Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:43

Hoi!
Samen met een fotograaf wil ik graag een keer een shoot doen in middeleeuwse stijl. Dat lijkt misschien standaard maar ik ben dan ook op zoek naar een hele speciale jurk. Het liefst leen ik zo'n jurk, uiteraard staat daar een wederdienst tegenover.

De soort jurk waar ik naar zoek:
Afbeelding

Afbeelding

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:45

Heb er zelf geen... maar vroeger had je toch van die kasteeldingetjes waar je een dag verkleed ging rondlopen? (Dat was "in mijn tijd" helemaal hip voor kinderfeestjes...)

Misschien dat die zoiets nog hebben liggen?

Durf het zo ook niet te zeggen!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:46

Misschien bij een kledingverhuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:48

Destination schreef:
Misschien bij een kledingverhuur?

Heb ik gezocht maar ik niet de kwaliteit die ik wil.

Nog een voorbeeld trouwens.
Afbeelding

Lianne dat zegt me zo niks, ik ga eens kijken.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:50

Ik ken wel een aantal instanties die dit soort hoge kwaliteit reproducties verhuren, echter niet gratis. Ook zijn de stoffen die gebruikt worden (zijde, fluweel) vaak kwetsbaar. Wat wil je er precies mee doen? Als je ermee in het zadel wilt moet je namelijk een speciale jurk hebben met meer stof, anders gaat het heel lelijk zitten.

Met het type jurk uit je laatste voorbeeld kun je sowieso niet te paard.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:53

Het is niet voor te paard. Helaas heb ik er vrijwel geen budget voor, het is meer dat ik het evt van iemand kan lenen. Kleine vergoeding kan wel maar meer niet.

Thanks Margreet, zit ik zeker met mijn neus te zoeken :')

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:53

ik ken iemand die ze maakt .
zeer goede kwaliteit voor weinig geld .

maakt ook ander kleding , costuums etc.
voor interesse , graag via pb reageren .

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:54


Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:55

Ik heb een kennisje die bij een hofdans vereniging zit, daar maken en dragen ze dit soort jurken. Heb je bij jou in de buurt geen hofdans vereniging (vaak ook studenten hofdans verenigingen) in de buurt? Wellicht dat daar iemand zo tof is om je er een te lenen?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:55

Gewoon iets in Google intypen als: Middeleeuws historische Jurken, dan vind je wel wat denk/hoop ik. zo vond ik iig die 3 linken

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:19

Ladybird schreef:
Gewoon iets in Google intypen als: Middeleeuws historische Jurken, dan vind je wel wat denk/hoop ik. zo vond ik iig die 3 linken


Maar de kans dat je kwalitatief hoogstaande reproducties vind is vrij nihil.

TS, je zou "De Gelderse Roos' kunnen proberen, die verhuren ook. Ik weet niet welke tarieven zij hanteren. http://www.gelderseroos.nl/

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:22

ik bedenk me net dat ik nog een kennis heb die jaren vrijwillig o.a. in Archeon heeft rond gelopen, en nu nog steeds naar veel van die reenactments gaat, misschien heeft die nog wel een goede tip :j ik laat het je morgen wel even weten

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:23

Ik heb hier enkel een zwart corset en een rok liggen met een daarbij horende rok en hoepel voor onder die rok.. Het corset zal misschien aan je eisen voldoen, maar de rok, tja, die is niet héél bijzonder..

http://www.large.nl/burleska-elizabeth- ... rt_252173/
Dit corset heb ik in maat S liggen, baleinen zijn niet van ijzer maar van een kunststof materiaal..

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:21

informeer even bij bokkers die naar EFF, Castlefest of andere fantasy bijeenkomsten gaan, daar moeten zat jurken te vinden zijn.

Mijn broer gaat hier regelmatig heen en heeft ook zat pakken, maar ja, dat zijn geen jurken, maar voldoen perfect aan het tijdsbeeld. Hij wordt ook regelmatig gevraagd als model voor shoots (al dan niet in kostuum)

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:26

Ik heb nog een jurk liggen die op jou laatste foto lijkt alleen dan andere kleuren.

Hij is toevallig te koop 1x gedragen.
Super mooie kwaliteit.

Voor meer info of een foto mag je een pb sturen.

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 04:27

Vraag het eens bij een toneelvereniging. Misschien hebben zij iets hangen.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:11

Wat je zoekt zijn eigenlijk geen middeleeuwse jurken maar de eerste is tudor stijl van 1500 tot 1600

En de andere jurk is een robe Française gedragen vanaf 1750. Dat is meer de barok periode.

Ik ben in het bezit van dit soort jurken maar ik zou ze zelf alleen tegen een vergoeding verhuren.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:11

kijk eens op de foto in mijn profiel

*foto's toegevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jurk was officieel dicht van voor maar ik heb hem zo laten vernaaien dat je ermee op een paard kunt zitten

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:33

martina1 schreef:
Wat je zoekt zijn eigenlijk geen middeleeuwse jurken maar de eerste is tudor stijl van 1500 tot 1600
En de andere jurk is een robe Française gedragen vanaf 1750. Dat is meer de barok periode.
De middeleeuwen waren van ca 500 tot en met ca 1500. Een kniesoor die daar oplet. :D

Maar als we het er nu over hebben.. :)) heb je natuurlijk wel een punt. Echte middeleeuwse kledij was veel simpeler. De jurken die ts aanhaalt waren veelal hof (of rijkelui) kledij. Richting de barock hoe gekker :=

Geef mij maar Victoriaans of Gregoriaans. Dat is weer veel simpeler. Tudor houd ik over het algemeen niet zo van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:04

martina1 schreef:
Wat je zoekt zijn eigenlijk geen middeleeuwse jurken maar de eerste is tudor stijl van 1500 tot 1600

En de andere jurk is een robe Française gedragen vanaf 1750. Dat is meer de barok periode.

Ik ben in het bezit van dit soort jurken maar ik zou ze zelf alleen tegen een vergoeding verhuren.


Thanks, daar heb ik wat aan want dan kan ik wat gerichter zoeken. :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:34

http://www.sweetflavoursbruidsmode.nl/c ... e-kleding/

De verschillende stijlen vind je hier wel. 'Toevallig' verkopen (huren?) zij ook deze kleding (niet heel duur, maar goed volgens mij komt het uit China :)) ). Maar dan kun je allicht even verder kijken wat je precies wil.

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Gezocht, middeleeuwse jurk voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:37

al bij lokale toneelvereniging gevraagd? Daar hebben wij voor school een keer jurken gehuurd.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:41

Citaat:
De middeleeuwen waren van ca 500 tot en met ca 1500. Een kniesoor die daar oplet. :D


Sorry ik ben docent geschiedenis, dus ik kon het niet laten :p

Joolien ik had vanochtend op mijn Ipod getypt dus een lang antwoord was toen niet mogelijk.
Maar zoektermen waar je je op kan richten zijn, renaissance, Tudors en Elizabethaans voor de eerste kleding stijl.

Voor de tweede zit je in de periode van barok, georgian, robe a l'anglaise en robe a la francaise.

Ik ken een aantal mensen die dit soort dingen maken voor de verkoop en misschien willen ze deze kleding ook wel verhuren. Maar echt mooie jurken zijn duur.

Als je in het goedkopere segment gaat zitten dan kom je al gauw bij de standaard carnavals of gothic jurk. Het is maar net wat je wilt.

Middeleeuwse jurken kunnen trouwens ook heel mooi zijn! De snit van de kleding is anders, maar ook toen werden er luxe stoffen gebruikt. Het is maar net wat je smaak is.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:25

Voor deze oproep mag je een advertentie plaatsen op de Bokt Markt. Hier een slotje.