Draag alsjeblieft een goede helm!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:54

Je zult nu vast helemaal bont en blauw zijn!
Zonde van je scooter, maar ja die is vervangbaar net als alle andere spullen...

Ik (als ervaren motorrijder) zie nog altijd in de zomer heel veel mensen op de motor/scooter rijden in een t-shirtje, korte broek en slippers.
Vergeet niet dat asfalt is als een kaasschaaf. Dus draag s'zomers naarst je helm ook stevige kleding, minimaal een spijkerbroek.
Vergeet ook zeker je handschoenen niet! Kom je een motorrijder tegen zonder pink? Had hij geen handschoenen aan toen hij viel...

Nu is de helm die TS droeg een heel duur merk (Schubert) maar er zijn ook goedkopere goede en veilige merken.

o.a. Shark, Uvex, Scorpion exo, Nolan, HJC en Arai.

Koop nooit een tweedehands helm!!!! En zorg dat je helm een CE-keurmerk heeft. Heeft hij dat niet koop hem dan niet, hij is niet getest.


jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:51

Saaaash schreef:
Ik draag zeker in de zomer een lange broek inclusief jasje en handschoenen!


Goed zo!


jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:14

jebuurmeisje schreef:
wow! gelukkig ben je er goed van af gekomen!
Maar zo hee, meer dan €500,- voor een helm? :wow:
Ik ga er wel over nadenken om een integraalhelm aan te schaffen, ik heb inderdaad ook een fashionhelm..


Zoals ik al eerder gepost het is het merk helm wat TS had/heeft een zeer duur merk (maar wel extreem goed)
Er zijn veel goedkopere helmen op de markt maar voor minder dan 80,- is het vaak niet veel.
Zelf heb ik een helm van het merk Shark, om precies te zijn de Evoline 3 systeemhelm.
Op onderstaande link vind je een motorzaak die verschillende vestigingen heeft in NL.
http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... tID=679726

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:40

jebuurmeisje schreef:
[
jebuurmeisje schreef:
wow! gelukkig ben je er goed van af gekomen!
Maar zo hee, meer dan €500,- voor een helm? :wow:
Ik ga er wel over nadenken om een integraalhelm aan te schaffen, ik heb inderdaad ook een fashionhelm..


Dankjewel voor je link :)
Ik snap dat je helm dan extreem goed is, maar alsnog abnormaal veel geld voor een helm ;)


Dit is nog niet eend de aller duurste hoor. Bij Shoei (helmmerk) wordt je al helemaal eng van de prijs van een basis model... En replica's uit de Moto GP (race) trek je wit weg van de prijs... %)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:13

Michelle_96 schreef:
Je bent er super goed vanaf gekomen!!
Ik heb helaas wel een fashion helm omdat ik een dichte helm niet over mijn oren kan krijgen door een operatie, ben geopereerd aan afstaande oren en als ik nu een dichte helm opdoe ga ik kapot van de pijn.


Kijk eens naar een systeem helm. Ik heb een Shark Evoline 3 die is binnen 2 seconden om te bouwen van integraal naar jet helm e.v.v.
Is ook erg makkelijk als je moet afrekenen bij de benzinepomp, je hoeft je helm niet af te zetten.
Je klapt gewoon het kinstuk naar achteren, en tadaa je gehele gezicht is te zien!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:04

Veel succes op school, hoe vaak hebben ze al gevraagd: Wat is er gebeurt? Hoe gaat het? :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, __danielle__, Amazonbot, AnneMarijeP, Balou_k, Emita, Fly_high, friezenfan2, IASCrawler, jufjuf, Kimberly520, Liseef, Maanon_, Pose1, Schuur_, sevenofnine, Talishe, Telpeva, Tvko, Xanthippe, Yltje, Zoe_97 en 196 bezoekers