Communicatie met vriend

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maya_Mariel

Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 11:27

Ik heb op dit moment een vriend, maar de communicatie gaat af en toe zo moeizaam...
We wonen op dit moment zo'n 400 km uit elkaar in verband met studie, dus de meeste communicatie gaat via facebook en skype. Er zijn periodes dat er gelijk geantwoord wordt op wat dan ook, en periodes dat er met moeite na 2/3 dagen een (kortaf) antwoord komt. En tsja, ik moet zeggen, dat laatste irriteert mij enorm. Niet zozeer dat er niet gelijk antwoord komt, maar dat ik onzeker wordt. Waarom duurt het deze keer zo lang, is er iets aan de hand, dat soort dingen.

Ik ben op mannengebied sowieso al wat onzeker, en dit helpt dan niet. Uit onzekerheid wil ik dan juist nog meer contact gaan zoeken, maar dat werkt eigenlijk averechts (en meestal lukt het ook wel om het niet te doen, maar ja niet altijd).
Zijn er meer die hier 'last' van hebben? Hoe gaan jullie er mee om?

When the worlds says 'Give up', Hope whispers 'Try it one more time'.

Maya_Mariel

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 12:18

We gebruiken meestal skype in plaats van de telefoon :)
Je hebt inderdaad contact nodig om niet langs elkaar te leven, en dat is eigenlijk een beetje het probleem. Ik wil graag bijkletsen, maar ik heb het idee dat hij daar niet goed mee om weet te gaan, alsof hij alleen maar wat hoeft te zeggen als er iets belangrijks is. Terwijl op andere momenten het dus wel goed gaat.
Hij weet al dat ik het niet leuk vindt, misschien nog een keer aangeven inderdaad.

Maya_Mariel

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 19:04

Dank je wel allemaal voor de reactie's.
Jullie hebben gelijk, dit is iets om met hem te bespreken. Jammer genoeg heb ik dit al geprobeerd, maar de enige reactie die ik krijg is dat hij niet altijd zin heeft om (uitgebreid) te reageren. Hij reageert verder niet echt op hoe ik het voel. Daarom heb ik er niet echt zin om het nog een keer ter sprake te brengen. Behalve dat ik niet denk dat het iets oplevert, ben ik er ook wel een beetje huiverig voor dat er ruzie uit voort komt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie