Vrouw als object

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:28

xSwanHeart schreef:
Appelina schreef:
De vrouwen moeten zich op TV maar aanpassen voor het genot van mannen. Tevens is dat ook zo bij tennis. Aantrekkelijk voor de mannen om naar te kijken. Hockey en voetbal hetzelfde... respectloos.

Ik weet niet of je wel eens bij vrouwenvoetbal bent geweest, maar die meiden spelen echt niet in bikini's hoor! Niets 'opwindends' aan (in ieder geval niet qua kleding). Ik vind niet dat vrouwen (en dan doel ik niet op danseressen in videoclips, maar gewoon 'normale' vrouwen op tv) zich sexy moeten kleden voor het genot van mannen. Heb nog nooit een nieuwslezeres in een minirokje gezien (al helpt dat grote bureau ook niet mee, dat moet ik toegeven).

Heb jij in het dagelijks leven het gevoel dat je je sexy moet kleden voor mannen? Ik ervaar die druk persoonlijk helemaal niet.

willen we dan even kijken naar het strandvolleybal? Of misschien tennis?

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D


WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:37

xSwanHeart schreef:
Tja, ik vind het eerlijk gezegd bij een 'strandsport' niet zo vreemd dat er ook een vrij bloot tenue is. Dat slaat terug op de herkomst van de sport.
Wat het tennis aangaat, heb je als vrouw ook de keuze om in een korte broek te spelen. Er is ongetwijfeld een reden dat vrouwelijke tennissers ervoor kiezen om een kort (broek)rokje te dragen. Bijvoorbeeld dat ze dan meer bewegingsvrijheid hebben. Persoonlijk lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat vrouwelijke (top)tennissers een rokje dragen omdat ze dan sexier zijn voor het publiek. Daar win je geen westrijden mee hoor.

neen, maar het brengt wel geld in het laatje...

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:26

Ayasha schreef:
Dat mannen zo moeilijk om kunnen met die "nee" is omdat veel vrouwen gewoon erg makkelijk geworden zijn. :)

denk dat je hier de bal een beetje mis slaat. Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren. Denk dat het iets meer psychologisch mag gezocht worden.

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:37

Yamcha schreef:
WilmaBoy schreef:
denk dat je hier de bal een beetje mis slaat. Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren. Denk dat het iets meer psychologisch mag gezocht worden.

Really?? OMG :') :(:)
Ben ik ff blij dat mijn geliede een homo sapiens is en geen Neanderthaler....... :D
Ik dacht dat die uitgestorven waren, maar blijkbaar toch niet :')

om nu even niet vervelend te doen, maar dit heeft volgens mijn niets te maken met een Neanderthaler. Instinct is iets wat in zijn ruwste vorm overblijft en niemand vind een nederlaag leuk. Het limbische deel van de hersenen gaat overnemen -> cortex als ik me correct herinner en daar heb je weinig vat op...

Ik verdedig zeker het standpunt niet dat het juist of correct is, in tegendeel ik vind dat ieder recht heeft om zich te kleden, te .. zoals die wilt.

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:55

Anna_Dani schreef:
WilmaBoy schreef:
Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren.

Wat een bullshit, Law *D

"Mannen zijn jagers" ja, mee eens, maar de jagen op voedsel, niet op vrouwen! Zo makkelijk om daar naar terug te verwijzen, maar dat heeft niks, nada te maken met jagen op vrouwen.

"Schatje, ik ben vreemd gegaan, maar dat komt door mijn oerinstinct. Ik ben nou eenmaal een jager.."
Nee! _-:(

Anna, ik praat hier niet over vreemdgaan ;)

het gaat over de 'catch' welke je op het einde van de rit kan hebben. Dus dat is wel jagen. Ik probeer dus enkel te zeggen dat het volgens mijn inschatting verder moet gezocht worden dan enkel wat hierboven vermeld is.

Vind ik het correct dat sommige kerels (want we zijn lang niet allemaal zo) geen neen kunenn aanvaarden? Neen, zeker niet. Ik vind dat je de grenzen van een ander moet respecteren. Maar geloof me of niet, ik ken ook vrouwen die geen neen aanvaarden.. maar dat is een andere discussie.
Ik heb enkel het gevoel dat hier wild op mannen wordt geschoten terwijl dat niet correct is volgens mij.
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 21-11-13 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:06

Anna_Dani schreef:
Vreemdgaan is een voorbeeld waarbij mannen deze theorie gebruiken. En daar ben ik het niet mee eens. Je kan mij niet vertellen dat miljoenen jaren geleden de vrouw als 'prooi' werd gezien. Daar waren ze toen niet eens mee bezig. Het komt de mannelijke medemens gewoon goed uit dat mannen in de oertijd mochten jagen en betrekken dat nu op het veroveren van een vrouw. Wat mijns inziens van elkaar gescheiden gezien moet worden.

Zolang mannen ook gewoon uit de kleren gaan op tv, hoor je mij niet klagen. Lekker!

Het excuus dat de meeste gebruiken bij vreemdgaan is alcohol.. nu kan ik je 1 ding verzekeren, ik mag gedronken hebben als een rund, ik weet nog steeds wat ik doe (als is de coordinatie wat moeizamer). Miljoenen jaren geleden waren de mensen niet monogaam zoals dat vandaag wel is dus het probleem bestond ook niet ;) (of althans niet in dezelfde mate)

Maar nogmaals, ik ben eerder van het principe leven en laten leven. Wil jij een minijurk aan, doe gerust maar verwacht je eraan dat mensen gaan kijken want het prikkelt. En hetgeen je aantrekt is jouw bewuste keuze. Dat is wat ik ervan denk ;)

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:10


Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:14

Knoffer schreef:
Ik vind oerinstinct erbij halen altijd zo'n onzin. Ja wellicht kun je zo dingen verklaren, maar we hebben ook geen haar meer op ons rug.

Nochtans ken ik wel een aantal mannen met haar op hun rug _O-

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:16

Geryon schreef:
Oeps, had even niet goed nagedacht over 'miljoenen jaren geleden'. Toen waren de mensen nog anders.

geen erg.

ik vind dat de geschiedenis soms wat in een vergeethoekje wordt gedrukt, hetgeen soms een basis kan zijn om een gedrag te verklaren. Met de nadruk op soms.

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:22

Geryon schreef:
Ayasha schreef:
Of we vroeger monogaam waren of niet kan me dus echt niet boeien. Ik leef nu, niet vroeger. Tenzij hij ook in een grot gaat wonen en dieren met huid en haar ongebakken op vreet die ie zelf gevangen heeft is dat geen excuus.
Als je het ene "instinct" kan onderdrukken of er van weg kan evolueren dan ook het andere.


Nouja, een excuus hoeft het ook niet te zijn. Maar hoe het er vroeger aan toe ging, kan wel goed of deels aangeven waarom mensen bepaalde gedachtes hebben. En daar weinig zelf aan kunnen doen omdat het er evolutionair gezien gewoon in zit, zoals jaloezie.

En je kan 'vroeger' er natuurlijk ook bijpakken als je kijkt naar het 'lustopject'. Waarom vrouwen dat misschien meer zijn dan mannen.

_/-\o_
en laten we niet vergeten dat er meestal ook drank aan te pas komt, die de remmingen (onderukken van) wel eens makkelijk gaat wegnemen

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:25

Ayasha schreef:
Dan nog is het je keuze er naar te handelen. :)
Eh drank is voor mij ook geen excuus. Dan moet je niet zuipen. (drank vind ik het alleen maar erger maken zelfs. :+)

en dan gaan we dus over opvoeding en karakter praten..
Maar ook vrouwen kunnen daar wel eens een probleem met hebben...

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:29

Boompje1985 schreef:
Ayasha schreef:
Weet ik, het geslacht maakt me daarin niet uit hoor. Ik vind mensen die alcohol als excuus gebruiken gewoon irritant. Ongeacht welk geslacht of waarvoor het een excuus is. Kan je je niet gedragen met alcohol op, drink dan geen alcohol.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ helemaal mee eens :j

ik ben het er ook volledig mee eens, maar geef eens eerlijk toe, wie van ons heeft nog nooit een glaasje teveel op gehad? Of is 's morgens al eens opgestaan na een avondje stappen met het idee 'crap, wat heb ik gedaan??!!'

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:34

Anna_Dani schreef:
WilmaBoy schreef:
ik ben het er ook volledig mee eens, maar geef eens eerlijk toe, wie van ons heeft nog nooit een glaasje teveel op gehad? Of is 's morgens al eens opgestaan na een avondje stappen met het idee 'crap, wat heb ik gedaan??!!'


:x

why am I not surprised <<) <<)

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Vrouw als object

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:42

monogamie is een cultuur verschijnsel, sommige culturen laten nog steeds toe dat een man meerdere vrouwen heeft (en voor iedereen denk dat ik het ok vind, ik vind het niet, ik ben voor het monogame).
En dus bijgevolg wel aangeleerd/cultureel gedrag.

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:55

Yamcha schreef:
Ik heb daar geen probleem mee als ik ook meerdere mannen mag hebben :D waarom die kerels wel en ik niet? Gelijke monniken, gelijke kappen, joh :D

dan kan ik je enkel aanraden om van cultuur te veranderen ;)

Between two evils, I always pick the one I never tried before :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, MissMarije en 185 bezoekers