Welke tas?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welke stem jij?

De roze
19 (40%)
De bruine
28 (59%)

Totaal aantal stemmen: 47


Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:12

Hoi allemaal,

Nooit gedacht dat ik zo'n topic zou maken, maar ik heb echt hulp nodig! Ik ben op zoek naar een nieuwe schooltas en daarom vanmiddag langs de Invito geweest, daar heb ik een hele leuke roze tas gezien. Deze: http://www.invito.com/accessoires-tasse ... e-07524732
In de winkel leek hij aardig groot, maar op de website stond als breedte 12 cm aangegeven, wat mij best klein lijkt aangezien al mijn boeken erin moeten (zit in vwo 5)... Wel zit er een aantal vakjes in.
Als alternatief dacht ik aan deze:
http://www.invito.com/accessoires-tasse ... e-07528514
Wel mooi groot, maar misschien iets tè en er zitten geen vakjes in.

Wie o wie kan mij helpen? Ik kan gratis retourneren en zou graag vanavond bestellen, de verzendkosten zijn minimaal. Laat een reactie achter!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:20

Als je zelf bij Invito geweest bent, en hij daar groot leek, dan is hij toch gewoon groot? Dan kan je toch wel inschatten of het groot genoeg is om boeken enzo erin mee te nemen? Dat stukje snap ik niet helemaal. :P Waarom twijfelen omdat op de site staat dat hij 12 cm breed is als je hem in het echt gezien hebt?

Verder moet hij ook niet te groot zijn want je moet er veel mee slepen. Ben zelf sowieso niet van schoudertassen als schooltas omdat het een behoorlijk gewicht is wat er op je schouder komt te hangen, meer dan bij een rugzak waar het gewicht verdeeld wordt.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:35

Tja, ik snap dat het onduidelijk is maar ik ben een enorme twijfelkont... Hoe langer ik eraan denk, hoe kleiner hij wordt :')

Maar bedankt voor je adviezs! Ik heb zelf de hele tijd rugzakken gehad maar die draag ik ook steeds vaker maar aan 1 schouder, als ik naar de kluisjes ga is dat goed te doen. Maar ik begrijp je punt hoor, ik hou er rekening mee!

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:37

Als je wilt dat de tas langer mee gaat en je er al je boeken in wilt dragen, zou ik kijken naar een goede (echt) leren tas. Zoals het meest verkochte model van cowboysbag. Of naar een 'simpele' goede rugzak van bijvoorbeeld Eastpak of Dakine.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:39

Ik zou degene nemen met een koord eraan. Moet er niet aan denken om de hele dag een tas vol boeken zo aan me arm te dragen :')

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:41

IK zou geen boekentas bij invito kopen, daar zijn ze echt niet op gemaakt op zo'n gewicht dan blijf je tassen kopen. Je kan inderdaad beter even doorsparen voor een echt goede leren tas of een ander soort tas kopen gewoon van nylon oid.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:04

Zou ik er geen 2 jaar mee kunnen doen? Dat moet ik ook niet hebben natuurlijk. Cowboysbag vind ik serieus mooie spullen hebben maar dat wordt me echt te duur, 120 euro heb ik wel heel ruim maar om dat nou aan een tas uit te geven... Als laatste redmiddel dacht ik inderdaad al aan een gewone eastpack, maar ik wilde ook wel eens wat bijzonders.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:08

Hmm. Ik deed 1 jaar met zo'n soort tas :x
Maar misschien ga jij er beter mee om :P Bij mij ging de rits kapot

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:09

Haha, oeps :P Ik kan wel voorzichtig doen, maar dat garandeert alsnog niets... Mag ik vragen wat voor een jij had, als je die kunt vinden?
Trouwens, over je vorige post... Bij beide modellen zit een schouderband, alleen staat die niet bij beide afgebeeld.

Anoniem

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:11

Ik denk dat het, met genoeg pauzes tussendoor nog wel te doen is (dan zal je wat.. 3 a 4 boeken mee moeten nemen bijvoorbeeld) maar boeken moeten natuurlijk ook nog van en mee naar huis.. :=
Ik zou ook gaan voor een (schouder) tas die op schoolboeken gemaakt is :')

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:11

Nightingale schreef:
Haha, oeps :P Ik kan wel voorzichtig doen, maar dat garandeert alsnog niets... Mag ik vragen wat voor een jij had, als je die kunt vinden?
Trouwens, over je vorige post... Bij beide modellen zit een schouderband, alleen staat die niet bij beide afgebeeld.


Ik had ongeveer de eerste, maar dan net iets groter.

Ik heb nu wel een hele fijne tas, was 35 euro ofzo en ik sleep er elke dag me laptop mee rond.
Ze hadden hem ook in eastpack versie, maar die was 90 euro

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:13

Ik vraag me af of 2 jaar uberhaubt een realistische levenduur is voor dagelijks gebruik van een tas van de invito, als je er dan ook nog hele zware dingen in gaat stoppen denk ik echt niet dat ie het red.

Trouwens kan je eigenlijk beter helemaal geen schoudertas kopen natuurlijk en zo'n smalle band zonder polstering lijkt me ook niet zo fijn.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:18

Dankjulliewel allemaal, ik zal het plan van vanavond bestellen sowieso maar afblazen. Toch zie ik op school een hele hoop mensen rondlopen met schouder-/handtassen die niet van eastpack oid zijn. Iemand een idee waar ik een alternatief kan halen, het liefst beneden de 100 euro?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:38

Je zou ook kunnen kijken naar Dakine schoudertassen. De tassen van Dakine vind ik persoonlijk super sterk. Ik heb er een rugzak van, al 4,5 jaar volgestouwd met boeken en laptop en andere spullen en nog is hij in prima staat.
http://www.bagageonline.nl/schoudertass ... cturer=411
Ze zijn onder de 100 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:33

Maar je neemt toch niet al je boeken tegelijk mee? Ik had altijd maar 1 of 2 boeken mee naar huis in mijn tas. Als ik dan écht een keer veel boeken mee moest nemen (het weekend voor de toetsweek :') ) dan nam ik één dagje m'n rugtas mee. Ik had altijd een schouder tas mee- een best wel kleine zelfs. Hierin zaten 1/2 boeken, wat deodorant, agenda, telefoon, etui, make-up dingetjes etc. en dat ging prima. Niemand van mijn vriendengroep had een rugzak mee op gewone dagen. We kunnen allemaal nog gewoon rechtop lopen.. :D

Wat ik dus wil zeggen, die eerste tas is toch prima?
Overigens vind ik de 2e wel mooier haha.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:36

Ik heb altijd tassen van invito als schooltassen gehad, eentje was na 2.5 jaar de rits kapot gegaan omdat ik hem soms te overvol deed.

De andere heb ik nu 2 jaar en doet het nogsteeds prima :)

Yallie

Berichten: 575
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:42

Ik heb ooit een tas van de invito gebruikt als schooltas, en heb hem na 2 jaar weggedaan omdat de rits stuk was en het nepleer om die ''hengsels'' was opengescheurd. Maar dat was echt pas na 2 jaar, daarvoor hield hij het prima vol. Ik ben dan niet iemand die heel veel boeken mee naar huis neemt ofzo, dus er zaten steeds niet meer dan 3/4 boeken in.
Die 2e tas heeft niet echt de vorm voor boeken? Ik heb ook wel eens zo'n soort tas gebruikt voor school maar dat vond ik persoonlijk echt niet handig. Ik vond hem te 'rond', maar kan natuurlijk ook zijn dat e foto een vertekend beeld geeft.
Tassen van de sacha houden het bij mij wel langer vol. Daar heb je voor ongeveer dezelfde prijs ook ontzettend leuke tassen, en die kwaliteit vind ik toch een stuk beter!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:30

Bij ons op school liepen zoveel mensen met invito tassen, ik ook weleens, houden het voor de prijs prima uit!
Dus als je denkt dat het gaat passen met je boeken, gewoon doen!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:22

Ik heb in een ver verleden ook soortgelijke tassen gehad en die gaan met veel boeken echt heel snel kapot.
Heb vorig jaar m'n Cowboysbag gekocht: alles kan er in en ziet er nog als nieuw uit.... Echt een aanrader!
Verwacht dat ie nog heel lang meekan want er is nog geen stikseltje oid los.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:02

Ik heb twee tassen van cowboysbag, de ene al zeker 5 jaar. Waarvan zeker 4 jaar intensief gebruikt(studie, werk, weekendjes weg), die ziet er nog steeds prima uit. Gebruikt, maar daardoor is de tas juist mooier dan toen die nieuw was. Toen ongeveer een jaar geleden de rits vervangen 'moest' worden (zat een gaatje in de stof van de rits), heb ik een nieuwe gekocht, omdat ik niet een paar weken zonder wilde. Nu wisselen die twee tassen elkaar af.
Ze gaan inderdaad lang mee!

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 15:00

Ik zet de Cowboysbag op de lijst met dure dingen die ik ooit zou willen kopen (naast de iPhone, spiegelreflex etc.) en ik ga voor nu waarschijnlijk voor de roze, omdat die meer vakken heeft (kleine opmerking: in het echt ziet hij er behoorlijk anders uit).
Wat vinden jullie trouwens van de V&D tassen? Goede ervaringen met de modellen in mijn prijsklasse?

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:17

https://www.google.nl/search?q=invito+t ... B500%3B418 Ik heb deze Invito tas 2 jaar gebruikt als schooltas (VWO4, HAVO5). Ik twijfel of ik hem ook al in VWO3 had... Ik had geen kluisje, dus alle boeken voor de hele dag gingen er gewoon mee in. Hij ziet er nu nog prima uit. Het enige wat er kapot aan ging waren de hengsel om hem aan je arm te hangen, maar daarvoor bracht ik hem na de schoenmaker en nog geen 10 euro lichter was ie weer gemaakt. Ik merkte wel dat de hengsels om hem aan je schouder te hangen niet zo stevig waren, maar ik droeg hem alleen zo op de fiets en liet hem dan ook op mijn bagagedrager rusten, dus die zijn bij mij ook nog intact. Als je hem op je schouder wil gaan dragen dan zou ik het je afraden, hou je hem gewoon om je arm dan kan het prima. Wel een beetje voorzichtig er mee omgaan dan, maar dat deed ik ook niet altijd ;) Ik gebruik hem nu trouwens niet meer, ik ben overgestapt naar Cowboysbag haha want daar past mijn laptop in.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 17:13

Welke van die heb je precies? Bedankt voor je advies! :)

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:51

Even een schopje... Ik ben nu zover dat ik al mijn geld bij elkaar aan het schrapen ben voor een cowboysbag, maar ik lees ineens overal op internet dat je er enorme rug- en schouderpijn van krijgt. Wat moet ik nu??

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Welke tas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:50

Aah ik zie je reactie nu pas, op mijn telefoon is het de tweede rij, meest rechtse. Die met het vakje aan de voorkant en de gouden details :)

Ik zelf heb geen last van rug- en schouderklachten, maar ik draag hem dan ook op mijn (onder)arm.