te veel hooi op je vork

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

te veel hooi op je vork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:46

Lieve mede bokkers.

Ik vind het lastig om dit op te schrijven en er een logisch verhaal van te maken maar ik doe mijn best.

Nouja beginnen bij het begin dan maar... ik ben een meid van bijna 19 in der eind examen jaar van mbo niveau 4, ik heb een vriend (vandaag precies 2 jaar haha <3 ) maar die woont in IJmuiden en ik in Rotterdam.

Dat klinkt normaal dat is ook zo maar ik krijg het gevoel dat ik te veel hooi op mijn vork begin te nemen, ik werk naar mijn eindexamen toe en ben nu ook bezig met een cursus Kynologisch instructeur super interessant en leuk, nu komt er binnenkort ook een cursus trimmen aan. Die wil ik ook graag doen ook met oog op later dat ik dat kan gaan doen om bij te verdienen(ik heb nu al toekomstige vaste honden) maar als die begint is me andere cursus nog niet afgelopen.
Voor mijn trim diploma moet ik 80 praktijk dagen maken en ondertussen ben ik nog opweg naar mijn eindexamen. ....
Na deze opleiding wil ik een hbo opleiding tot biologie lerares doen en daarvoor zou ik ook nog extra biologie lessen op hbo niveau en daar zou ik een certificaat voor krijgen. En ik dan moet ik mijn eindexamen nog doen.
En ik wil ook mijn vriend nog zien want die zie ik alleen maar in het weekend, ik ben al gestopt met de paarden voor dit alles en toch krijg ik het gevoel te veel hooi op mijn vork te nemen.
Veel steun van mijn ouders krijg ik niet want die vinden me relatie onbelangrijk want ja ik ben pas 19. En k kan maar beter door leren.
Tuurlijk wil ik zo veel mogelijk extra diploma's etc halen maar ik raak al gestresst als ik aan de rest van mijn jaar denk.
Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben en dat ik mijn ei een beetje kwijt kan.
Bedankt voor het lezen!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:48

Gewoon niet doen als je nu al aanvoelt dat het teveel gaat worden.

Je bent nog niet eens begonnen dus dat zegt al genoeg :)

Beter jezelf volop concentreren op wat je nu aan het doen bent zodat je dat helemaal goed af kan ronden, en daarna kun je wel weer wat nieuws oppakken waar je je dan ook weer veel beter op kunt concentreren :j

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:55

waarom alles tegelijk willen doen? Zo kun je je nergens echt goed op concentreren lijkt mij ;)
Kun je niet proberen te bepalen wat je als 1e nodig hebt? en zodra je dat goed op de rit hebt, dan pas aan het volgende beginnen. dus gewoon prioriteiten stellen ;)
Laatst bijgewerkt door ReadTheRulez op 27-11-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: te veel hooi op je vork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:56

Willen is een groot word de extra diploma's kan ik nu via school met korting etc doen en dat willen me ouders want ja nu ben ik nog jong...

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: te veel hooi op je vork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:10

Je kan het wel willen, maar het moet ook kunnen :)

Stel dat je het inderdaad te druk krijgt, dan heb je een veel groter probleem... beter nu eerst je diploma halen, en 1 extra opleiding en nog plezier hebben in je leven en met je vriend, dan dat je straks wellicht alles niet aankan en je niet slaagt èn nog eens tegen een burn-out aan zit want dan ben je echt niet jarig.

Zeker als je van het type bent dat denkt "pffft burn-out, onzin, gewoon niet aanstellen en even doorbijten" dan is de kans des te groter dat je hem juist wel gaat krijgen :P

Maargoed, het kan ook zijn dat het spannender lijkt dan het is en dat het allemaal goed te doen is om te combineren....dat kun je alleen zelf weten / uitzoeken of het voor jou op een leuke manier haalbaar is :)

Beetje jammer trouwens dat je ouders zo doen over je relatie :=

Ik weet niet of het een onschuldige niet zo serieuze kalverliefde is of dat het serieus toekomstperspectief biedt, maar het zou toch zonde zijn als je nu deze vriend verliest doordat je geen tijd voor hem maakt, en over 20 jaar nog met pijn in het hart jezelf voor je kop slaat dat je hem hebt laten lopen :=

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: te veel hooi op je vork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:35

Dat is waar ik dus ook mee zit.
Misschien als ik het niet doe denk ik achteraf had makkelijk gekund!
Ik heb me toch ook maar over mijn trots heen gezet en ga een gesprek aan met mijn begeleidster op school.
Kijken wat zij er van vind.
Ik vind mezelf bijna aanstellerig over komen...

Even over mijn relatie haha. Het is zeker geen kalverliefde dat soort relaties heb ik al gehad. Maar mijn ouders waren ver in de 20 toen ze elkaar ontmoeten en in mijn moeder haar familie was het ook een soort taboe om onder de 21 een relatie te hebben, daarom vinden ze dat alle relaties onder de 25 verdoemd zijn te mislukken.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:24

Gezellige insteek zeg :P

Zo gaat het wel heel erg vaak natuurlijk maargoed als je zo gaat redeneren dan gaat de lol er ook wel een beetje af...

Hopelijk kan je begeleider wat duidelijkheid verschaffen, je zal toch een beetje in kaart moeten zien te brengen wat je kunt verwachten van alle opleidingen qua hoeveel tijd en moeite je dat gaat kosten :)

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: te veel hooi op je vork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 21:42

Ja mijn ouders..... mja we bewijzen het tegendeel maar.

Even een gesprekje gehad met mijn mentor/begeleidster en er is een mogelijk dat ik in februari kan beginnen ipv gelijk in augustus na me mbo zodat ik een half jaartje andere dingen af kan maken zg maar.
Nu even uitzoeken of dat ook echt mogelijk is .