakte had ik echt never nooit niet gedacht dat hij zó ver zou gaan. Maakte voor de keuze om bij hem weg te blijven wel makkelijker.

Ik heb sommige zaken misschien niet tactisch aangepakt, maar ik sta nog steeds achter mijn beslissingen en keuzes uit die periode.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:06

Ik heb ook zo'n ex.
Helemaal doorgedraaid toen ik het uitmaakte, 20x bellen op een dag 50 sms'jes en nog zo'n tien mailtjes. Ik was trouwens best bereid om te praten maar nadat hij doordraaide heb ik alle contact verbroken.
Afijn, nieuw nummer, geblokkeerd op Hyves fb en mail, dus hopelijk over. Nou nee hoor. Stond hij voor m'n huis te wachten, brieven in de brievenbus doen, op m'n werk verschijnen, me na werk opwachten, collega's en vriendinnen lastig vallen. Heb een halfjaar lang niet meer kunnen nazitten op werk, kon niet allen over straat en moest overal naar toe gehaald en gebracht worden, vooral m'n werk was een issue, ook nadat hij er uit getrapt is door m'n baas. Hij ging gewoon voor de deur staan wachten.
Politie doet niks, nada. Hij bedreigde m'n nieuwe vriend ook. En toen had hij de verkeerde te pakken. Mijn nieuwe vriend zei dat hij maar moest komen, heeft m'n ex nooit gedurfd. We zijn ook een keer bijna aangereden door hem, maarja zijn woord tegen het onze.
Ben serieus nog wel eens bang geweest dat hij of mijn vriend zijn huis in de fik wou steken.
Nu na 3 jaar, als ik hem tegenkom doet hij nog steeds vreemd, en hij zegt nog steeds wel eens tegen bekenden dat hij me mist. Verder laat hij me wel met rust, maar ik zou hem niet alleen tegen durven komen.
Geen idee wat er mis was met hem.
Ik was heel jong 16, en hij was 25 ofzo. Hij had het al over samenwonen en trouwen, dat benauwde mij ontzettend. Had ook al heel snel een nieuwe vriend, met wie ik overigens nog steeds samen ben, misschien dat dat hem erg dwars zit ofz
Laatst bijgewerkt door xSogno op 14-12-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6226
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:20

Hahahah heb ik je geïnspireerd tot een topic? :')

Maar hiervoor was er een enkel signaal toe. Maar ik vraag me nog steeds af, heb ik signalen gemist en was ik super naïef de afgelopen 1,5 jaar? Of is hij echt heel erg veranderd opeens? Ik heb nooit wat kunnen vinden en andere ook niet maar zeker weet je het nooit. Meestal zijn dat soort exen heel wanhopig en heeft hun leven alleen uit de ander bestaan. Ze zijn bijna letterlijk ziek van de liefde.. tsja het maakt ze alleen maar meer afstotelijk dus je kunt ze ook dankbaar zijn voor de vermindering liefdesverdriet :Y)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 18:24

Nee niet alleen jij! Maar er zijn zoveel topics over gekke exen, ik vroeg het me gewoon af.

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:24

Nieteens een ex... Maar een flirt, had hem duidelijk gemaakt dat het uiteindelijk toch niets zou worden, 'het' was er voor mij gewoon niet, maar godgod heeft me 3maanden gekost om daar vanaf te komen, hele verhalen gingen rond, gelukkig niemand die hem nog serieus nam. :')

toevoeging; mensen haten wat ze niet (meer) kunnen krijgen. (vaak tenminste, liefde slaat snel om in jaloezie)
Laatst bijgewerkt door arizonagreen op 14-12-13 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:25

En even een aanvulling; ik heb nog nooit iets strafbaars gedaan tegen m'n ex. Ook niet door anderen laten doen.

Ik hoop serieus dat hij ooit nog eens een gelukkig leven met de liefde van zijn leven. Maar ik wil hem echt nooit meer tegen het lijf lopen.

En denk dat Danique_G daar wel een punt heeft.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Van ex-vriendje naar pest-vriendje... Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:36

Helaas twee keer meegemaakt, eentje tot ziekelijk stalken aan toe.
Beiden waren in de (korte) relatie bezitterig en dominant, wat ook de reden was dat ik het had uitgemaakt....