Musthave voor een gepensioneerde fotograaf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Musthave voor een gepensioneerde fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 12:29

Hallo allemaal!

Kerst komt er weer aan en ik wil mijn stiefvader een mooi kado geven, maar die man heeft alles al! -O-

Hij is met pensioen en fotografeert in zijn (vele) vrije tijd van vogeltjes tot vrachtschepen in Rotterdam.

Wat is nou een echte musthave voor een fotograaf (mag ook een gekkigheidje zijn) die alles aan lenzen, tasjes, memorysticks al heeft?

Ik heb zelf absoluut geen affiniteit met fotografie, dus weet niet waar ik moet beginnen.

Ik zat zelf te denken aan een soort survivalkit voor als hij in de koude dagen buiten gaat fotograveren. Is dat leuk? Waar moet ik dan allemaal aan denken?

Iemand nog andere tips??

Bedankt!!

quibusjes

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Musthave voor een gepensioneerde fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:32

Alles op het gebied van fotografie is over het algemeen erg prijzig en lastig uit te zoeken voor een leek. Als het inderdaad ook een gekkigheidje mag zijn kan je bij de kijkshop voor 20,- een mok kopen in de vorm van een lens. Ziet er best wel leuk uit!

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Musthave voor een gepensioneerde fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:23

Fotografeert hij analoog of digitaal?

wat hij waarschijnlijk niet meer heeft, maar altijd leuk is om te hebben is een grijskaart. Hiermee kan je de witbalans meten bij je camera. Digitale fotografen gebruiken het bijna niet omdat die 99 van de 100 keer op automatische witbalans schieten, een echte fotograaf gebruikt het wel!

Wat ook leuk is zijn boeken met foto verzamelingen. Je hebt ze van persfoto's (dat is een collect item, ieder jaar komt er eentje uit en veel mensen sparen die dingen al 20 jaar lang), natuur, reizen ed.

Voor die survivalkit zou ik alcohol doekjes voor je lens, van die breekdingetjes om je handen mee op te warmen (fotograferen met hardschoenen aan is niet ideaal), handschoenen zonder vingertopjes (je hebt ze ook met een soort wand erover heen die je erop en eraf kan halen zodat je vingers niet altijd bloot zijn) en een rood lampje waarmee je op je onderwerp kan schijnen zodat je lens een focuspunt heeft.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:33