Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:23

Gistermiddag is het na 1 jaar, 1 maand en 5 dagen uitgegaan met mijn ex, en eigenlijk ben ik totaal niet verdrietig. Dit had ik totaal niet verwacht omdat ik toch altijd écht heel gek op hem was, en nog steeds ben.

We hebben elkaar vorig jaar in de zomervakantie leren kennen. Ik was toen 16, hij 17. We kenden elkaar wel van naam en gezicht omdat we wel op dezelfde school zaten, maar eigenlijk hadden we nooit echt gepraat. In die vakantie kwam ik hem tegen op het strand en we zijn aan de praat geraakt. Het klikte meteen ontzettend goed tussen ons, iets wat voor mij heel zeldzaam is. Ik kijk altijd de kat uit de boom als ik nieuwe mensen leer kennen, maar bij hem was het gevoel gewoon gelijk goed. Ook vertelde hij later, dat hij eigenlijk altijd had voorgenomen om iemand eerst echt goed te kennen voordat hij een relatie aan wilde gaan. Maar het klikte zó goed dat hij daar nu geen behoefte aan heeft gehad. Een paar maanden later hadden we dus 'verkering'. We hadden allebei nog nooit een vriendje/vriendinnetje gehad of gezoend e.d. en wij waren elkaars eerste in alles dus. Iets wat niet veel mensen kunnen zeggen en waar we trots op waren.
De eerste 9/10 maanden waren echt geweldig. Het roze wolkje was ondertussen al aan het weggaan en nog steeds hadden we het erg leuk samen met vrijwel geen ruzie. Ik zag ik hem écht mijn soulmate. Maar toen begon de zomervakantie waarin het al wat stroever ging lopen omdat hij geen tijd voor mij wilde vrijmaken en alleen maar lang leve de lol op de tennisbaan wilde staan. Daarna begon hij met zijn studie. Hiervoor reist hij ruim 2 uur per dag en daarnaast is het veel drukker dan op de havo. In het begin kon hij het nog wel combineren met mij, tennis, zijn vrienden en zijn familie. Wij zagen elkaar maar 1x in de week, van vrijdagavond tot zaterdagochtend meestal. Dat was al veel minder dan we gewend waren. Maar hij kreeg het drukker en hij kon geen balans meer vinden waar we allebei tevreden mee waren. Ik voelde me tekort gedaan en hij voelde zich juist geclaimd. Hij vond dat hij zichzelf tekort deed doordat hij niet meer kon tennissen en met vrienden afspreken omdat ik hem ook graag wilde zien.

Daarom wilde hij het vrijdag uitmaken. Hij wilde zichzelf niet tekort doen, maar ook mij niet. Maar het voelde voor ons allebei gewoon níét goed. Uiteindelijk hadden we besloten het nog een paar maanden aan te kijken, maar elkaar meer de ruimte te geven en dat ik ook minder zou verwachten. Op dat moment stond ik er zelf totaal niet achter dat we uit elkaar zouden gaan. Hij wilde erg graag vrienden blijven, maar op dat moment had ik dat niet gekund. Ik hou teveel van hem om hem als vriend alleen te kunnen zien en het feit dat ik er zelf niet achter stond en mij in de steek gelaten voelde, maakte voor mij vriendschap niet mogelijk. Ik wilde mezelf niet onnodig kwellen.
Die vrijdagavond veel met mijn moeder gepraat en toch wel tot de conclusie gekomen dat we beter uit elkaar konden. Als hij écht zoveel van mij had gehouden zoals hij beweerde, zou hij echt tijd voor me willen maken en accepteren dat hij daar dingen voor moet laten. Dat gevoel heb ik zelf heel sterk, als ik in die situatie had gezeten was ik tijdelijk gestopt met paardrijden, terwijl dat toch ook heel erg veel voor me betekent. Ik zou het als een logisch gevolg hebben gezien om tijd vrij te maken om hem te kunnen blijven zien. Hij denkt daar dus anders over. Samen met nog wat andere factoren die nu niet belangrijk zijn, zag ik gewoon in dat hij niet voor de volle 100% voor mij ging en dat ook nooit zal doen. Ik heb hem daar ook mee geconfronteerd gister en hij was het met mij eens. Hij nam het zichzelf ook kwalijk omdat hij heel graag had gewild dat hij wel zoveel van mij gehouden had zoals ik van hem. Maar zoiets kan je helaas niet zelf bepalen.
Gister is hij weer langs geweest om te praten en nu hebben we besloten dat het toch beter is om als vrienden uit elkaar te gaan. Maar door dit gesprek staan we er ook allebei 100% achter. We willen elkaar nu even de ruimte geven om eraan te wennen en het te kunnen verwerken, want toch ook voor hem is het moeilijk. We willen elkaar voorlopig even niet zien om te voorkomen dat dat de basis voor een vriendschap in de weg zit. Wel hebben we nog contact via whatsapp, maar als dat voor 1 van ons toch te veel is en dat het dat verwerkingsproces in de weg zit, dan leggen we ook dat stil. We willen er echt alles aan doen om over een tijdje gewoon als vrienden dingen te kunnen doen, zonder dat er gevoelens of hoop op meer zijn. Want naast een stel zijn we ook altijd elkaars beste vriend en vriendin geweest. Het was onze basis van de relatie en die vriendschap willen we niet kwijt.

Maar het verbaast mij dus dat ik eigenlijk helemaal niet verdrietig ben. Hij overigens ook niet. We hebben er vrede mee zoals we nu uit elkaar zijn gegaan en we staan er allebei volledig achter. En het is een hele opluchting dat we nu nog wel contact hebben en écht als vrienden verder kunnen over een tijdje. Ik heb zelf het idee dat ik de afgelopen maand, en vooral tussen vrijdag- en zondagmiddag, het al voor een groot deel heb verwerkt dat wij als stel niet meer werkten. Ik hou ook nog steeds van hem, maar dat was eigenlijk zo verweeft met die onderliggende vriendschap, dat ik het idee heb dat ik nu echt meer van hem hou als vriend dan als partner. We hebben nog kaartjes voor Jake Bugg over 15 dagen liggen, maar zoals we ons gisteravond voelden was het eigenlijk geen probleem om daar als vrienden heen te gaan. We kijken nog even een weekje aan hoe we ons voelen en of het niet te vroeg is om elkaar weer te zien. Natuurlijk is het nog heel erg wennen en misschien dat die klap nog wel komt, maar zoals ik me nu voel ben ik vooral opgelucht en blij dat we nu toch een weg hebben gevonden om met elkaar om te kunnen blijven gaan en als vrienden door het leven te kunnen. Want dat was uiteindelijk toch waar ik bang voor was; hem ook als vriend kwijt raken.
Gister toen het echt uit was, hebben we nog een hele tijd liggen knuffelen. Niet echt zoals we deden als stel, maar meer als goede vrienden die elkaar een troostende knuffel geven, zo'n 'het komt wel goed' knuffel. Dat gaf mij een heel geruststellend gevoel en ik heb nu ook echt het idee dat ik hem wel echt als een vriend alleen kan gaan zien.

Amen als je dit verhaal hebt gelezen _/-\o_ Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Of heeft iemand hier een mening over?

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:29

Ik heb je verhaal globaal gelezen :P en ik herken het gevoel dat je benoemt, geen verdriet te voelen en zelf een beetje opgelucht.

Dit had ik bij mijn ex ook. Na een paar weken kwam het dubbel zo hard aan en toen stortte ik pas in :+
Sterkte... hoewel je daar nu (nog?) geen behoefte aan lijkt te hebben :-)
Laatst bijgewerkt door Maeve op 11-11-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:30

Ik denk dat je onbewust al afscheid van deze relatie hebt genomen .. Ik heb na mijn laatste relatie van 2jaar incl een half jaar samenwonen welgeteld 1minuut gehuild en vervolgens niets anders als opluchting gevoeld .. :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:33

Als eerste, heel naar voor je. Is nooit leuk zoiets. Maar zoals ik het lees waren jullie allebei al bezig met afscheid nemen. En ik ben het met je moeder eens, als hij van je houdt, zal hij altijd tijd voor je maken...

Anoniem

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:46

@Meave, waren jullie ook als vrienden uit elkaar gegaan? En hadden jullie nog contact?

Ik zelf denk inderdaad dat ik er al onbewust afscheid van heb genomen, en dat ik er vrijdag voornamelijk niet achter stond omdat ik hem ook niet als vriend kwijt wilde, wat op dat moment de enige optie was in mijn ogen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:52

Dit zal je vast niet willen horen maar ik denk dat het beter is voor die jongen dat hij vrij is. Hij had maar moeten stoppen met tennissen ofzo voor jou?!
Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven, geen beperking, van het moment dat het op eender welk gebied als een beperking gaat voelen, is het gedoemt te mislukken. :n Als je hobby's/vrienden moet gaan opgeven voor je lief... :n
Met zo'n mentaliteit zou ik niet eens willen samen leven.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:54

Ik denk inderdaad dat je ook al onbewust afscheid hebt genomen en het hebt geaccepteerd.
Ook ik heb dit meegemaakt, alleen wist ik dat er bij ons ook geen vriendschap inzat, we waren te verschillend.
Toen hij na een ruzie boos wegliep, wist ik dat het over was. Ik heb twee tranen gelaten en daarna voelde ik me opgelucht. Ik ben ook niet na een paar weken ingestort, het was gewoon goed. Apart, aangezien we 10 maanden veel samen waren geweest en het in '1 klap' over was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:01

Ayasha, zo zit het niet. Ik gun hem die dingen echt, maar als hij die dingen een hogere prioriteit geeft en ik er maar ergens onder bungel, dan zit het in de relatie gewoon niet goed. Als je echt bij elkaar wilt blijven en je 4 weken achter elkaar afspraken hebt afgezegd, wil je liever tijd inhalen met je vriendin dan een avondje tennissen lijkt mij. Het moet vanuit zichzelf komen, hij moet het echt zelf willen. En dat was niet het geval.

edit: maar helemaal geen contact meer wilde hij ook absoluut niet hoor. Daar vind hij mij een veel te lief en leuk persoon voor :) maar hij heeft nu eenmaal niet meer alle tijd van de wereld zoals hij gewent was en hij kan die balans tussen studeren, relatie en hobby's/vrienden gewoon niet vinden. Of tenminste niet op zo'n manier dat het niet ging etteren omdat we elkaar zo weinig zagen. Wat daarbij ook een rol speelde is dat hij best vaak dingen afzei, dus ik kon er ook niet meer op vertrouwen dat als hij zou komen, hij ook echt kwam. Daardoor kon ik hem gewoon niet voldoende ruimte geven voor die dingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:02

Ik hoop voor je dat dit gevoel ook blijft en dat het niet over een paar weken ineens x10 je gaat overspoelen.

Ik was er met de break-up ook héél erg rustig aan toe, toen hij zijn spullen kwam halen (1.5 jaar samengewoond en zonder te praten stond hij ineens met 3 man sterk binnen om de spullen te halen), sloeg alles over in woede en vervolgens heb ik echt alleen maar verdriet gehad. Niet zozeer omdat we uit elkaar waren, maar vooral om hoe het gelopen was en dat we beiden nog niet klaar met elkaar waren maar dat er gewoon even niks anders opzat.
Ook hier wel nog wat contact, omdat we eigenlijk beiden een vriendschap willen houden, maar de gevoelens zijn op de een of andere manier toch nog ruimschoots aanwezig en elke keer als we elkaar zien, eindigt het in hetzelfde liedje.

Al klinkt het bij jullie wel anders, jullie zijn uit elkaar gegroeid en ik gok inderdaad ook dat jullie allebei een tijdje terug al afstand van elkaar hebben genomen. Ik hoop het voor jullie!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:29

Tsja ik ben inmiddels getrouwd maar de paarden zouden nog steeds voorgaan. En ik wil onder geen enkele voorwaarde dat hij zijn auto's voor mij aan de kant zou zetten. :n Dát is ook houden van. Desnoods ga ik lekker mee met hem. In jouw verhaal zie ik wel veel van "hij doet niet dit, hij doet niet dat" maar waarom niet lekker mee gaan naar de plek waar hij tennist en daar samen wat drinken dan? Als de jongen al 2 uur per dag moet reizen voor zijn studie snap ik dat ie daarna nog maar weinig zin heeft om nog veel te reizen.

Anoniem

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:32

Ooh dat deden we erg vaak, geloof mij! En ik wilde ook zeker niet dat hij die dingen opgaf, vat dat niet verkeerd op. Maar als hij zegt dat hij niet kan komen vanwege school, en vervolgens is hij wel de hele avond aan het tennissen of aan het gamen oid, dan heb ik niet het idee dat hij er nou echt zijn best voor doet snap je?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:33

Snap ik. Ik snap ergens beide kanten wel eigenlijk. :)
Ik hoop dat jullie over een tijdje gewoon fijn als vrienden verder kunnen! :)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:35

Ik herken het ook wel enigzins :). Ik heb in januari dit jaar mijn relatie verbroken, we hebben een zoontje. Ik was erna helemaal niet verdrietig, wel voor mijn zoon omdat hij niet het gezin zou hebben met de ouders die hem op de wereld hebben gebracht maar apart...Dat vond ik wel sneu maar als het niet gaat gaat het niet... Verdriet is er van mijn kant niet geweest dat het over was met hem, ik was opgelucht en blij met de keuze. En bijna een jaar later nog steeds erg blij! En een trotse moeder die al een jaar bijna inmiddels alleen voor haar zoontje zorgt :). Als de klik weg is is het weg, hobbies of niet...

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:38

eefj33 schreef:
@Meave, waren jullie ook als vrienden uit elkaar gegaan? En hadden jullie nog contact?

Ik zelf denk inderdaad dat ik er al onbewust afscheid van heb genomen, en dat ik er vrijdag voornamelijk niet achter stond omdat ik hem ook niet als vriend kwijt wilde, wat op dat moment de enige optie was in mijn ogen.


Ja, als vrienden uit elkaar en we hielden contact. En toen kreeg ik het weer te pakken, hebben we het nog even geprobeerd en toen wist ik opeens weer waarom ik het had uitgemaakt :P
Pas toen we ook stopten met smsen kon ik genoeg afstand nemen om de boel weer helder te zien :+

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:45

Herkenbaar hoor, ik had het zelf met mijn ex.. Was opgelucht en blij, en nog steeds. :D

Anoniem

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:46

Captain, jullie hadden ook nog contact dus?

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:49

Nee, ja na 2 maanden wel weer maar dat heb ik ook weer verbroken. Nutteloos. :n

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:51

Goed dat je zo positief hierover bent!

Anoniem

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:00

Daar ben ik ook erg blij mee ja :o

Het is gewoon totaal niet het beeld dat ik bij een break-up heb... Hoor altijd alleen maar ruzie, liefdesverdriet en die dingen. Ik wist niet eens dat het mogelijk was om er niet verdrietig over te zijn :+ gewoon nooit over nagedacht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:10

Tuurlijk wel. ben over nog geen enkele verbroken relatie verdrietig geweest. het kan ook gewoon klaar zijn.
Ik begrijp eerder nooit dat vrouwen zich zo vreselijk kunnen laten gaan over een verbroken relatie. :o

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:12

Ayasha schreef:
Ik begrijp eerder nooit dat vrouwen zich zo vreselijk kunnen laten gaan over een verbroken relatie. :o

Had ik ook... Tot mn laatste breuk ;).

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:18

Van mijn eerste ex was ik knetter en knetter gek. Bij het uitmaken zelf wel even gehuilt maar daarna was het over. Leven gaat door... Maar goed, zo ben ik in het algemeen wel dus ook kwa relaties. Weken en weken janken en niet eten en weet ik wat schiet je toch niks mee op.. 2e ex kon het me inderdaad geen r**t schelen. Was blij dat het klaar was.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:52

Nou, als ik mijn vriend niet eens 1 avond in de week zou zien, en hij heeft geen zin in meer tijd te maken voor mij, dan weet ik niet hoe gek hij op mij is hoor.
Is het nou dat het van 5 naar bv 2x in de week is, vind ik dat anders. Maar van 1x naar eigenlijk helemaal niet meer, dan houd het voor mij ook echt op hoor Ayasha..

TS: hoop dat dit gevoel blijft. Bij mijn ene ex was het gelijk klaar, bij een ander kreeg ik achteraf het gevoel hem wel te missen. (Ook weer terug bij elkaar, maar is ook niet echt een top relatie).

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:12

Ik vind het sterk van jou/jullie TS ! Dat jullie deze stap hebben gemaakt en er niet verdrietig om bent. Ik denk dat ik jaren niet eet en positief kan zijn :') Ik stress hem al heel erg als ik een ruzie'tje heb, dan heb ik al geen eetlust en slapeloze nachten..

Het is ook niet leuk als hij geen tijd meer over heeft voor je, in een relatie wil je elkaar nou ook eenmaal graag zien. (Al gaat dat soms niet altijd).

Ik hoop voor je dat de klap niet komt. Succes ;)

Anoniem

Re: Relatie over, maar totaal niet verdrietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:06

Ik zou ook echt geen relatie meer met hem willen hoor :n Daar wil ik onze vriendschap niet voor op het spel zetten. Zo'n kleine kans dat het de tweede keer weer zo gaat aflopen... Liever als vrienden door het leven dan :j