Nuon - wat moet ik hier mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 20:51

Om even de situatie te schetsen:

Volgende week ga ik verhuizen naar een 'echt' huurhuis. Tot nu toe hebben zowel mijn vriend als ik altijd in studentenhuizen gewoond of kamers via de woningbouw, waardoor we nooit zelf stroom hebben moeten uitkiezen/betalen enzovoort.

Nu heb ik de afgelopen weken wat uitzoekwerk gedaan en ben ik uitgekomen bij de Nuon. Hartstikke goeie deal dacht ik, €109 in de maand voor een rijtjes woning waarbij zowel mijn vriend als ik eigenlijk de hele dag weg zijn om te werken. Zoveel stroom verbruiken we dus niet.

Nu begon het gedonder vorige week, toen ik een mail kreeg van de Nuon dat ik een termijnbedrag moest betalen van bijna €250 in de maand ( >;) :o? ) ik was het er natuurlijk niet mee eens, want dat was toch wel ietsje meer dan het bedrag waarvoor ik gekozen had. Nuon opgebeld, 20 minuten aan de telefoon gehangen om vervolgens te horen te krijgen "Tja, mevrouw, dat kunt u op Mijn Nuon regelen" -:(- en ik werd weggedrukt >;) Nuon nog maar weer gebeld, ik heb immers nog geen klantnummer en dan heb je ook nog geen Mijn Nuon. Vervolgens een uur en een kwartier aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn had >;)

De mevrouw aan de lijn bood half haar excuses aan, vond het erg vervelend maar kon nu nog niets veranderen omdat het contract nog niet ingegaan was en zou mij woensdag (vandaag) terug bellen om 3 uur omdat ze het dan zeker kon veranderen :j

Ondertussen was ik niet meer helemaal over de zeik :+ dus ik ben daar mee akkoord gegaan met de verwachting dat ik vandaag gebeld zou worden. Nou, niet dus. Om 3 uur - niemand. Om half 4 - niemand. Ondertussen is het kwart voor 8 en ik ben nog steeds niet gebeld (klantenservice is natuurlijk ook maar bereikbaar tot 18.00 en dan zegt zo'n geruststellend bandje dat je alles via Mijn Nuon kunt regelen. Niet dus!)


Maar goed.. wat moet ik hier nou mee doen? Morgen weer opbellen en het hen weer goed laten praten? Kan ik nog van dit contract af zonder al te veel moeilijkheden? Moet eerlijk zeggen dat ze nou niet bepaald een goede indruk wekken door op deze manier met (nieuwe) klanten om te gaan... Iemand die een soortgelijke ervaring heeft en een goed idee heeft om te doen? Of juist iemand om te vertellen dat je nooit problemen met ze hebt en alles netjes opgelost wordt? :') Alles is welkom...

StalNollie

Berichten: 9112
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:55

in principe heb je dus nog geen contract. ik zou het verbreken en op zoek gaan naar een ander.

of naja dit zo zeggen dan worden ze wel vlug.

Lotteettol
Berichten: 368
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:03

Hoe komt dat bedrag tot stand? Als je nu een laagtermijn bedrag heb zal je aan het eind van het jaar veel bij moeten betalen, dat kan ook heel zuur zijn. Zelf vind ik het prettiger om aan het eind van het jaar wat terug te krijgen, altijd lekker in een dure decembermaand.

Het termijnbedrag voor 2 personen heel de dag thuis voor 109,- per maand vind ik wel aan de lage kant....

StalNollie

Berichten: 9112
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:03

wij betalen nu ruim 170 euro voor een huish met 2 volw en 1 kind.
ook bij nuon.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:09

Via het rekendingetje van de Nuon kwam je voor twee personen bij een normaal rijtjes huis uit op €109. Ik vind het ook geen probleem om meer te moeten betalen, maar dit is meer dan het dubbele en zelfs mijn schoonvader betaalt niet zo veel voor een boerderij uit de 18de eeuw waar het boven nog gewoon vriest :+.

Ik weet niet zeker of ik nu al echt een contract heb of niet, in principe lijkt het me wel, ik heb het afgesloten en ben in principe ooit akkoord gegaan, alleen niet met 250 euro in de maand :+

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:23

Je kunt ook even wachten tot je een klantnummer hebt en dan kijken hoe het gaat in Mijn Nuon. Volgens mij kun je daar je termijnbedrag aanpassen. 250 euro is echt veel te veel, verbruikten de vorige bewoners zoveel? Hadden ze een wietplantage, of deel je de aansluiting met anderen ofzo ;) Als je zuinig bent en de winter is niet al te koud zou je het met 80 euro ook wel moeten kunnen redden. Maar alles wat je te veel betaalt krijg je sowieso terug en omgekeerd moet je natuurlijk bijbetalen als je meer verbruikt dan waarvoor je betaalt ;) Ik zou het dus even aankijken, want het termijnbedrag heeft geen invloed op je uiteindelijke rekening. Ik zit zelf bij Nuon en ben erg tevreden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:04

Het scheelt nogal of je elke maand 250 moet betalen of 109. Je krijgt het toch pas na een jaar terug..

Ik zou morgen nog een keer bellen en dan (vriendelijk) op je strepen gaan staan. Je krijgt toch weer iemand aan de lijn die van niks weet en alleen d'r werk doet, maar je mag gerust duidelijk maken dat dit geen positieve binnenkomer is.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:13

Oh, ik blijf ook altijd heel vriendelijk aan de telefoon hoor! Snap dat degene die ik aan de telefoon krijg er niets aan kan doen, heb de vorige keer ook netjes uitgelegd dat ik er van baalde dat ik na 20 minuten van de lijn werd gegooid en vervolgens ryim een uur kon wachten voor ik iemand te pakken had.

Het gaat mij er ook vooral om dat het meer dan het dubbele is, kijk was het 150 geworden had ik er geen probleem van gemaakt, maar 250 :oo

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:15

250 euro is oo belachelijk veel. Zullen ze wel berekend hebben aan de hand van de mensen die er nu wonen. Wij betalen met z'n 2en 90 euro per maand, en dan krijgen we een tientje ofzo terug ;)

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:29

De voorschot berekening is gedaan op de bewoners die er nu wonen of hebben gewoond. Wij hebben ook zo gezeten en zijn op het laatste moment overgestapt op E-on

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:35

Na 1 maand kun je het termijnbedrag via mijn Nuon veranderen geloof ik en wat je teveel hebt betaald krijg je later terug.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:27

Ik zou ook even afwachten en morgen nog een keer bellen. Desnoods pas je na 1 of 2 maanden je termijnbedrag aan naar beneden.
Ik had ook zo'n enorm maandbedrag toen ik hier kwam wonen, gebaseerd op de vorige bewoonster en haar dochter. Ik ben maar alleen en bijna nooit thuis, dus ik heb het ook aangepast.
Daar deden ze 5 jaar geleden totaal niet moeilijk over, dus ik zou nog een keer bellen.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:33

Ik kan uit je post niet helemaal opmaken of je begrijpt dat die 109 (of 250) een voorlopig voorschotbedrag is.

Die 109 die je met Nuon hebt afgesproken via een proefberekening is dus geen contractbedrag. Aan het eind van het jaar wordt de eindafrekening gemaakt en moet je bijbetalen of krijg je terug.

Het lijkt of jij denkt dat je 109 als tarief hebt afgesproken.

Verder ga ik met de rest mee, 250 als voorschot is teveel.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 23:56

Ik begrijp dat het een voorschot is :j het is alleen niet een voorschot waar ik het mee eens ben. Ik bedoel :+ ik werk fulltime en krijg een huis met een b-label. Ik weet dat ik niet zoveel in de maand nodig heb.

Ik zal ze morgen wel weer even bellen en als ik er niet uit kom met ze aangeven dat ik toch maar voor een andere energieleverancier ga..

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:04

Volgens mij is dat overal zo hoog de eerste maand.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:10

Nou bij mij niet hoor :D

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:18

Zoveel betalen wij nog niet eens, en wij zijn een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:26

Ik heb ook net een contract afgesloten bij de Nuon. Maar ik kreeg eerst het contract en heb nog geen definitieve berekening gezien van wat ik per maand ga betalen. Ik ga het nog eens nakijken.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:22

Ik zit bij Eneco.. Zij wilden toen dat ik 100euro per maand zou betalen, terwijl ik wist dat ik daar niet aan zou komen (in mijn eentje..). Heb toen gezegd dat ik 80eu per maand wilde betalen, waar de dame aan de telefoon erg twijfelend over deed (als je eroverheen gaat moet je bijbetalen hoor!) en krijg nu aan het eind van het jaar nog bijna 500euro terug..

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:30

het word indd berekend naar aanleiding van het gebruik van de vorige bewoners. Dat heb ik ook gehad alleen dan andersom. Zij hadden een heel laag bedrag en toen kon ik na paar maanden flink bij betalen. Je kan het heel simpel aanpassen hoor maak je niet druk!

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:35

het is een legale vorm van diefstal. Jij betaald het bedrag hun vangen de renten.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:36

x_Rebecca schreef:
Via het rekendingetje van de Nuon kwam je voor twee personen bij een normaal rijtjes huis uit op €109. Ik vind het ook geen probleem om meer te moeten betalen, maar dit is meer dan het dubbele en zelfs mijn schoonvader betaalt niet zo veel voor een boerderij uit de 18de eeuw waar het boven nog gewoon vriest :+.

Ik weet niet zeker of ik nu al echt een contract heb of niet, in principe lijkt het me wel, ik heb het afgesloten en ben in principe ooit akkoord gegaan, alleen niet met 250 euro in de maand :+



die 109 is een schatting op gemiddeld verbruik in nederland of gegevens die je zelf hebt aangegeven die 250€ voorschot is een voorschot op basis van het gemiddeld gebruik van de vorige bewoners en dus de afgelopen jaren. Als jij denkt minder te verbruiken kan je dat voorschot gewoon aanpassen. wat ik wel zou adviseren je meterstanden maandelijks op te nemen zodat je weet hoeveel je verbruikt en of je bij moet gaan betalen. ZOdra je dat merkt kan je je voorschot weer een beetje verhogen.
Ik zou gewoon even wachten totdat je je inlog gegevens hebt en dan gewoon je voorschot bedrag aanpassen.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:14

jeetje wat een bedrag, ik betaal voor 2 pers en 2 kids € 246,00 voor een vrijstaand groot huis incl een verwarmd zwembad voor de zomer (zit bij delta nuts)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:27

Je kan nog onder het contract uit, je hebt namelijk een bepaalde bedenktijd ik geloof iets van 8 dagen ofzo.
Gewoon nu al opzeggen, en ga in elk geval nooit naar Oxxio, dat is helemaal een waardeloze organisatie.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Nuon - wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:35

Ik heb mijn eerste jaar maandelijks 95 voorschot betaald en kreeg aan het eind van het jaar 600 euro terug. Dus dat het altijd het eerste jaar duur is, klopt niks van. Volgensmij kun je inderdaad gewoon aangeven wat jij als voorschot wilt betalen, en hebben zij niks te willen. Als je dan aan het eind vh jaar moet bijbetalen is dat jouw probleem dan.

Tip voor de vergelijking, mocht je weer opnieuw op zoek moeten: www.gaslicht.com