Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:10

Om al mijn festivalbandjes af te knippen! :')
Ik zat er al een tijdje over te denken, maar gisteren, na een kwartier met de schaar in mijn handen hebben te gezeten, heb ik het dan toch eindelijk gedaan! Het was wel een vreemd gevoel om plots zo een 'lege pols' te hebben, als je dan bedenkt dat je je pols al ruim 6 jaar niet meer 'leeg' hebt gezien..
Ik zie elk bandje namelijk als een soort herinnering, en vond het daarom ook heel belangrijk om ze zo lang mogelijk bij te houden. Maar nu vond ik dat het wel eens tijd mocht worden om mijn pols te laten 'ademen', vanaf 2014 opnieuw te beginnen met sparen :D

Dit zijn de bandjes die ik gisteren dus heb afgeknipt:
Afbeelding

En dit zijn alle bandjes in totaal, met degene die ik al eerder had afgeknipt:
Afbeelding

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, bijhouden doe ik sowieso :')

Maar nu ben ik naar jullie benieuwd! Wie op Bokt heeft hier ook zo'n zwak voor bandjes? Of leuke festivalherinneringen? :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:11

Afbeelding

:')

Maar hopen dat je pols snel weer vol is!

dollyspikkel

Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:12

Herkenbaar :') Ik heb bijna nooit bandjes (omdat ik nooit naar festivals ga of maar zeer weinig naar feestjes) maar als ik dan toch eentje heb blijft ie ook maanden om men pols zitten :')

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:13

Heb je serieus 6 jaar met van die bandjes gelopen? Maar serieus, ben ii de enige die dat best smerig vind :') ? Die dingen worden toch vies enzo?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:14

Celiien schreef:
Heb je serieus 6 jaar met van die bandjes gelopen? Maar serieus, ben ii de enige die dat best smerig vind :') ? Die dingen worden toch vies enzo?

Gewoon ook even inzepen onder de douche? :')
Ik vind het zelf ook niet fijn, met mijn werk etc. Maar het is maar net hoe goed je het schoon maakt. :)

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:15

Celiien schreef:
Heb je serieus 6 jaar met van die bandjes gelopen? Maar serieus, ben ii de enige die dat best smerig vind :') ? Die dingen worden toch vies enzo?


Haha ik dacht precies het zelfde :')
Ik heb bandjes maximaal een maand om :P

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:15

Nee Celiien, ik knip ze na een jaartje telkens weer af als er nieuwe bij heb :'). Ik heb er nooit meer dan 8 tegelijk gehad, dan wordt het gewoon te veel.
En neen, het wordt niet vies, je douchet je er gewoon mee, het stinkt heus niet hoor (zoals veel mensen blijkbaar denken).

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:16

Hmm nee ik heb er echt niks mee :') vind meer dan een week al aardig bah worden _O- vind t ook altijd een beetje vreemd/raar staan to be honest *kruipt weer weg want hoort hier duidelijk niet thuis :') *

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:18

Je wast ze toch onder de douche? Als je ze gewoon goed insmeert met zeep elke keer als je doucht lijkt het me niet echt viezer dan je haar.
Ik heb meestal een festival bandje wel een tijdje om mijn pols hangen, maar is altijd wel een reden om ze af te knippen. Eén keer moest het voor een operatie, en anders wel vanwege een chique gelegenheid waarbij ik het echt niet mooi vind staan. Langer dan 2 maanden heb ik er nooit een om gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:19

Ik weet hoe je je voelt, maar dan met 'normale' lederen armbandjes. Sommigen van touw, sommigen met kraaltjes, meestal leder. Ik doe ze eeeecht niet af maar ze moeten natuurlijk ooit eens stuk etc...

Sterkte :(:)

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:21

Haha, dankjewel Doanique. Ik heb me gisteren even slecht gevoeld, maar nu voel ik me wel opgelucht. Ik zie het als een nieuw begin :')

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:22

Ik herken het gevoel, heb ook een zwak voor bandjes! :D Ik laat ze lekker zitten :o

Vanzelf zal je pols weer 'dressed' zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:23

Ik heb die van mij één keer afgedaan, voor een gala bij ons op school. Omdat het moest van [***]... Was bóós :')
Heb daar ook helemaal geen leuke avond gehad en m'n hele hand was rood omdat ik ze er over wou schuiven in plaats van knippen.

Bij mij hebben ze ook allemaal een mooie betekenis en ik ben trots dat ik kan zeggen dat ik er gister weer eentje aan mijn verzameling toe heb kunnen voegen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:23

Ik heb mijn pukkelpop (2012) bandje ook pas een jaar later losgeknipt... :') Afscheid nemen doet pijn ;(

jujujujulie

Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13
Woonplaats: Aalter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:24

ik kan mijn bandjes niet aanhouden door karate, maar ik naai ze op mijn pennenzak (geeft een leuk effect) :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:26

Herkenbaar! Heb ze voor mijn opleiding met pijn in het hart af moeten knippen.. Ze liggen nu allemaal in de lade en af en toe als ik ze tegen kom denk ik eraan terug.
Heb voor het "lege" gevoel een nieuwe leren armband gekocht zodat mijn pols niet naakt was :')

Nadesh

Berichten: 426
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Bij het lichtje, aan het einde van de tunnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:30

Ik heb er nu 2, van Castlefest, 2012 en 2013 dus.
Ze zijn van stof gemaakt dus vies worden ze niet echt, en mogen ook gewoon nat worden.
Ik ga ze ook niet af doen voor feestjes ofzo, ze horen gewoon bij me!
Volgend jaar 3e bandje (10e editie)
Dus ik begrijp je wel :j
(heb wel overwogen ze af te knippen en er een elastiekje tussen te zetten, maar das toch anders :+ )

Anoniem

Re: Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:41

Ik kan me wel voorstellen dat heel veel mensen dat pukkelpop bandje houden om wat er toen is gebeurd met die storm enzo...

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:42

Die bandjes vind ik altijd erg leuk, maar na een dag, of na een paar dagen mogen ze er weer gauw af! Er komt altijd wel zo'n dag dat je bijvoorbeeld naar een chique restaurant of chique feestje gaat, en dan staat dat écht niet. Nee, voor mij niet meer dan een paar dagen..

Edit: bewaren doe ik dan weer wel.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:44

Ik heb bij eentje van rock am ring er een sluiting tussen laten maken. Vanwege werk mocht ik ze ook niet om houden..

AllstarLove

Berichten: 1249
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Nes-Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:45

Ik kan ze van m'n pols afschuiven. Maar houd ze een maandje ongeveer om en dan aan de sleutelbos! :)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:48

Voor als je wil weten wat je ermee kan doen, ik kwam laatst dit tegen via Twitter: http://frozenmemo.com/! Dat is wel een goede manier om ze te bewaren, lijkt mij :j

Ik heb mijn bandjes ook af moeten knippen voor werk. Baal daar nog steeds enorm van :(

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:50

@jujujujulie ik heb ook geprobeerd om die wat ik al had afgeknipt op mijn pennenzak te naaien, maar dat wil gewoon écht niet lukken bij mij :(

@Nadesh ik heb ook al overwogen om een elastiek ertussen te naaien, maar dat is toch weer een ander gevoel als de echte sluiting.. Deze bandjes hebben nu 2 jaar meegegaan, dus ik denk dat het wel mooi is geweest nu :)

@Doanique inderdaad, ik heb gisteren ook laaaang getwijfeld om die van Pukkelpop te laten zitten. Het was echt mijn 'legendarische' bandje, maar zoals je ziet is ie toch wel versleten en afgekleurd, dus heb ik het toch maar afgeknipt..

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Ik heb eindelijk de grote stap gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:52

@Nissima lijkt me wel een beetje duur €9,95 :=
Voor één bandje zou het nog meevallen, maar voor 13 bandjes..

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:53

Ik zou zo'n ding geen week kunnen houden denk ik, mijn baas zou dat niet zo waarderen :+
En ik ben ook zo'n kluns dat ik overal aan blijf haken.

Ik vind het altijd wel grappig als mensen een hele pols vol hebben, het zegt best veel over een persoon!