Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806


fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:39

Lijkt mij toch geheel eigen keuze van het bruidspaar.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid



fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:01

SuperAssie schreef:
Hoewel het je eigen keus en jouw grote dag is, vind ik het eigenlijk wel not done.
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar zo zie ik het. Mij krijg je echt niet vrolijk met wat groente en fruit, sorry dat ik het zeg maar dan zou ik nog liever een frietmobiel hebben staan om het even grof te zeggen..

Ik zou er zelf niks van zeggen mocht het gebeuren op een bruiloft, maar daarna denk ik wel meteen doorgaan naar de eerste beste frietkraam omdat ik dus honger heb als een paard.

Waarom zou je honger heb na afloop?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:50

xx_Horsiex schreef:
Lusitana schreef:
De meeste vlees eters eten ook gewoon pizza zonder vlees.... Of andere buitenlandse dingen zonder vlees... Omdat ze het lekker vinden. Maar op een bruiloft zou alles wat geen vlees is plots vies gevonden worden?


Het is toch mijn recht om vlees te eten of niet? En als ik dat niet wil, is dat toch ook mijn recht? Alsof vegetariërs meer zijn dan vleeseters?


Het is ook je recht om te bedanken voor de uitnodiging voor de bruiloft :j

Ik neem aan dat je vrienden en familie uitnodigd voor het eten bij je bruiloft. Ware vrienden gaan niet moeilijk doen over een vegetarisch buffet.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:51

xx_Horsiex schreef:
En ik zeg alleen maar dat ik zou zorgen dat er voor iedereen wat wils is, je wilt toch ook dat de gasten een fijne avond hebben?


Hangt het al dan niet hebben van een fijne avond af van een kipsate :')

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:56

xx_Horsiex schreef:
Moeilijk doen niet maar ze zullen wel minder genieten, en dat mag ook. Ware vrienden, kom op zeg, alsof je dan geen mening mag hebben...

Fransje, je hoeft niet zo denigrerend te doen, ik mij meerdere malen uitgelegd en als je niet de moeite neemt om te lezen ga ik je ook niet meer beantwoorden.


Wie zegt dat je van het bruidspaar geen mening mag hebben? Ze willen alleen op hun eigen feestje geen vlees serveren. Hun betalen en hun bepalen :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:01

Sammie schreef:
Enige nadeel was wel dat het voedsel zoooooo specifiek vega was dat het m.i. weinig smoelwerk had. Je kan met vega veel doen, maar dit was sla en een combi van sla en salade. Beetje pasta en fruit erbij en klaar. Aardappelen met vette mayo ernaast. Maar na het toetje toch iedereen redelijk vol (zonder propvol te zitten :) ).


Denk dat het restaurant gewoon geen goed menu in elkaar gezet heeft dan. Vega kan echt lekker zijn zonder dat mensen vlees echt missen.

Had het veel verschil gemaakt als het schnitzel met sla en aardappelen met vette mayo was geweest?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:32

Schijnbaar is de vega een beetje een ondergeschoven categorie in de koksopleiding?
Heb veel vegatarische vrienden en die worden dan afgescheept met een salade met geitenkaas en noten of een pasta met 4 soorten kaas :+ Voor veganisten blijftt helemaal weinig over :D

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:36

Berdien schreef:
Eten weggeven vind ik overigens echt heel erg. Wat een verspilling van leven (in het geval van vlees) en energie. Elders in de wereld sterven kinderen van de honger en wij gooien het wég want stel je voor dat je feestgangers zich niet vol kunnen schransen dus haal je veel te veel. Onvoorstelbaar.


Ik denk dat je weggooien bedoeld :)

Weggeven doe ik ook weleens als ik veel mensen te eten heb gehad. Kook dan vaak teveel dus dan gaan er diverse mensen met de restantjes naar huis :-)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:27

Als je naar een hindoestaanse bruilof ga eet hindoestaans en geen rundvlees, als je naar een joodse of moslim bruiloft ga geen varkensvlees etc. Ik mijn ogen betekend dat ook dat als je naar een vega-bruiloft ga je geen vlees krijgt. :)

Dat is wat anders dan niet zorgen voor goed en lekker eten.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:28

Kan mij ook goed voorstellen dat voor principieele vega's hun trouwdag een zwart randje krijgt als er vlees zou worden geserveerd. Dieren die vermoord zijn voor hun dag..

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:34

Soms zijn vega's net gewone mensen en erg divers :D

Klagers heb je in alle groepen en voor sommige mensen zijn dingen sowieso nooit goed :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:01

BaileyMix schreef:
Zoolgangster, dat snap ik ook echt niet nee. Dieren kiezen er immers niet voor hun hele leven vegetariër te zijn en daarbij zijn honden en katten in mijn optiek écht carnivoren in het wild. Dat hun dieet wordt aangevuld met groenten (rijst etc.) is tot daar aan toe, maar volledig van vlees onthouden kan echt niet :n Ben streng vegetariër maar mijn hond zit lekker iedere avond aan de vleesch hoor :Y) En de guppies aan zeedier-resten :+


Hang natuurlijk erg van het soort dieren af of ze vegatarier zijn of niet ;)
Overigens geeft geen vlees bij honden beduidend minder problemen dan bij obligate vleeseters zoals katten.

Raw food is helemaal extreem, nog extremer dan veganist.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Aeva, Amazonbot, daanbrego, daphiena, Emita, flooooo, Googlebot, katinker, Keizerinnnn, Meliaforever, NadjaNadja, Perros, puma, redbutton, Relserk, rollyjogered, Roquen, Roulette_, Sanet, Schuur_, Vaiqua, xPabloBokt, xSannee, Yffiejj en 208 bezoekers