Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:21

Tijdens die stormdagen heeft ons dak schade opgelopen.
De buren hadden een zeil vastgezet met zo'n prefab betonblok, dat betonblok is van het dak gewaaid en een paar keer over ons dak gestuiterd. Kan niemand iets aan doen verder en de buren zijn ook helemaal bereid om het gewoon op te geven aan de verzekering. Dus zo far so good.

Maar nu komt het: ons huis is al oud en de dakpannen die erop lagen zijn ook dermate oud dat ze er gewoon niet meer zijn (ook niet tweedehands). Dakwerker laten komen die erachter zou zoeken, of iets wat zou passen, maar hij had er een hard hoofd in. De dakpannen van nu passen er niet op.

Ondertussen begint de muur van onze slaapkamer ook vochtplekken te vertonen want het is provisorisch met een zeiltje afgezet... dus we moeten er echt iets aan gaan laten doen.

Wat nu? Wij hebben niet het geld om het dak compleet even te vervangen en het lijkt me stug dat de verzekering even een heel nieuw dak uitkeert omdat er enkele dakpannen beschadigd zijn die niet meer te krijgen zijn.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of beroepshalve meer kan vertellen?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:23

Als pannen er echt niet meer zijn, dan gaat toch de verzekering je dak laten repareren, als dat zou betekenen alle pannen, dan worden het alle pannen.
Zullen ze wel eerst zo'n taxateur of zo voor langs laten komen gok ik zo.
En alle door het dak ontstane schade hoort er eigenlijk ook bij.
Zou nu al verzekeraar flink achterna zitten als ik jou was.

Pannen echt niet meer te krijgen? Vorig jaar ook nog bij vage pannenboer (voetbalvelden vol oude pannen) trailer ladinkje pannen meegenomen voor mijn niet nieuwe huisje.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:31

We zijn al eerder op zoek geweest omdat er destijds een paar pannen niet goed meer waren en met veel moeite nog enkele pannen kunnen krijgen maar daarna niet meer. De buren hebben dezelfde pannen en hetzelfde probleem :+

Maar als de verzekering echt het dak zou laten repareren dan is dat een grote opluchting, ik zag ons al even tussen 4 muren maar toch dakloos :=

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:36

Wij hebben door lekkage schade gehad aan onze (houten) vloer, dat waren 3 planken ter hoogte van de deur. Omdat dit niet herstelt kom worden hebben ze een geheel nieuwe houten vloer in het huis vergoed. Vloer is bij ons doorgelegd de gang in dus ze hebben een nieuwe parketvloer vergoed in woonkamer, eetkamer en gang. Voor ons uiteindelijk dus een meevaller.
Lekkage had ook het plafond laten doorzakken, dus ze hebben een nieuw plafond geplaatst, en alle muren weer behangen want het was niet mogelijk een plafond te plaatsen zonder het behang te beschadigen.

Ik vermoed dus in jou geval dat ze inderdaad je gehele dak gaan vervangen hiervoor. Ze zullen er voor zorgen dat alles weer zoveel mogelijk in de oude staat is. En dus niet met een gat in je dak :) als nieuwe pannen niet passen moeten ze dus alles vervangen!

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:40

Dat is goed nieuws :)
Moeten wij het bij onze verzekeraar melden die de schade dan weer verhaalt op de verzekering van de buren of hoe werkt dat?

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:43

Dat zou ik je niet durven zeggen, wij hebben een tussenpersoon die dit voor ons regelt. Ik zou even bellen met je eigen verzekering, die kunnen je dat precies vertellen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:44

Buren melden bij hun verzekering dat het hun ding was, jij bij de jouwe melden asap.
Hoe sneller gemeld des te sneller gemaakt.
Jouw verzekering zal het dan vermoedelijk laten maken en kosten verhalen op hun verz. of zoiets, maar gat in dak moet natuurlijk zo snel mogelijk dicht (of echt, of tijdelijk, maar moet wel echt dicht).

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:48

Bedankt! Dan kunnen we er weer mee verder :)

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:06

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.
Zou je mij dit willen laten weten?
Ons huis is ruim 110 jaar oud. Mochten wij net zoiets krijgen als jullie zitten wij met het zelfde probleem. Deze dakpannen worden ook niet meer gemaakt.

En succes! :)

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 10:12

Dank je! Mijn vriend heeft gisteren de dakwerker nog eens gebeld, die heeft stad en land afgezocht maar idd nergens meer iets kunnen vinden. Vandaag gaat hij de verzekering bellen.

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:21

Mocht je er niet uit komen met je verzekering (wat ik wel hoop voor je :) ) dan kan je een poging wagen om sloopbedrijven af te gaan bellen. Als je het type dakpan weet en je verhaal uit legt dat ze je nog wel eens willen helpen.
En ook als je dakdekker het al geprobeerd heeft zou ik het zelf nog een keer proberen. Bij sommige moet je een beetje gunfactor kweken :=

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:48

Je kan alleen nog aan dat soort pannen komen als er elders huisjes worden afgebroken die die pannen nog haden :))

Wees blij dat je nieuwere pannen krijgt, kwalitief zijn ze ook gewoon een stuk beter.

De schade zal door jullie verzekering verhaald gaan worden op de verzekering van de buren.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:46

Is je dak al gemaakt?

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 11:53

Nee, is allemaal nog in behandeling, pfffff. Zal er straks nog eens achteraan bellen, thanks voor de reminder.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:01

Bewaar je de oude pannen voor de buren mocht je een heel nieuw dak krijgen? ;)

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 12:02

Rintah schreef:
Bewaar je de oude pannen voor de buren mocht je een heel nieuw dak krijgen? ;)

:)) Of ik doe ze in de verkoop :+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:06

Urielle schreef:
Rintah schreef:
Bewaar je de oude pannen voor de buren mocht je een heel nieuw dak krijgen? ;)

:)) Of ik doe ze in de verkoop :+


:D Da's ook een goeie, gewoon verkopen aan de buren (of aan andere, maar wel hoogste bieder).
Vooral nokvorsten en zijpannen schijnen dan best duur te zijn.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Stormschade gehad, verzekeringskwestie, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:47

Misschien heb ik nog wel intresse! :P