Culturele bijdrage bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 22:55

Hallo allemaal,

9 december gaat mijn (ex) stiefvader (jaja, lekker ingewikkeld) trouwen met zijn vriendin. Helaas kan ik hier niet bij aanwezig zijn omdat ik sinds kort in Denemarken woon. Ze hebben voor die avond een theater afgehuurd, en ze vragen niet om een cadeau maar om een culturele bijdrage.

Nu wil ik toch graag mijn bijdrage leveren, maar hoe & wat? Mijn vader (ik noem hem voor het gemak maar zo) en zijn vriendin houden allebei van (klassieke) muziek. En ik weet zeker dat mijn (stief)zussen en (stief)broers ook iets in dergelijke richting gaan doen. Maar wat kan ik doen? Ik had gedacht dus iets via de computer te doen, het daar af te laten spelen ofzo. Maar ik heb werkelijk geen idee wat... Dus bokkers? Weten jullie iets?

Er is hier geen muziekinstrument aanwezig, en ik ben geen zangtalent. Ik heb een hekel aan toneelspelen ed, dus het moet een andere culturele bijdrage zijn...

Help! :Y)

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:40

Een deens koor/band in het deens een gefeliciteerd liedje laten zingen? en dan een persoonlijke boodschap erbij. dat opnemen met camera en met het theater wat zien te regelen dat ze jou filmpje dan afspelen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:47

Ik zou eens zoeken op Deense tradities bij een huwelijk. Misschien vind je daar iets leuks in?

myxlea

Berichten: 3905
Geregistreerd: 27-11-06

Re: Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:05

Een filmpje op youtube in elkaar knutselen, met vooraf een persoonlijke boodschap van jou en daarna allerlei mensen op straat gefeliciteerd laten zeggen in het deens, iemand laten zingen etc en dan weer persoonlijk afsluiten :) tussen de mensen door wel knippen natuurlijk haha.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:24

Of je maakt een schilderij o.i.d.?

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:05

Helaas ben ik niet in de gelegenheid de straat op te gaan, ik woon (en werk) op een stoeterij, en heb dus van die lange werkdagen...

Daarnaast is schilderen ook niet mijn sterkste kant. Mijn (stief)zus maakt schilderijen in opdracht. Dat zijn dingen die bij ons erg moeilijk liggen, wil daar verder niet dieper op ingaan, maar ik wil geen dingen doen die zij ook al doen, of waar zij goed in zijn.

Kaartje23
Berichten: 349
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:15

Kür op muziek opnemen? En dan op muziek die je stiefvader mooi vindt?

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Culturele bijdrage bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:17

Waarom draag je niet een mooi gedicht voor? Ga naar de bieb, kom met een dichtbundel thuis, zeg op de culturele avond dat je dit je lievelinsgedicht is van je favo dichter (hoeven zij niet te weten dat je daar geen verstand van hebt) en voilà, een culturele bijdrage O:)