acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:17

Sommige mensen zijn ziek.

Maar het grappige is (nou ja, grappig...) het gebeurt ook bij mensen... Alleen daar staat de mensheid over het algemeen niet bij stil. Nee, arme diertjes, daar wordt volop actie tegen/voor gevoerd. Maar mensen die afgeslacht worden om niets? Nee. Dat wordt nog steeds in de doofpot gestopt heb ik het idee.


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:19

Floor_x schreef:
Hoe naar de filmpjes ook zijn, en zelf kijk ik er liever ook niet naar, ik vind het goed dat het gedeeld wordt op Facebook.

Kijk TS, jij weet al wat er gebeurt en draagt geen bont. Maar er zijn zoveel mensen te dom om het niet te willen zien, ogen dicht en lekker blijven kopen! Ik hoop dat die het zien en bewuster worden. :)

Dus ik vind het een goede zaak dat het zoveel wordt gedeeld en alles.


Pffff, dat is echt bullshit. Excuse my language. :n

Nee, die kleren die jij aan hebt zijn op een lekkere, verantwoordelijke en meest vriendelijke manier gemaakt.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:22

Yamcha schreef:
Ik ben er heel dubbel in, merk ik.

Ja, ik word heel naar van die plaatjes, en filmpjes hoef ik al helemaal niet te zien, maar ik denk dat de dieren in de filmpjes er nog veel naarder van worden.......

Hoe wil je mensen duidelijk gaan maken op een andere manier dat bont gepaard gaat met werkelijk gruwelijk leed?
En als jij geen jassen hebt met bontkragen, of anderzijds dingen van bont, vind ik dat teerhartig genoeg. Maar ik zou willen dat er meer mensen niet tegen konden, maar er zijn er nog genoeg die het gewoon niet interesseert ofzo, of stug volhouden dat hun bont nep is terwijl alle tests bewijzen dat het echt is: http://www.bontvoordieren.nl/mode-lifestyle/bonttest/

Ik zou willen dat die er net zo misselijk van werden en weigerden nog langer bont te kopen, of in een winkel te kopen die bont verkoopt.

Heb trouwens het filmpje gekeken maar na 1 seconde kon ik al meteen zien wat echt en wat nep bont is. Nep bont is zoooo ongeloveloos lelijk..

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:37


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:46

VivaLaVida schreef:
EenitraM;

Weet je wat ik nou een goeie actie zou vinden? Als fabrikanten van dat soort dekbedden en bontjassen etc een grote waarschuwing op de verpakking MOETEN zetten. "Dit product is vervaardigd dmv dierenleed" of weet ik veel.
Net zoiets als op de pakjes sigaretten.

Want wie wist dit, van de dekbedden? Ik niet. Heb ze niet in huis, sowieso geen dons. Maar toch.


Gaat niet gebeuren ;)

Er wordt geld mee verdiend. En geef toe, zo'n dekbed/jas is gewoon warmer dan een plastic variant.

Maar ik bedoel maar. Men roept wel, maar heeft geen flauw idee wat er daadwerkelijk afspeelt :)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:49

_San87_ schreef:
eenitraM schreef:
Gaat niet gebeuren ;)

Er wordt geld mee verdiend. En geef toe, zo'n dekbed/jas is gewoon warmer dan een plastic variant.

Maar ik bedoel maar. Men roept wel, maar heeft geen flauw idee wat er daadwerkelijk afspeelt :)


Aan sigaretten worden ook bergen euro's, dollars, yen's en noem het maar op verdiend.


Daarom :') T werkt gewoon niet.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:11

MelanieB schreef:
Jup... van die mensen die constant maar dat soort dingen delen, zielige plaatjes, wakkerdier rotzooi etc. Word er panisch van..

Idd @Yamcha, die plaatjes zijn duidelijk zat..


Ach hou op. Wakker dier :') praat me er niet van. Wat een giller is die instelling/vereniging/organisatie zeg _O-

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:21

Sees schreef:
Want (oprechte vraag)?


Zij lopen het hardst te gillen dat plofkippen zielig zijn, schapen buiten moeten blijven 24/7, idem voor koeien en kippen. Terwijl daar kort gezegd geen ruimte voor is. Niemand betaald er voor. Als er koeien 24/7 buiten lopen worden er meteen weer kamer vragen gesteld over de uitlaatgassen van de koeien die de ozonlaag aantasten. Waar gaat het mis?

Het zijn mensen van papier en hebben geen verstand van de praktijk. Stadsen.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:22

Sees schreef:
_Tara_ schreef:
Een varken zit in de winter toch liever in een warme stal dan in een wei :P Maar los daarvan. Omdat 't meer geld kost om producten op die manier te produceren. Degene die 't produceert, wil er wel ook nog iets aan verdienen.
Ik weet overigens niet of synthetisch wel echt goedkoper is hoor. Ik noemde maar wat :P
Verbod op gebeurd ook niet. Verdienen mensen geld aan. Dan verbieden ze 't niet zo snel.

Is dat zo van varkens? Kan hoor, wist ik niet :o. Maar goed, varkensvlees van varkens in betere omstandigheden dan bijvoorbeeld. Ik gaf idd ook aan dat het wel aan het productieproces zou liggen ;). Aan legbatterijen werd ook verdiend, aan stands ook, die zijn inmiddels ook verboden ;). Hopelijk gebeurt dat hier ook mee.


Legbatterij is idd verboden. Maar de schuren waar de legbatterijen in waren staan er nog. Ze hebben alleen de kooien weg gehaald en de kippen kunnen nu rondlopen. Maar dat is ook niet mogelijk omdat zulke schuren gewoon vol zitten dat er geen ruimte is om normaal te lopen. En dat noemt men scharreleieren.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:39

Sees schreef:
eenitraM schreef:
Legbatterij is idd verboden. Maar de schuren waar de legbatterijen in waren staan er nog. Ze hebben alleen de kooien weg gehaald en de kippen kunnen nu rondlopen. Maar dat is ook niet mogelijk omdat zulke schuren gewoon vol zitten dat er geen ruimte is om normaal te lopen. En dat noemt men scharreleieren.


Weet ik hoor EenitraM ;), ik koop ook geen scharreleieren.

eenitraM schreef:
Zij lopen het hardst te gillen dat plofkippen zielig zijn, schapen buiten moeten blijven 24/7, idem voor koeien en kippen. Terwijl daar kort gezegd geen ruimte voor is. Niemand betaald er voor. Als er koeien 24/7 buiten lopen worden er meteen weer kamer vragen gesteld over de uitlaatgassen van de koeien die de ozonlaag aantasten. Waar gaat het mis?

Het zijn mensen van papier en hebben geen verstand van de praktijk. Stadsen.

Gas heb je toch ook nog steeds als de koeien binnen staan? Ik denk wel dat er ruimte voor is/gemaakt kan worden maar dan moet er of veel geïnvesteerd worden of krijg je misschien zogenoemde superboerderijen en de vraag is of je dat moet willen :o.


De meeste stallen worden tegenwoordig dusdanig verbouwd (melk quotum gaat er vanaf) en er worden installaties aangelegd om het gas op te vangen en zo daar stroom van te maken. Er is geen ruimte om koeien buiten te laten/de ruimte wordt steeds minder wegens uitbreiding van steden/aanleg van wegen. Daarnaast is het ook vele malen duurder en als er wat is met een koe heeft de boer er geen zicht op.

Dus...

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:06

_San87_ schreef:
Waarom moet het of/of? En/en is ook een prima mogelijkheid.


Dát kan dus niet. Hier in Nederland is er geen ruimte voor en daar geen geld voor 'humane' slachtingsmethoden. Edit: Tenzij de consument meer wil en gaat betalen natuurlijk. Maar dat dat gebeurt is niet realistisch :)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:55

Giolli schreef:
eenitraM schreef:
Sommige mensen zijn ziek.

Maar het grappige is (nou ja, grappig...) het gebeurt ook bij mensen... Alleen daar staat de mensheid over het algemeen niet bij stil. Nee, arme diertjes, daar wordt volop actie tegen/voor gevoerd. Maar mensen die afgeslacht worden om niets? Nee. Dat wordt nog steeds in de doofpot gestopt heb ik het idee.


Dat filmpje dat een paar maanden geleden op FB stond over heksen waar mensen levend verbrand werden, staat anders ook nog behoorlijk op mijn netvlies. :x

Ik vind het aan de andere kant heel vreemd dat mensen geen bont dragen, maar wel lederen schoenen etc. Tja... Da's net als vegetarisch zijn, maar wel vis eten.


Ik Quote dit berichtje en zie dat jij het bent. Op een of andere manier wil ik toch altijd op jouw berichten reageren, terwijl ik niet eens in de gaten heb dat jij het bent. Hoi Martien. :wave: daar was ik weer. Die altijd wat heeft aan te merken op jou berichtjes. :')


Neeeeee, niet jij weer :') :*

Van die heksen heb ik niet gezien! Dan is dat één van de weinige filmpjes van 'mensen'leed die ik dan hoor voorbijkomen. 90% van de smerige filmpjes gaat over dieren(leed). Mja, die mensen die lopen te spammen daarmee gaan meteen op de block :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 bezoekers