parkeren kerstmarkt Keulen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:35

:wave:

Komend weekend gaan wij naar de kerstmarkt in Keulen.
Hartstikke gezellig, maar hoe zit het met parkeren zonder milieu sticker? Op internet veel p+r parkeerplaatsen gezien maar nu vraag ik mij af of daar in de kerstperiodes tourbussen oid richting het centrum van Keulen gaan? En wat zijn de tijden daarvan?

Dankjewel!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:38

Wij zijn juist vandaag in keulen geweest maar wij wisten niets van millieustickers? Wij hebben ons gewoon in t stad geparkeerd.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:47

Zonder sticker mag je het centrum niet in,anders riskeer je een boete van 40 euro. Vind ik toch zonde :)

Hoe vond je van de kerstmarkt? Je bent al vroeg terug haha.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:59

Niets van gemerkt, maar mijn vriend heeft een gehandicapten kaart en we hebben die gelegd, zo moeten we normaal nooit iets betalen.
We zijn eigenlijk naar de kerstmarkt in dusseldorf gegaan en vandaag een stopje gemaakt in Keulen, hebben wel meer de winkels gedaan dan de markt.
Maar vooral veel, veel eten......

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:04

Een milieusticker heeft meer te maken met het feit hoe zuinig je auto is. Umweltzones in het duits.

Oke! Wij hebben eerst getwijfeld tussen Dusseldorf en Keulen maar van horen zeggen is Keulen gezelliger. :P

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:05

En hoe controleren ze dat, doe ze dan een briefje onder de ruitenwisser of wordt dat met camera's gecontroleerd?

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 19:27

Ik gok een boete onder de ruiterwissers. Denk dat jullie geluk gehad hebben haha.

Verder iemand die weet hoe het zit met parkeren??

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:16

Niemand? -O-

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:21

Ik heb die borden inderdaad gezien toen wij vorig jaar naar oberhausen gingen!!
Bij ons staan er in het plaatselijke krantje regelmatig advertenties met busreizen naar verschillende kerstmarkten!
Anders zou je misschien een busmaatschappij bij jullie in de buurt kunnen bellen?
Ik wil dit jaar ook graag weer naar een markt, maar ben er nog niet over uit welke :P Oberhausen vond ik echt veeeeeeeel te druk.......

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:32

Ik denk dat als je doordeweeks gaat het toch een stukje rustiger is. Maar ach, zon drukte heeft ook wel iets toch haha.

We wilde liever niet via een busreisje. Zijn graag wat onafhankelijker en rijden liever zelf :)
Heb op internet een hele boel p + r parkeerplaatsen rond stad Keulen gezien, en aangezien de drukte en het ontbreken van de sticker lijkt het mij toch wel aannemelijk dat er op p +r plekken buiten de rand een tourbus richting centrum gaat?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:53

Je hebt druk en druk..... Ik werd er een beetje claustofobisch van..... :+

Misschien een 'domme' vraag, maar is zo'n sticker niet te regelen, bijvoorbeeld via ANWB?!

er zullen ongetwijfeld bussen gaan! Is het misschien een idee om eens een bokker in Duitsland te pb'en, of die het misschien weet?!

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: parkeren kerstmarkt Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 19:57

Jaa tuurlijk, mocht het niet anders zijn dan kopen we gewoon een sticker. Geen enkel probleem haha maar als het anders kan.... haha