Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 23:01

Beste bokkers,

Ik wil een beetje mijn verhaal hier kwijt en kijken of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal en misschien beetje steun zoeken en gezelligheid.

Ik ben nu reeds 7 jr met mn vriend samen. Ik heb alleen de laatste tijd ontdekt dat het niet werkt op het moment, we zijn echt teveel uit elkaar gegroeid. Nu heb ik besloten een tijdje op mezelf te gaan per volgende week en heb het dus allemaal verteld aan mn vriend. Alleen is hij het ergste type van niet praten en geen emoties tonen.

Nu ben ik vandaag voor de tweede keer wezen kijken bij het huisje/grote uitgebouwde stacaravan waar ik vanaf volgende week in ga. Ik heb hem meegenomen, omdat het geen definitieve breuk is, maar ik wel moet nadenken en tot mezelf moet komen. Ik daarna huilen en hem doet het helemaal niets zegt ie. Natuurlijk wel dat ik weg ga, maar het huisje zelf niets.

Ik heb wel vriendinnen hoor, maar toch heb ik momenteel een gevoel van eenzaamheid. Mn hele basis even onder mijn kont weg gehaald, heb ik wel zelf gedaan, maar toch. Op deze manier verder leven ging ook niet, zijn beide ongelukkig.

Ik ga een tijdje op mezelf om weer dichter bij mezelf te komen en te ontdekken wat ik wil en wat voor gevoelens ik nog heb. Dit brengt echter ook met zich mee dat ik het ontzettend spannend vind en echt moeilijk en ik echt bang ben om me nog eenzamer te gaan voelen. Ook juist omdat je nu zult gaan merken wie je echte vrienden zijn en ik daarvoor dus ook bang ben. Heb nooit veel vrienden gehad ivm pestverleden en laatste jaren wel wat vriendinnen opgebouwd, maar zal nu dan achter komen hoe en wat.

Gewoon alles met elkaar ben ik onzeker, bang, eenzaam, verdrietig en alles wat eromheen komt kijken... Het is een stap voor zelfontwikkeling en ik kan er zeker niet slechter van worden, maar dan nog, soms heb je even van die dipjes, zoals ik die nu heb.

Nou misschien herkennen mensen zich in mijn verhaal of voelen zich ook wel eens eenzaam, join the club ;-)

senna21

Berichten: 11844
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:07

Geen lotgenoot, maar ik wil je wel even zeggen dat ik jou super dapper vindt.
Dit gaat jou vast goed doen.
Succes.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:10

Heel goed dat je voor jezelf kiest. Succes!

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:10

Tuurlijk voelt iedereen zich weleens eenzaam.
Ik woon in het buitenland en heb hier ook niet echt vrienden. Ken wel veelmensen maar echte vriendschap ... Nee dat niet.
Mn vriend is nu ook voor een paar maanden weg en dat is ook niet echt gezellig.
Ik ben dan ook zo blij met mn beestjes.
Je mag me iig altijd PB en mocht je even tegen iemand aan willen praten.
Sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:11

Lieve Mara, ik ken je vriend niet, maar van wat je soms op bokt schrijft denk ik dat dit wel een hele goede keus is. Jouw vriend steunt je blijkbaar niet in de basis van een relatie en dat zegt eigenlijk al genoeg.
Ik denk dat het goed is dat je de tijd voor jezelf neemt. Ga niet juist terug omdat je je eenzaam voelt. Daar los je niets mee op (maar dat is vaak wel het grootste struikelpunt).

Sterkte!!

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:12

wauw goed dat je deze keus voor jezelf maakt!

hoe de toekomst er uit gaat zien zie je later wel, eerst even jezelf terug vinden.

geef je vriend de ruimte om hier op zijn manier mee om te gaan.

de tijd zal het leren.

sterkte! :(:)

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 23:16

Ik denk dat ik me eenzamer zal voelen hier in huis met mn vriend dan dat ik me eenzaam zal voelen als ik op mezelf woon. Want eenzaam zijn als je met iemand samen woont is echt verschrikkelijk.

Ik heb ook een kat die als een kind voor me is. Ik twijfel alleen of ik hem mee moet nemen. Er lopen daar twee wilde katten rond. Daarnaast heb ik een buitenkat en dan moet ik m binnen houden. En ik weet niet hoe lang het financieel houdbaar is om op mezelf te wonen en dan moet ie misschien weer mee terug verhuizen. Dat vind ik een lastige keuze te maken. Maar andere kant heb ik hem ook wel weer nodig.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:18

He
Ik herken mezelf hierin, bang om eenzaam achter te blijven. Ik ken het gevoel uit een heel ander verhaal dat wel. Maar eeh als je wilt praten met iemand, ik ben een luisterend oor ( eigenlijk lezend oog). Bang voor de onzekere toekomst, niet weten wie je vrienden zijn, etc etc etc
Mocht je echt je verhaal kwijt willen of met iemand spreken die op dit moment hetzelfde meemaakt, ik ben er.

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 23:18

Thnx voor jullie lieve berichten allemaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:19

Is de stacaravan nog wel in een bekende omgeving voor je? In een relatief onbekende omgeving voelt het vaak nog eenzamer.

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 23:22

Ja het is hier in de polder van Petten en voor me wonen mensen die ik gewoon ken (via wie ik er ook aan ben gekomen). Verder is het echt in middle of nowhere haha. Maar kijk heerlijk uit over de polder.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:29

Mara, ken je me nog.. Vind het ontzettend knap dat je nu voor jezelf kiest! Ook al zal het heus niet makkelijk zijn zal dit je alleen maar sterker maken denk ik.. Als hij echt om je geeft en van je houdt dan steunt hij je hierin, hoe moeilijk dat ook kan zijn..
Wil je alleen maar veel sterkte wensen!

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:32

Wat een dappere en verantwoordelijke keuze heb jij gemaakt.
Ik vind het echt knap dat je zelf weet dat je dit nodig hebt en ook echt waar maakt.
Hopelijk valt het mee!

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 23:35

Nou probleem is juist dat ik niet meer weet wat ik nodig heb. Ik ben juist ontzettend in de war. Ene moment denk ik; ja dit is de keuze die ik wil en even later is dat weer totaal anders. Maar dat ik dit moet doen dat is wel zeker. En dan ook nog eens deze maand... Heb al aan vriend gevraagd wat we gaan doen met de feestdagen, maar maakt hem niets uit. Sinterklaas valt bij beide gelukkig al op dezelfde dag, dus gaan we ieder naar eigen fam, maar dan die kerst en oud en nieuw nog, pffff. Mn hoofd zit weer helemaal proppie vol...

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:40

Hai lieve Mara,
Ten eerste een dappere keuze die je maakt vrouw.
Eenzaamheid binnen een relatie is verschrikkelijk geloof me je eenzaam voelen zonder relatie is niet zo erg.
Ik heb 8 jaar een relatie gehad met de vader van mijn kind en ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als in die relatie.
Ik weet natuurlijk niet of jij makkelijk op jezelf kunt zijn want als je dat niet kan word het wel moeilijk denk ik hoewel je je bezigheden buitenhuis hebt.
Maar ik geloof dat jij dat wel kunt, zou zeker jou kat wel meenemen anders val je helemaal in zo´n gat en het is jouw allesje.
Lieverd houd je taai en ik heb altijd een luisterend oortje voor je dat weet je.
Probeer je niet te druk te maken en zoveel na te denken.
Veel liefs en sterkte! :*

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:44

Super dat je aan jezelf denkt, eenzaam in je relatie is niet goed. Hoop dat je goed kan nadenken in de periode die eraan komt en voor jezelf de juiste beslissing neemt.
Ik herken er een hoop in.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:05

Dappere keuze van jou, ik hoop dat je een beetje tot rust komt en een weloverwogen besluit kan maken. :(:)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:43

Jeetje Mara. Dat is niet niks. Ik kreeg voorheen al het idee dat jullie geen relatie meer hadden. Meer een broer zus idee. Door zijn stilzwijgen. Misschien is dit een goeie stap. Even terug naar je zelf en gaan genieten van het leven. Hopelijk vind je jezelf terug.

Wat je relatie betreft. Wil je nog wel verder met hem? Omdat je er niet voor niks voor kiest om dit zonder hem te doen?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:52

Wat lastig joh, jeetje. Heftige keuze. Maar een vriend die zelfs op een moment als dit eigenlijk niets zegt en niets laat blijken, daar zou ik het ook heel erg moeilijk mee hebben. Ik woon bij je in de buurt, als ik je ergens mee kan helpen -of als je gewoon een keer omhoog zit en iemand om je heen wil om mee te kletsen- mag je me altijd pben! :)

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 15:20

Bedankt allemaal voor de lieve reacties.

Gelukkig gaat vandaag wel weer iets beter. Vanmorgen moeizame start, maar eenmaal aan het werk gaat het vaak wel beter.
Ben nu een beetje aan het uitzoeken mbt internet en televisie etc. Hoop daar vanavond meer over te weten, want zou wel fijn zijn natuurlijk om in ieder geval tv te hebben haha.

Van het weekend lekker naar de Ikea om leuk wat spulletjes te halen. Als ik er zo aan denk dat heb ik er wel zin in, maar zoals gisteren dan komt het opeens weer keihard aan en dan doet het zeer. Het liefst ga ik samen verder, maar dan moet het wel werken.

Anoniem

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:28

Ik vind het ontzettend dapper dat je voor jezelf kiest, en zelf de afstand even neemt. En al doe je daar maanden, of jaren over; het is jouw beslissing, dus het is goed!

Ga inderdaad leuke dingetjes shoppen om je huisje helemaal van jou te maken, dat het straks toch iedere keer als 'thuiskomen' voelt. Ik denk echt dat het goed is dat je even op jezelf gaat, ik ken de hele situatie in kwestie niet maar langs elkaar leven in hetzelfde huis, en je eenzaam voelen in je relatie, is niet zoals een relatie hoort te zijn. Tuurlijk heb je soms wat dingen die niet meezitten, maar je moet nog altijd 's avonds blij zijn dat je in hetzelfde bed ligt, en als je dan zelfs naast elkaar eenzaam bent, is het even tijd om jezelf voorop te stellen! Als je zelf niet gelukkig bent, en de ander ook niet, kan je ook niet gelukkig zijn met elkaar. Misschien gaat het later wel een stuk beter, en misschien ook niet, dat weet je natuurlijk niet van tevoren maar zo verdergaan wordt niemand gelukkig van, dus ik vind dat je een hele eerlijke en wijze beslissing hebt gemaakt!

Anoniem

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:36

Praat met je vriendinnen zodat ze weten dat je ze nodig hebt!
Sterkte!

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 16:40

Ja dat probeer ik zoveel mogelijk. Echter blijkt het toch nu al zo nu en dan te zijn dat ze er toch niet altijd voor je zijn.....

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:01

Wat een dappere keuze.
Ik kan zeggen dat ik nu ik alleen woon, me minder eenzaam voel dan toen ik nog samen woonde. Heeft een tijdje gekost, ook omdat de keuze niet van mij afkwam en er nog veel meer rottigheid bij kwam kijken.
Ga inderdaad leuke dingen doen met vriendinnen ed en je kat zou ik zeker mee nemen!
Sterkte en success!

kuzznathalie

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Eenzaam, bang en moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:42

Dapper van je Mara!
Even voor jezelf kiezen doet een mens vaak wel goed!
Sterkte en succes!!