Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:09

Ik snap geloof ik niet waar dit over gaat?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:11

belle_boef schreef:
Vjestagirl: ze willen taxivervoer voor bijzonder onderwijs wegbezuinigen.


Ja, dat snap ik. Maar dan nog... Over wie heeft de ts het in hemelsnaam? Iets meer context is wel leuk als je een topic opent.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:09

Ik snap dat dit heel frustrerend voor je is. Maar Alleen maar blijven herhalen wat er niet kan gaat het probleem niet oplossen. Ga eens denken wat wél kan. Ken je misschien iemand die hetzelfde traject reist om naar het werk te komen waar ze mee samen zou kunnen reizen? Kun je haar de vaardigheden om zelf met het OV te gaan aanleren?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:12

marleen_usar schreef:
Ik kan haar chauffeur vragen of ze mee mag blijven rijden en hoe veel dat kost?


Kijk, dat is alvast een stap in de goede richting, goed idee!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:42

Brainless schreef:
@Cayenne
Maar dat ligt per kind verschillend.
Ik heb een autistisch neefje die niet kan (goed) lezen en schrijven (niveau groep 2).
Ook voor hem vervalt straks de vergoeding van de taxi en wordt aangegeven dat hij best met de bus kan.... moet hij maar een briefje aan de chauffeur geven zodat deze weet waar hij uit moet stappen.
Tuurlijk gaat dat perfect werken....


Aan de andere kant... Ik vraag ook al jaren aan de chauffeur of ze me kunnen waarschuwen bij halte X, en dat doen ze allemaal netjes.

Misschien kan hij leren dat hij haltes moet tellen? Als hij weet hoeveel haltes er zitten tussen zijn huis en de school dan kan hij door ze te tellen weten waar hij uit moet stappen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:48

Hee, ik verzin ze ook maar ter plekke, probeer alleen maar te helpen!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:13

purny schreef:
En dat de pesters in de metro zitten, dit kun je niet ontlopen. Ze zou juist met de metro moeten want dan hebben de pesters niet gewonnen. Nu hebben ze in feite gewonnen want ze ontloopt de personen.


Dat advies is heel leuk, maar werkt in praktijk voor geen meter.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:30

Kijk welke metro aankomt 2 minuten voordat school begint. Dat is de metro die iedereen neemt.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:58

Brainless schreef:
@KingYasFenn
Ik denk dat TS dat meer bedoelt als zijnde: mijn dochter hoeft niet in paniek te raken als ze gewoon met de taxi kan.

Ik zat ook niet te wachten op een telefoontje van school dat er iets was met mijn zoon, niet qua tijd ofzo; maar omdat ik hem dat niet gunde.


Punt is: haar dochter kan niet meer met de taxi. Dus zal ze wat anders moeten verzinnen, en ja, daarvan zal haar dochter misschien n aantal keren in paniek raken. Maar dat kan niet anders, het is heel erg sneu en je gunt het niemand, maar het is nou eenmaal zo.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:34

Maar wat zijn dan wel opties Marleen? Want je kunt haar niet thuishouden, maar als ik zo lees dan zit er weinig anders op. Andere school is geen optie, zelf wegbrengen is geen optie, met het ov laten gaan is geen optie, iets opzetten met andere ouders is geen optie, zelf een taxibedrijf inhuren is geen optie, een hulphond is geen optie. Wat is dan wél een optie?

Je moet loslaten dat er een betaalde taxi service is en blijft zijn, want dat is niet zo, die verdwijnt... Je zult een andere oplossing moeten vinden, maar voor mijn gevoel zit jij heel erg vast in dat dat de enige mogelijk optie is om je dochter op school te krijgen,
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-12-13 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:01

quera schreef:
Ceriadwen schreef:
Het enige wat ik niet meegekregen heb, of misschien overheen gelezen heb is WAAROM Ts practisch gezien niet haar kind naar school kan brengen.

Waarom zou dat van belang zijn.
Ts geeft aan dat ze het niet kan. Dan is ze ons geen reden verschuldigd. :)


Then again... De TS geeft aan dat er helemaal niets kan...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:32

Shadow0 schreef:
et 'denken in oplossingen' is dan vooral een 'denken in hoe het andere mensen vooral geen geld kost want die vervelende gehandicapten zijn veel te duur en leveren niks op.'


Je bedoeld denken in 'iedereen moet inleveren, niemand kan meer leven volgens de standaard die gewoon te duur is geworden.' 'En, laten we IEDEREEN wat in laten leven, niet alleen de gezonde mensen maar gewoon iedereen.'

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:38

Shadow0 schreef:
Vjestagirl schreef:
Je bedoeld denken in 'iedereen moet inleveren, niemand kan meer leven volgens de standaard die gewoon te duur is geworden.' 'En, laten we IEDEREEN wat in laten leven, niet alleen de gezonde mensen maar gewoon iedereen.'


Dat is alleen niet de realiteit. Een deel van de mensen gaat er niet op achteruit.


Nee, een deel van de mensen gaat er niet op achteruit. Het grootste gedeelte van de mensen gaat er wel op achteruit. Daar kunnen we allemaal boehoe over roepen en onszelf heel zielig vinden, maar dat helpt niet. We kunnen veel beter denken in oplossingen, in doorgaan, in samenwerken en in het beste ervan maken.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:45

quera schreef:
Ze hadden bijvoorbeeld ook kunnen zeggen per taxirit een eigen bijdrage. Zo kan het voor de mensen die het nodig hebben blijven bestaan :) en het brengt nog geld op ook :)*


Nee, het brengt geen geld op, het kost minder, dat is wat anders. :)*

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:54

quera schreef:
Nu kost het inderdaad geld..
Als je een eigen bijdrage vraagt aan iedereen brengt dat geld op.

Voorbeeld:
Nu nemen 100 kinderen de taxi en betalen niks
Dadelijk nemen 60 kinderen de taxi en betalen niks
Als al die 100 kinderen een extra bijdrage doen komt er dus meer geld binnen dan met de 60 kinderen.


Dat hangt van de hoogte van de bijdrage af. Stel een rit voor de dochter van de TS kost €48,-. Daarvoor ga ik uit van een rit van Pernis naar Rotterdam Alexander (omdat ik toch een plek moest kiezen). Dat is 24km, €1,- per gereden kilometer (afschrijving taxi, brandstof, chauffeur etc.) heen en terug. Dan kost dat per week €48 * 5 = €240,- per week, €960,- per maand (uitgaande van 20 schooldagen per maand).

Stel nou dat de TS daarvoor €50,- per maand gaat betalen: €4,- per schooldag. Ze geeft zelf aan dat er geen andere kinderen zijn die daar in de buurt wonen, dus de taxi rijdt echt alleen voor haar. Dan kost het i.p.v. €960,- per maand, €910,- per maand. Dan levert het dus geen geld op, het kost minder.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-12-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:01

Shadow0 schreef:
quera schreef:
Nu kost het inderdaad geld..
Als je een eigen bijdrage vraagt aan iedereen brengt dat geld op.


En de kinderen van ouders die het geld niet hebben, die hebben pech. En ouders moeten best een beetje extra gestraft worden omdat ze een kind hebben met beperkingen. Hoe meer eigen bijdrage hoe liever?

Wat een treurige manier om met elkaar om te gaan :n


Wat wil je dan? We kunnen het als samenleving niet meer betalen, zoveel is duidelijk. We hebben met z'n allen deze regering gekozen, en deze regering heeft besloten dat dit iets is wat we niet meer kunnen betalen.

Daar kun je tegen blijven schoppen, en schoppen en schoppen, maar dat heeft geen zin, het gaat er gewoon uit.

Dan kun je dus opties gaan zoeken als 'met een eigen bijdragen is het nog wel te behouden' of 'ze moeten allemaal met het OV en daar bieden we trainingen voor aan en hebben we apps voor'.

Ja, met een beperkt kind heb je meer kosten. Dat is zo, maar je wist dat die kans erin zat toen je aan kinderen begon. Je kunt er niet vanuit gaan dat de gemeenschap alle kosten van jouw 'ongeluk' opvangt. Hoe naar dat ook is.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:03

quera schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat hangt van de hoogte van de bijdrage af. Stel een rit voor de dochter van de TS kost €48,-. Daarvoor ga ik uit van een rit van Pernis naar Rotterdam Alexander (omdat ik toch een plek moest kiezen). Dat is 24km, €1,- per gereden kilometer (afschrijving taxi, brandstof, chauffeur etc.) heen en terug. Dan kost dat per week €48 * 5 = €240,- per week, €960,- per maand (uitgaande van 20 schooldagen per maand).

Stel nou dat de TS daarvoor €50,- per maand gaat betalen: €4,- per schooldag. Ze geeft zelf aan dat er geen andere kinderen zijn die daar in de buurt wonen, dus de taxi rijdt echt alleen voor haar. Dan kost het i.p.v. €960,- per maand, €910,- per maand. Dan levert het dus geen geld op, het kost minder.

Dat heb ik nergens gelezen dat de taxi alleen voor haar rijd. Maargoed daar kan ik overheen hebben gelezen.

Als je namelijk een busje vol met kinderen hebt en je betaald €4 per dag lijkt mij dat een goede oplossing.
En anders evt een andere school. Er zijn zat speciaal onderwijs scholen in de regio :j


De TS heeft aangegeven dat er geen andere kinderen in haar regio wonen die ook daarheen moeten.
Andere school is geen optie volgens de TS.

En hoeveel kinderen passen er in zo'n busje, 12? Dan zit je nog maar aan €600,- per maand wat er aan bijdragen binnen komt, terwijl de kosten €960 zijn. Dan kost het nogsteeds geld...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:13


Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:19

Shadow0 schreef:
Citaat:
Ja, met een beperkt kind heb je meer kosten. Dat is zo, maar je wist dat die kans erin zat toen je aan kinderen begon. Je kunt er niet vanuit gaan dat de gemeenschap alle kosten van jouw 'ongeluk' opvangt. Hoe naar dat ook is.


Ik zou eigenlijk neit weten waarom je daar niet vanuit kunt gaan? Waarom heb je meer recht op geld en goede omstandigheden als je toevallig mazzel hebt? Waarom zouden we juist niet een beetje proberen om geluk en pech een beetje te middelen, juist omdat het geluk en pech is?


Omdat het een gok is die jij genomen hebt toen je aan kinderen begon. Tuurlijk iedereen hoopt dat ie een gezond kind krijgt. En stiekem ga je daar ook vanuit. Maar je wéét dat je een kind kunt krijgen wat niet gezond is, wat meer tijd, geld en aandacht nodig heeft dan een gemiddeld kind. Dat is onderdeel van jouw keuze. En de maatschappij stopt daar al wel veel geld in, denk aan het PGB, denk aan de extra kosten voor speciale scholen, denk aan de kosten die zorgverzekeraars betalen. En dat is allemaal prima, dat is middelen tussen pech en geluk.

Maar ergens, ergens zal je als ouder toch ook de kosten moeten dragen die voortvloeien uit jouw keuze. En ja, op dit moment worden die kosten hoger, want als maatschappij hebben we blijkbaar besloten dat we hier het geld niet meer voor hebben... En dat zal voor de een beter uitpakken dan voor de ander, dat is altijd zo met keuzes.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:25

Brainless schreef:
chelle_dora schreef:
Maar een kind niet naar school laten gaan om wat voor reden dan ook, belemmert je kind ook in de ontwikkelingen. Overigens als kind niet zonder begeleiding kan, moet de ouder dan ook continu thuis zitten waardoor er net zo goed geen inkomsten gegenereerd worden voor het gezin.

Ik zeg niet dat het dé oplossing is, maar in combinatie met een andere partij die al had aangekaart dat een internaat wellicht goed voor haar zou zijn, is dan toch het overwegen waard voor de TS.

Het is geen optie om je kind thuis te houden van school, dan krijg je met de leerlingsambtenaar aan de stok en dat is niet grappig.


Je kunt een brief schrijven waarin je ontheffing van de leerplicht aanvraagt omdat je van mening bent dat er geen geschikte scholen in je omgeving zijn.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:37

dejong_wever schreef:
Dus wij moeten de problemen van het buitenland maar oplossen! Ik vind het pas asociaal als de regering het buitenland wel geeft maar de nederlanders laat verhongeren!

Laat mij dan volgens jou asociaal klinken, maar laten wij eerst eens aan onszelf denken!


Er verhongeren geen mensen in Nederland.

We zijn allemaal hetzelfde op deze wereld. Wie er nu in een rampgebied staat had ook jouw buurman kunnen zijn. Omdat jouw wiegje in een fijn en veilig land staat waar de kans op natuurrampen veel kleiner is, waar we welvaart hebben, waar er niet iedere dag op elkaar geschoten wordt mag je blij zijn, daar mag je je handjes om dicht knijpen. Je hebt je buren te helpen, of die nou naast je wonen of duizenden kilometers verderop. Als wij een klein beetje van onze welvaart kunnen delen met mensen die echt helemaal niets hebben, die doodgaan aan ziektes die hier niet meer bestaan, die alles kwijt zijn wat ze ooit hadden, dan denk ik dat we daar allemaal betere mensen van worden...

Just my 2 cents...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:46

dejong_wever schreef:
Alles wat jij opnoemd heb je nederland ook meid!


Sorry, dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die van de ene op de andere dag alles kwijt zijn, die geen idee hebben of hun vrienden en familie nog leven, die geen ene cent hebben om aan eten te kopen en die nergens aan kunnen kloppen en volledig afhankelijk zijn van hulp uit andere gebieden.

Ik geloof niet dat er hier kinderen uitdrogen door een gebrek aan schoon drinkwater, die hongerbuikjes hebben en gewoon dood gaan omdat ze niets te eten krijgen. Ik geloof niet dat er hier mensen uren moeten lopen om een beetje water te halen, iedere dag weer.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-12-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:24

Anoniem schreef:
Ceriadwen schreef:
Het deel dat je niet hoeft te verantwoorden kan je voor taxi gebruiken



Jippie bij de meeste pgb's gaat dit om 250 euro per jaar


Beter dan niets?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie