Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:37

Nee, ik ben niet de moeder van een kind dat niet erkend wordt door de vader. Ik ben het kind in kwestie :D
Toen mijn moeder zwanger van mij raakte, was mijn vader getrouwd met een andere vrouw. Hij heeft dan ook nooit naar mij omgekeken, en mij ook niet erkend, hoewel wij elkaar wel kennen. Nooit heeft hij enige blijk gegeven van het feit dat hij mijn vader is. Nu heb ik zelf een zoontje van anderhalf, en sinds zijn geboorte spookt het door mij hoofd, dus ik ben hem kaartjes gaan sturen op zijn verjaardag, met feestdag en toen mijn zoontje geboren is. Ik heb hem ook eens gemaild, maar nergens reactie op gehad. Hem bellen durf ik niet, aangezien hij op andere communicatie-pogingen niet reageert, en hij ook nog steeds bij de vrouw is waar hij toen al mee getrouwd was. Zij hebben samen geen kinderen, wel heeft zij 2 zonen uit een eerdere relatie, die hem als hun vader beschouwen. Hij had een schoolbank-profiel, waar ik regelmatig op keek. Toen hij daarachter kwam, heeft hij alles verwijdert en alleen de tekst "Wat heb ik jou nou nog te zeggen?" achtergelaten. Dus nu speel ik met het idee om het nu maar te laten afdwingen, dat hij mij erkent, door middel van een DNA test en een verzoek gerechtelijke vaststelling vaderschap in te dienen. Weet iemand hier misschien hoe dat in zijn werk gaat? Wat ik hiervoor moet doen, en wat de gevolgen ervan (kunnen) zijn?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:39

Waarom zou je dat in vredesnaam willen?!?!?
Ik vind het een ontzettende vervelende situatie voor je, echt waar, maar als iemand zo duidelijk geen contact wil, waarom zo ver gaan om het zelfs af te dwingen?!
Je hebt het geprobeerd en helaas is daar niets positiefs uit gekomen.
Richt je energie op de mensen die wel om je geven!!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:40

Waarom zou je dit (willen) doen? Hij heeft duidelijk aangegeven dit niet te willen, en ik vind dat jij die grens moet respecteren. Je zal waarschijnlijk zijn huwelijk kapot maken als de vrouw erachter komt. Tja, eigen schuld dikke bult en wat hij gedaan heeft is niet goed, maar wat heb je er nou aan om het af te dwingen?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:42

Ik vraag me af wat je doel daarmee is? Heeft het iets met geld te maken?

Want het is niet zo dat als hij je zou erkennen hij plots voor je gaat openstaan en een lieve opa wordt. Integendeel je zal hem nog veel harder tegen je jagen. Hij laat wel heel duidelijk merken dat hij jammer genoeg niets met jouw leven te maken wil hebben. En ik denk dat daar een hele procedure tegen gaan opstarten alleen voor het principe je alleen maar geld, verdriet en pijn gaat kosten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:43

Niet opdringen want dan gaat het zeker niet lukken. Als hij niet wilt, dan houd het toch gewoon op?
En mocht hij later contact zoeken dan zou je het altijd nog kunnen overwegen.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:43

Wat voor voordelen heeft het om het af te dwingen?

Ik ben hier niet in thuis.
Wil je wel alle wijsheid toewensen!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:44

Vind het een heel heftig middel om dat zo bij iemand af te dwingen.. Flinke inbreuk op z'n (privé) leven en weet zeker dat hij dat niet zal waarderen, ook omdat hij geen contact wil. Denk dat het naar zijn vrouw toe ook niet fijn is. Misschien heeft zij geen weet van jouw bestaan? Hij is getrouwd en heeft dus een ander leven waar hij voor kiest.. Ik denk niet dat het je veel gelukkiger zal maken als je het afdwingt en hem nog verder weg duwt. Snap dat het voor jou een hele nare en vervelende situatie is, absoluut, maar denk persoonlijk dat dit niet de juiste manier is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:46

Ik denk dat je er vrij weinig aan hebt, dan staat het op papier maar het zal niks aan jullie band veranderen, hoogstens verslechten

dat zijn vrouw er dan achter zou komen en dat je het daarom niet moet doen, wat een ander zegt, , tja, jammer dan, dat is niet de verantwoordelijkheid van ts. Maar denk alleen niet dat je er iets mee wint

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:47

Cerera schreef:
Nee, ik ben niet de moeder van een kind dat niet erkend wordt door de vader. Ik ben het kind in kwestie :D
Toen mijn moeder zwanger van mij raakte, was mijn vader getrouwd met een andere vrouw. Hij heeft dan ook nooit naar mij omgekeken, en mij ook niet erkend, hoewel wij elkaar wel kennen. Nooit heeft hij enige blijk gegeven van het feit dat hij mijn vader is. Nu heb ik zelf een zoontje van anderhalf, en sinds zijn geboorte spookt het door mij hoofd, dus ik ben hem kaartjes gaan sturen op zijn verjaardag, met feestdag en toen mijn zoontje geboren is. Ik heb hem ook eens gemaild, maar nergens reactie op gehad. Hem bellen durf ik niet, aangezien hij op andere communicatie-pogingen niet reageert, en hij ook nog steeds bij de vrouw is waar hij toen al mee getrouwd was. Zij hebben samen geen kinderen, wel heeft zij 2 zonen uit een eerdere relatie, die hem als hun vader beschouwen. Hij had een schoolbank-profiel, waar ik regelmatig op keek. Toen hij daarachter kwam, heeft hij alles verwijdert en alleen de tekst "Wat heb ik jou nou nog te zeggen?" achtergelaten. Dus nu speel ik met het idee om het nu maar te laten afdwingen, dat hij mij erkent, door middel van een DNA test en een verzoek gerechtelijke vaststelling vaderschap in te dienen. Weet iemand hier misschien hoe dat in zijn werk gaat? Wat ik hiervoor moet doen, en wat de gevolgen ervan (kunnen) zijn?


Waarom?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:47

Ik zou het ook niet weten.
Wel kan ik heel goed begrijpen dat je er zo mee bezig bent.
Want je hebt een vader en wil dat je door hem gekend wordt, maar hij kijkt niet naar je om.
Maar als je vader het echt niet wil, en je dwingt het af, wat schiet je daar mee op?
Moeilijk hoor, hopelijk lukt het je om er een weg in te vinden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 04-12-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:48

Nou, ik denk dat hij het geheim wil houden voor zijn vrouw. Maar TS heeft net zo goed recht om bevestiging te hebben wie haar vader is en een geboorte akte waar niet op staat "vader onbekend". Misschien heel pijnlijk voor de heer in kwestie maar hij is net zo goed schuldig aan haar verwekking als TS haar moeder. En haar kind heeft ook recht om te weten wie opa is.

Ik geloof niet dat het een geldkwestie is maar meer een ere kwestie.

Ik zou informatie vragen bij de wetswinkel of juridisch loket in hoeverre hier voorzieningen voor zijn.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:49

Hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet, maar ik zou je wel aanraden om eerst goed bij jezelf te rade te gaan: wil je dit eigenlijk wel echt? Want ook als hij je 'gerechtelijk' erkent, is hij niet verplicht om contact met je aan te gaan. Hij heeft duidelijk aangegeven dat niet te willen, en dat is vreselijk naar voor jou, maar ga je dat kunnen afdwingen?

Het risico is dat je hier meer verdriet van gaat krijgen dan profijt...

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:49

Maar een verwekker maakt nog niet meteen een vader of een opa, dan zou ik juist de eer aan mezelf houden als hij het niet wil.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:53

Dat je zo graag een kind wilt zijn van een vreemdganger... :D

Zal alle energie die je erin stopt het waard zijn? Ik denk het niet.. Zou inderdaad gewoon de eer aan mezelf houden als ik jou was.

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:57

Wat wil je precies bereiken met een erkenning? Wat is je doel?

Dat bedoel ik niet vervelend, maar als je doel is om een goede relatie met je vader af te dwingen, dan kun je je de moeite besparen, dat gaat op deze manier niet gebeuren. Als je zijn naam geregistreerd wil hebben als zijnde je vader, dan kun je je nog afvragen of je al die moeite wil nemen, maar in dat geval is een DNA-test inderdaad een optie. Je zou bij het Juridisch Loket om info kunnen vragen.

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:57

janderegelaa schreef:
Nou, ik denk dat hij het geheim wil houden voor zijn vrouw. Maar TS heeft net zo goed recht om bevestiging te hebben wie haar vader is en een geboorte akte waar niet op staat "vader onbekend". Misschien heel pijnlijk voor de heer in kwestie maar hij is net zo goed schuldig aan haar verwekking als TS haar moeder. En haar kind heeft ook recht om te weten wie opa is.

Ik geloof niet dat het een geldkwestie is maar meer een ere kwestie.

Ik zou informatie vragen bij de wetswinkel of juridisch loket in hoeverre hier voorzieningen voor zijn.


Hier ben ik het helemaal mee eens!

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:58

janderegelaa schreef:
Nou, ik denk dat hij het geheim wil houden voor zijn vrouw. Maar TS heeft net zo goed recht om bevestiging te hebben wie haar vader is en een geboorte akte waar niet op staat "vader onbekend". Misschien heel pijnlijk voor de heer in kwestie maar hij is net zo goed 'schuldig' aan haar verwekking als TS haar moeder. En haar kind heeft ook recht om te weten wie opa is.

Ik geloof niet dat het een geldkwestie is maar meer een ere kwestie.

Ik zou informatie vragen bij de wetswinkel of juridisch loket in hoeverre hier voorzieningen voor zijn.



Helemaal mee eens..

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:59

Wat ik apart vind... je durft niet te bellen, maar zo'n ingrijpende procedure aangaan zou je wel doen?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:01

janderegelaa schreef:
Nou, ik denk dat hij het geheim wil houden voor zijn vrouw. Maar TS heeft net zo goed recht om bevestiging te hebben wie haar vader is en een geboorte akte waar niet op staat "vader onbekend". Misschien heel pijnlijk voor de heer in kwestie maar hij is net zo goed schuldig aan haar verwekking als TS haar moeder. En haar kind heeft ook recht om te weten wie opa is.

Ik geloof niet dat het een geldkwestie is maar meer een ere kwestie.

Ik zou informatie vragen bij de wetswinkel of juridisch loket in hoeverre hier voorzieningen voor zijn.


Hier heeft TS iets aan. Helemaal met je eens!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:03

Ik vraag me alleen af of het een kwestie is van erezaak of een kwestie van een vader/opafiguur willen hebben, want in dat laatste geval is gaan beginnen met juridische procedures echt wel het laatste wat je moet doen.

LOVESUSHI

Berichten: 1561
Geregistreerd: 21-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:04

Ben het eens met het bericht van janderegelaa.

Volgens mij kan jij zelf dit niet, maar wel je moeder, die kan op verzoek door de rechter een vaderschapsactie laten plegen(toevallig dit blok familierecht). Vraag me alleen af of ze dit doen omdat het al een poos geleden is. Wat jij dus zelf kan doen geen idee. Zou het wel beter voor je uit kunnen zoeken als je wil? Weet alleen niet of er iets uitkomt.
Vraag me alleen af hoe nuttig het is..

En anders misschien dan toch even langs een juridisch loket.
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 04-12-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:06

En dan heb je op papier dat hij je vader is, en dan? Contact kun je niet afdwingen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:06

Ik geloof niet dat ik gelukkiger zou worden van een naam van een verwekker op papier die me niet wil kennen, dan naam onbekend......

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:09

hoe oud ben je?
wil je alimentatie krijgen :) ?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:09

Geryon schreef:
Dat je zo graag een kind wilt zijn van een vreemdganger... :D

Zal alle energie die je erin stopt het waard zijn? Ik denk het niet.. Zou inderdaad gewoon de eer aan mezelf houden als ik jou was.

Hoezo graag een kind van een vreemdganger willen zijn? Ze IS het kind van een vreemdganger en dat is niet háár keuze!

Ze heeft alle recht om te weten wat haar roots zijn.