Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:11

Wat je zoekt zijn eigenlijk geen middeleeuwse jurken maar de eerste is tudor stijl van 1500 tot 1600

En de andere jurk is een robe Française gedragen vanaf 1750. Dat is meer de barok periode.

Ik ben in het bezit van dit soort jurken maar ik zou ze zelf alleen tegen een vergoeding verhuren.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd


Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:41

Citaat:
De middeleeuwen waren van ca 500 tot en met ca 1500. Een kniesoor die daar oplet. :D


Sorry ik ben docent geschiedenis, dus ik kon het niet laten :p

Joolien ik had vanochtend op mijn Ipod getypt dus een lang antwoord was toen niet mogelijk.
Maar zoektermen waar je je op kan richten zijn, renaissance, Tudors en Elizabethaans voor de eerste kleding stijl.

Voor de tweede zit je in de periode van barok, georgian, robe a l'anglaise en robe a la francaise.

Ik ken een aantal mensen die dit soort dingen maken voor de verkoop en misschien willen ze deze kleding ook wel verhuren. Maar echt mooie jurken zijn duur.

Als je in het goedkopere segment gaat zitten dan kom je al gauw bij de standaard carnavals of gothic jurk. Het is maar net wat je wilt.

Middeleeuwse jurken kunnen trouwens ook heel mooi zijn! De snit van de kleding is anders, maar ook toen werden er luxe stoffen gebruikt. Het is maar net wat je smaak is.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke1989, Lalidan, Yentaah en 98 bezoekers