Hints gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 16:00

Ik was geïnspireerd door het verhaal op LZP laatst, van Jenkins [LZP] Is mijn vriend echt zo romantisch?! Volg mijn mysterie! en dacht: waarom bouw ik zo niet op naar het sinterklaascadeau wat mijn lief van mij krijgt?
Dus met wat inspiratie van de vriend van Jenkins ben ik inmiddels zover dat ik nog maar 2 hints moet hebben, maar de inspiratie is op! Het cadeau is een stoomstrijkijzer (dat wilde hij al een poos hebben). Dit is wat ik al heb:

DONDERDAG
Gedicht & chocoladeletter. In dit gedicht heb ik verteld dat hij hints kan verwachten de komende tijd. En dat ik Sinterklaas heb ingeschakeld om een mooi cadeau voor 'm te kopen, omdat hij mij zo enorm gesteund heeft de laatste tijd.

VRIJDAG
?

ZATERDAG
?

ZONDAG
Deze dag vieren wij Sinterklaas met mijn familie. Dan krijgt hij een envelop met daarin een kaartje met een spiegel er op en de volgende tekst er in: Spiegeltje spiegeltje aan de wand... een nieuwe hint van Sint is thuis hierop aanbeland.

Ik heb dan 's ochtends thuis al met stoom op de spiegel de volgende tekst geschreven: Ik doe het graag voor je (omdat ik eigenlijk altijd strijk en hij veel andere dingen thuis doet).

MAANDAG
Tip waar de nieuwe hint zich bevindt:
Hoe hoger het is hoe lager het wordt. - koelkast

Daar vindt hij dan een kaartje met daarop het plaatje Keep Calm and look for what’s right in front of you. Dat hint naar het kroontje op de kaart, wat verwijst naar de band Queen.

DINSDAG
Tip waar de hint zich bevindt:
Het laat je de wereld zien. - achter tv

I’ve fallen in love
I’ve fallen in love for the first time
and this time I know it’s for real
I’ve fallen in love

Dit is een stukje tekst uit het nummer 'I want to break free' van Queen waarin Freddy Mercury met het huishouden bezig is. Vandaar...

WOENSDAG
Linkje naar een mp3-bestand van stoom.

DONDERDAG
***

Deze coördinaten leiden naar mijn werkplek waar het cadeau dan op 'm staat te wachten.

Heeft iemand nog wat ideeën? Ik zou het liefst elke dag een hint geven, maar het moet niet echt verklappen wat het is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door iefke op 30-11-13 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: * coordinaten verwijderd

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:02

Je koelkasthint klopt niet... Hoe hoger het is is de koelkast, hoe hoger de temperatuur. Het koudste gedeelte van de koelkast is dus onderin, want warme lucht stijgt op. ;)

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 16:03

Het idee was, hoe hoger je 'm zet, hoe kouder het wordt. Maar andere hints voor verstopplekken zijn ook welkom :j

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:07

wat leuk :D

ik zou juist niet iedere dag een hint geven zodat hij lekker kan 'zweten' :+

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 16:10

AdnerB schreef:
wat leuk :D

ik zou juist niet iedere dag een hint geven zodat hij lekker kan 'zweten' :+

Haha, dat werkt dus echt niet bij 'm. Ik moest 'm al aansporen dat hij vandaag zijn brief ging lezen en pakketje (chocoladeletter) uit zou pakken. Hij vindt het wel heel leuk hoor, maar je krijgt 'm dus niet zo nieuwsgierig dat ie gaat 'zweten' als ie geen hint krijgt :D

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:15

hmm dat is jammer :+

ik zou het verder ook niet weten..
ik ken jullie situatie niet en ik heb geen idee over wat het eind resultaat moet zijn (huwelijksaanzoek? :D )

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 16:21

Haha, nee, dat is al geweest en hij heeft mij gevraagd. Nee, hij krijgt een stoomstrijkijzer. Staat in de inleiding.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 17:21

Ineens een ingeving voor vrijdag:
Lieve ...

Dit is de eerste hint die je ontvangt.
Combineer ze en ontdek waar je naar verlangt.

Liefs,
Sinterklaas

Geschreven op gekreukeld papier. Nog één... Mijn hersenen kraken.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:12

Hihi leuk dat je je inspiratie haalt uit mijn topic, mij vriend moet er wel een beetje om lachen dat je zijn hints gebruikt. :P

Succes!

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Hints gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:03

En is het gelukt?