HET recept voor een goede relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 20:32

Hey,

Ik vroeg me al een tijdje af hoe dat mensen dat nou doen, zoveel jaren samen zijn.
Als ik bv naar mn ouders kijk die 25 jaar getrouwd zijn en nog steeds gelukkig zijn.


Stiekem ben ik daar best jarloers op, en had graag wat reactie van jullie gehad hoe jullie erover denken enz.

Ik Ben hier ook al een poosje over aant denken omdat ik pas een nieuwe relatie heb en (natuurlijk) hoop dat we voor ons verdere leven samen zullen blijven.


Groetjes

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:34

Elkaars beste vrienden zijn en blijven communiceren :)

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:35

Meer geven dan nemen en iemand vooral niet 'willen veranderen'.
Respect, liefde, oprechte interesse, tijd voor elkaar maken, in gesprek blijven.

( niet dat ik een ervaringsdeskundige ben, hihi, maar wel 12 jaar samen , waarvan zes jaar getrouwd en hoop op nog heeeeeeeeel veel goede jaren samen *\o/* <3 )

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:36

Mijn ouders ook 30 jaar, schoonouders 30 jaar, opa&oma 55 jaar, schoonopa&oma 55 jaar. Scheidingen doen ze niet aan in mijn familie :+

Altijd open blijven en altijd belangrijke dingen bespreken. Zit je iets dwars, meteen zeggen. Mijn vriend en ik zijn elkaars best friends en we snappen elkaar totaal. Vaak hoef ik iets geen eens te zeggen, hij weet toch wel wat ik wil zeggen. Communicatie is het key word.

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:46

Inderdaad, goede communicatie, heel belangrijk! Niet altijd je gelijk willen halen maar soms ook gewoon toegeven, zeggen wat je dwars zit en niet alles oppotten, naar elkaar luisteren en leuke/lieve dingen met en voor elkaar blijven doen. Probeer elkaar niet te veranderen in iets wat je niet bent en wees lief voor elkaar.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:48

Ik vind het wel belangrijk om elkaar te stimuleren om te groeien als persoon én als koppel :)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:50

Kiezen voor elkaar. Dus echt de keuze maken dat dit het is. En dat als het even niet lekker loopt, dat je daar dan samen uitkomt. Natuurlijk is een relatie gebaseerd op liefde. Maar het is ook een keuze. Er komen altijd momenten dat het even niet zo leuk is. Dan niet meteen kijken waar het gras groener is, maar samen verder.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:52

Niet meteen opgeven als het moeilijk wordt.
Lol hebben met elkaar.
Elkaar vrij laten.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:52

Ik ben niet echt een ervaringsdeskundige, maar als ik het verschil zie tussen mijn oude relatie en nu, is het vooral lekker je eigen dingen blijven doen, maar vooral goed blijven communiceren en elkaar respecteren... Vooral dat laatste is erg belangrijk!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:53

phormicola schreef:
Elkaars beste vrienden zijn en blijven communiceren :)


daar gaat het denk al mis bij het eerste
je partner is niet je beste vriend, maar toch echt je partner

- vertrouwen
- eerlijkheid
- genegenheid

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:55

Communiceren, iets voor elkaar over hebben. Schijnt ooooo zo moeilijk te zijn, want uit elkaar gaan is natuurlijk veel makkelijker dan zeggen wat je dwars zit en een oplossing zoeken samen..

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:57

ravellie schreef:
Meer geven dan nemen en iemand vooral niet 'willen veranderen'.
Respect, liefde, oprechte interesse, tijd voor elkaar maken, in gesprek blijven.

( niet dat ik een ervaringsdeskundige ben, hihi, maar wel 12 jaar samen , waarvan zes jaar getrouwd en hoop op nog heeeeeeeeel veel goede jaren samen *\o/* <3 )



Deze vind ik persoonlijk de ''beste''... :j

Tenminste wij hebben het op deze manier al bijna 31 jaar samen uitgehouden.
..en ook altijd voor elkaar kiezen.
We zijn totaal al ruim 34 jaar samen, waarvan dus 31 jaar getrouwd.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:03

De basis bereid je door een flink stuk passie te nemen, te mengen met chemie en gezelligheid. ( voor de smaak kun je altijd nog wat vlinders toevoegen) Vervolgens een tijdje in de oven, waarna er een flinke hoeveelheid vertrouwen en respect in mag, hier hoef je vooral niet te zuinig mee te zijn. Als hij dan goed gaar is, leg hem dan te rijzen op een fijne gezellige bank, voor de tv, met een gezellige hond/kat op schoot. Pas hiermee op, dat hij niet te ver oprijst, want anders zakt hij in en wordt het een "sleur" Zorg in dit stadium voor een goede communicatie en draai het regelmatig even om.. Voeg hierbij af en toe een snufje sexy en liefheid toe.
Als de basis dankzij het vertrouwen en respect is gerezen tot een uitermate gigantisch formaat, ben je al een heel eind en is het nog moeilijk het te laten mislukken. Voor de versiering en de topping kun je je gedachten in vrije loop laten.. Leuke dates plannen, bloemen, weekendje weg, uit eten, zorg ervoor dat het spannend blijft als je er lang van wilt eten :D Op deze manier kun je het ( op een droge en warme plek) JAREN bewaren :D

Eet smakelijk en succes met de bereiding!


Nog even serieus: liefde, begrip, vertrouwen en communicatie zijn bij ons nu al ruim 6 jaar de keywords. Daarnaast elkaar kunnen loslaten en elkaar willen begrijpen zijn ook belangrijk. Uiteraard gaat dit samen met de juiste persoon tegenkomen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:06

avalon hahahaha hij is geweldig dat recept van je

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: HET recept voor een goede relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:13

Bedankt :) Hij doet het hier altijd goed!

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:14

Komen alvast goede dingen naar voren, zoals veel praten met elkaar en zeggen als je iets dwarszit.

Hoe gaan jullie om met het gemis als je elkaar een weekje niet kan zien?
Daar heb ik het erg moeilijk mee maar ik besef dat dit een dooddoender kan zijn voor een relatie

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:16

Open communiceren en elkaar waarderen. Verder natuurlijk vertrouwen, respect, eerlijkheid, elkaar vrij laten, interesse in andermans passie/hobby's/dingen die voor diegene belangrijk zijn in het leven, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En inderdaad zoals hiervoor al genoemd, voor elkaar kiezen! Er kan altijd een moment komen dat je tot de conclusie moet komen dat het echt niet meer wil, maar niet bij het eerste het beste probleempje al wegrennen (wat voor mijn gevoel toch wel een beetje de trend is tegenwoordig.)

Ik denk dat naast al die 'basis ingrediënten' vooral de waardering heel veel doet. Zorg ervoor dat je niet 'went' aan wat iemand voor je doet, maar blijf dat waarderen, nu en over 30 jaar.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:18

StalNollie schreef:
phormicola schreef:
Elkaars beste vrienden zijn en blijven communiceren :)


daar gaat het denk al mis bij het eerste
je partner is niet je beste vriend, maar toch echt je partner

- vertrouwen
- eerlijkheid
- genegenheid


Als het én je beste vriend is én je partner dan gaat er niks mis. Dan is de band juist sterk.

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:18

Avalon87 schreef:
De basis bereid je door een flink stuk passie te nemen, te mengen met chemie en gezelligheid. ( voor de smaak kun je altijd nog wat vlinders toevoegen) Vervolgens een tijdje in de oven, waarna er een flinke hoeveelheid vertrouwen en respect in mag, hier hoef je vooral niet te zuinig mee te zijn. Als hij dan goed gaar is, leg hem dan te rijzen op een fijne gezellige bank, voor de tv, met een gezellige hond/kat op schoot. Pas hiermee op, dat hij niet te ver oprijst, want anders zakt hij in en wordt het een "sleur" Zorg in dit stadium voor een goede communicatie en draai het regelmatig even om.. Voeg hierbij af en toe een snufje sexy en liefheid toe.
Als de basis dankzij het vertrouwen en respect is gerezen tot een uitermate gigantisch formaat, ben je al een heel eind en is het nog moeilijk het te laten mislukken. Voor de versiering en de topping kun je je gedachten in vrije loop laten.. Leuke dates plannen, bloemen, weekendje weg, uit eten, zorg ervoor dat het spannend blijft als je er lang van wilt eten :D Op deze manier kun je het ( op een droge en warme plek) JAREN bewaren :D

Eet smakelijk en succes met de bereiding!


.


deze beschrijving is echt leuk :D :P

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:21

zonnebloem18 schreef:
Niet meteen opgeven als het moeilijk wordt.
Lol hebben met elkaar.
Elkaar vrij laten.


Dat! En met name dat eerste.

Mijn oma had een altijd een mooie uitspraak: Een relatie slaagt pas zolang je nooit opgeeft en je beter voor de ander zorgt dan voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 27-11-13 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:22

phormicola schreef:
Elkaars beste vrienden zijn en blijven communiceren :)

[/quote]
Slina schreef:
Als het én je beste vriend is én je partner dan gaat er niks mis. Dan is de band juist sterk.


hierdoor is gelukkig mijn man van zijn ex vriendin afgegaan,
en mijn ouders zijn hierdoor ook bijna uit elkaar gegaan
ze zagen elkaar als vriend en niet als partner

en ik geloof ook wel dat dit niet samen gaat relatie en je beste vriend.

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:24

Killed schreef:
Komen alvast goede dingen naar voren, zoals veel praten met elkaar en zeggen als je iets dwarszit.

Hoe gaan jullie om met het gemis als je elkaar een weekje niet kan zien?
Daar heb ik het erg moeilijk mee maar ik besef dat dit een dooddoender kan zijn voor een relatie


Ik ben vanaf mijn 17e nog nooit een weekje zonder mn vechtgenoot geweest.. :D
ben nu bijna 52

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:26

StalNollie schreef:
hierdoor is gelukkig mijn man van zijn ex vriendin afgegaan,
en mijn ouders zijn hierdoor ook bijna uit elkaar gegaan
ze zagen elkaar als vriend en niet als partner

en ik geloof ook wel dat dit niet samen gaat relatie en je beste vriend.


Nja, bij mij wel in ieder geval. Bij mij werkt dat prima, dus dat komt dan meer uit jouw ervaring.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:33

Mijn ouders zijn 35 jaar bij elkaar waarvan 29 jaar getrouwd. 51 en 53, en allebei elkaars eerste relatie.

Wat ik bij hen zie; Lol, elkaar kunnen laten, en allerbelangrijkst; communicatie.
Elkaar vrijheid geven in eigen interesses, en samen het leuk kunnen blijven hebben.
35 jaar samen en nog steeds zit mijn moeder soms bij mijn vader op schoot, dansen ze samen in de woonkamer en knuffelen, kussen ze als ze daar zin in hebben. Echte liefde in mijn ogen <3

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:33

Ik zie het wel vaker dat bij de oudere generatie ze vaak langer bij elkaar blijven dan relaties nu. Mijn ouders hebben elkaar bijv ontmoet toen ze 15 waren, nu 39 jaar later zijn ze nog steeds samen :) en zo ook 2 kennissen van hen.

Ik heb t idee dat tegenwoordig mensen veel te veel en veel te snel willen, hoe sneller ze trouwen hoe sneller ze weer uit elkaar gaan lijkt wel. Geldt uiteraard niet voor iedereen :)