Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806



Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 09:35

Goede morgen,

Ik zit nu four weddings USA.

Bij in bruiloft kregen ze alleen vegetarisch eten, dus geen vlees.
1 bruidje viel hier nogal over.

Ook mijn vader vond het maar belachelijk.

Hierop zei ik: mocht ik gaan trouwen (kans lijkt mij klein) dan krijg je ook alleen vegetarisch eten.

Het is mijn dag, en ik beslis wat er gebeurd en gegeten word manlief mag natuurlijk ook een beetje meedenken :')

Mijn vader vindt dat ik dat niet kan kan maken.

Hij vind niet dat ik mensen kan verplichten vegetarisch te eten.
Mensen komen speciaal voor mij, dus heb je ze maar vlees voor te zetten.

Hoe denkt bokt hierover??


Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 09:45

Evelyne79 schreef:
Waarom niet, het is jou dag, jou keuze( samen met bruidegom)
As je vegetarisch bent hoef je dat in principe niet iedereen op te leggen maar het is een keuze, soms zijn mensen vegetarisch omdat ze het zielig vinden, dan ga je toch niet met je bruiloft je principes aan de kant zetten?
en voor de gasten> kom op, 1 dagje/avond zonder vlees moet best een keer kunnen



Dit dus.
Ik eet al 20 jaar geen vlees (en vis), ik vind het niet nodig dat een dier het leven laat zodat ik hem op kan eten.

En dan zou ik op mijn bruiloft weet ik veel hoeveel dode dieren gaan serveren en mij daardoor stok ongelukkig voelen :n

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 09:59

SuperAssie schreef:
Hoewel het je eigen keus en jouw grote dag is, vind ik het eigenlijk wel not done.
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar zo zie ik het. Mij krijg je echt niet vrolijk met wat groente en fruit, sorry dat ik het zeg maar dan zou ik nog liever een frietmobiel hebben staan om het even grof te zeggen..

Ik zou er zelf niks van zeggen mocht het gebeuren op een bruiloft, maar daarna denk ik wel meteen doorgaan naar de eerste beste frietkraam omdat ik dus honger heb als een paard.



Iedereen heeft recht op zijn eigen mening :D

Maar ik kan wel wat meer verzinnen dan alleen groente en fruit :D

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 11:25

Iphi schreef:
Persoonlijk kan het mij weinig schelen, ik vind alles lekker.

Maar nu even omgekeerd bekeken, wat doen vegetariërs als ze op een feest komen? Mee vlees eten omdat het bruidspaar dat op het menu heeft gezet?
Ik denk het niet!

Om de vegetariërs het naar de zin te maken wordt meestal een extra vegetarische schotel voorzien. Omgekeerd vinden jullie dus niet nodig?



Ik verplicht niemand, en zal ook niemand ooit verplichten om op een feest een vegetarische maaltijd neer te zetten.

Die keuze maken ze zelf.

Het zijn mijn principes, en daar hoeft niemand rekening mee te houden.

Dan eet ik een avond niet, heb nog wel wat vetjes om op te teren.

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:15

Jans schreef:
Ik vind vegetarisch eten zelf overigens heel erg lekker :) zeker als een goede kok het klaarmaakt :D

Die zijn er echt Kath.. Oud klasgenoot van mij kwam bij mij eten met nog wat klasgenoten én die heeft dus alleen stokbrood en salade gegeten omdat de vleesvervangers die ik had gekocht op dezelfde grill gingen als de vleesproducten..



Ik Heb altijd mijn eigen hoekje op de (steen)grill ten grote van een burger ongeveer.

En iedereen houdt daar rekening mee en legt er niks.

En met BBQen gaat mijn "vlees" op folie.

2 jaar geleden ging mijn zus trouwen, en eten was ook BBQ.
Ze had tegen de kok gezegd dat hij een hoekje vrij moest houden voor mijn vlees en dat daar niks anders op mocht. Dat deed hij keurig, gebruikte zelf een aparte tang.

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:17

Lusitana schreef:
xx_Horsiex schreef:


Het is toch mijn recht om vlees te eten of niet? En als ik dat niet wil, is dat toch ook mijn recht? Alsof vegetariërs meer zijn dan vleeseters?

Je begrijpt het nog steeds niet. Het is niet dat de een meer rekening moet houden met de ander, of dat de een beter is dan de ander.
Het is onmogelijk om vlees te serveren als je een overtuiging hebt.
Je gaat totaal tegen je gevoel in, waar je psychisch onder lijdt als je de druk voelt om dat wel te doen.
En jij als vleeseter, welke psychische problemen krijg jij van niet vlees eten?

Ik ben trouwens geen vegetariër.

En nee in Nederland wordt het dier niet voor het feestje geslacht, maar als het vlees bij de slager wegkomt is er toch ook een dier voor geslacht of niet soms?



Dit dus. Zou mij echt stok ongelukkig voelen als er bakken vlees staan.

Eet maar een dagje vega. Uit respect voor mij :D

Wil/kan je dat niet, dan blijf je maar mooi thuis.

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:36

lifaya schreef:
alcohol vrije bruiloft kan ik nog best inkomen :+ alcohol is nou ook niet echt een levensbehoefte zeg maar :P Ik ben gek op alcohol maar kan zo makkelijk 3 maanden zonder een druppel alcohol. No problemo :)



Vlees ook niet.

Sterker nog, al die groeihormonen en preventieve antibiotica is hartstikke slecht voor je

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:38

Delphi schreef:
Ja hoor, ik vind dat je alle recht hebt om enkel vegetarisch eten te serveren. Het is jouw bruiloft en die moet gewoon aan jouw wensen voldoen.
Wel denk ik dat je veel reacties zult krijgen van mensen die toch vleesgerechten missen. Om eerlijk te zijn zou ik het ook missen, ik ben een echte vleeseter. Maar daar zal iedereen zich gewoon bij neer moeten leggen. Ik zou het zeker respecteren en een dagje geen vlees is geen ramp, dat overleefd iedereen wel ;)

Kitty1985 schreef:
Ik Heb altijd mijn eigen hoekje op de (steen)grill ten grote van een burger ongeveer.

En iedereen houdt daar rekening mee en legt er niks.

En met BBQen gaat mijn "vlees" op folie.

2 jaar geleden ging mijn zus trouwen, en eten was ook BBQ.
Ze had tegen de kok gezegd dat hij een hoekje vrij moest houden voor mijn vlees en dat daar niks anders op mocht. Dat deed hij keurig, gebruikte zelf een aparte tang.


Sorry, maar dit vind ik dan weer heel overdreven. Het is toch niet dat er hele stukken vlees achterblijven die dan op jouw vegetarisch eten terecht komen?

Off topic, maar draag je dan ook geen leer, gebruik je geen (genees)middelen die op dieren zijn getest en eet je ook geen andere producten zoals bijv. engelse drop dat met gelatine (waar huid, kraakbeen en botten in verwerkt zitten)?


Mag je vinden :D

Ik wil geen vlees aan mijn eten, ook geen vleessmaak.

Zullen we het hier niet over andere dingen gaan hebben.
Die offtopic vragen mag je via pb stellen

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:46

moonfish13 schreef:
Kitty1985: En melk is voor de kalfjes die snel moeten groeien en dat hoeven wij niet. Heel ongezond en wij hebben het enzym om melk te verteren al lang niet meer. Ongezond dus! Al die kalfjes zijn nodig ook om te zorgen dat jij melk kan blijven gebruiken in je dieet. Je kunt moeilijk alles houden, dus dan eet je het op..



eenmalig offtopic.

Hoe weet jij in godsnaam of ik melk drink?


Melk is voor zuigelingen, zouden mensen ook een mee op moeten houden.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 05-12-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:53

moonfish13 schreef:
Kitty1985: tenzij je strikt melkvrij eet gebruik je melk. Kan niet anders, dan zou het voor mij stukken makkelijker zijn allemaal. Moet ik voor de gein opnoemen waar het allemaal ingestopt word?



Ik verzoek jou nou weer ontopic te gaan. en op te houden met aannames te maken richting mij.
Ik eet al 20 jaar vegetarisch dus doe niet of ik achterlijk ben

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 14:06

moonfish13 schreef:
Het antwoord is mij duidelijk hoor kitty1985. Ze stoppen het overal in, niets mis mee an sich maar denk niet dat je het dan beperkt binnen krijgt want ht stopt niet bij dat glas melk.. :-)



Wat ben jij voor misselijk kind.

Je kent mij helemaal niet. Hoe kan jij nou in godsnaam weten over wat ik weet waar zuivelproducten in verwerkt word.

En jij weet ook NIET wat IK binnen krijg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Corelli, Facebook, Fientj, Kirsha, lisanne87, Plonspony, Schuur_, winnetou4502, Zoe_97 en 176 bezoekers