Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 07:20

En het einde is nog niet in zicht :n

Het is een behoorlijk lang verhaal, dus voor diegene die het willen lezen....

Bijna drie jaar geleden hebben wij een nest pups gefokt, waarvan er één bij ons is gebleven en de rest allemaal naar een goed tehuis zijn verkocht.
Met alle pupkopers goed contact onderhouden en zo ook met de pupkoper waar het nu om draait. Wij zijn hobbyfokkers en fokken eens in het jaar een nestje, waarbij wij werken met koopcontracten van de rasvereniging.

In december 2011 kregen wij ineens een mail dat de hond niet goed zou zijn. Er zou een gebrek geconstateerd zijn. De hond was toen 11 maanden oud.
Wij als fokker zijnde hebben hier meteen op gereageerd en vonden dit verschrikkelijk om te horen. Wij hebben toen gevraagd wat de klachten waren en of er foto's gemaakt waren en bij welke dierenarts ze geweest zijn? Nou de mails die wij toen ontvingen lusten de honden geen brood van. Ze waren niet bij de eerste de beste geweest en zelfs een koe kon zien wat hier aan de hand was. Ze had geen hond gekocht bij een erkende fokker om met dit probleem opgezadeld te worden en noemde dit een wanprestatie volgens het wetboek. Ze had de rasvereniging en de RvB al ingeschakeld omtrent deze wanprestatie.

Ik heb meerdere malen om de foto's gevraagd, maar kreeg daar totaal geen reactie op. Ik heb toen gemaild dat het via de mail niet ging werken en dat het beter was om bij elkaar te komen, onze koppen bij elkaar te steken en te zoeken naar een geschikte oplossing voor ons beiden.
Ze mailde toen dat de hond binnen een aanzienbare tijd ge-euthanaseerd zou moeten worden en dat ze haar hond niet meegaf voor een second opinion, waar ik als fokker zijnde het recht op heb. Ze wilde na haar vakantie in januari 2012 graag langskomen met de foto's en tot een oplossing komen.
En inderdaad in januari kwam ze langs, zonder aankondiging en met een ander persoon. M'n moeder was op dat moment thuis en liet ze binnen, omdat zij wilden praten en daar zag mijn moeder geen kwaad in.

Op het moment dat ze binnen waren kon mijn moeder geen kant meer op. De mannelijke persoon die erbij was begon mijn moeder te bedreigen met de dood. Hij eiste dat we alles terug zouden betalen,anders zou hij er wel voor zorgen dat wij en onze honden binnen een paar weken opgedoekt zouden zijn en dat we van geluk mochten spreken dat ze een vrouw was, anders had ze allang onder de groene zoden gelegen. Dus zonder een gesprek of de foto's te laten zien zijn ze weer vertrokken.
Een hele avond hebben wij dus op het politiebureau gezeten om aangifte te doen en is er een proces verbaal opgemaakt. Drie dagen later stond er politie aan de deur, dit bleek de dierenpolitie te zijn, die een melding hadden binnen gekregen van "zwaar verwaarloosde" honden. Ook dit had zij op haar geweten.
Drie weken later kregen we weer mail van haar dat ze in de maand februari 2012 het geld zou komen halen en anders mochten we het wel overmaken als we ons bedreigd voelden..........
Ze is een aantal keren op het politiebureau moeten komen en de politie heeft haar erop geattendeerd dat ze dus niet bij ons aan de deur moest gaan staan.

Vervolgens heeft ze dat ook niet gedaan, maar nog geen week later ontving ik 's avonds een mail van een advocatenkantoor, wat ik al vreemd vond. Vier dagen later nog één, maar met dezelfde inhoud alleen 2e verzoek erboven. Ik heb dat desbetreffende advocatenkantoor opgebeld met de vraag of zij mij twee mails hadden verstuurd? Ook dit bleek dus niet het geval, de pupkoper bleek dus uit naam van een advocatenkantoor mails te zijn gaan versturen en gebruikte zelfs dezelfde initialen in haar gemaakte email. Dus het desbetreffende advocatenkantoor heeft aangifte gedaan tegen deze pupkoper, dus dat was proces verbaal nummer twee.

In april 2012 kregen wij ineens een brief van een "echte" advocaat die zij in de arm had genomen. Onze advocaat heeft daar meteen op gereageerd en met de vraag dat als zij binnen twee weken niks zou vernemen dat de zaak dan afgedaan zou zijn. En idd we hoorden helemaal niks, tot begin september.
Er lag een dik pakket in de brievenbus en dat bleek afkomstig van haar advocaat, de pupkoper was een civiele procedure gestart tegen ons.
In het stuk hadden ze 21 punten tegen ons waarop ik dus verweer heb moeten aanschrijven. Ze probeert letterlijk op allerlei manieren onder het koopcontract uit te komen en doet dat dus nu om het op non-conformiteit te gooien. Maar non-conformiteit houdt in dat het een consumentenkoop is, maar consumentenkoop houdt in dat je beroeps- of bedrijfsmatig bezig bent, wat ik dus niet ben.
Als ik een beroepsmatige fokker zou zijn dan moet ik in het bezit zijn van het vakbekwaamheidskennis en een nummer hebben bij de KvK, wat ik ook niet heb.

Ze probeert nu dus aan te tonen dat ik een beroepsmatige fokker ben dmv, dat ik een professionele website heb, maar deze heb ik zelf gemaakt. Dat er een webmaster is en deze zou betaald moeten worden??? Ikzelf ben ook de webmaster en ben eigenaar van de honden.
Ik ben professioneel, omdat ik aan shows deelneem.
Als ik hobbyfokker zou zijn, dan zou ik geen honden met stambomen verkopen???
Omdat ik acht teven heb zitten? Maar om dat even uit de wereld te helpen, één is er met pensioen, met vier teven is nog nooit gefokt, twee zijn nog te jong en zal in de toekomst moeten blijken of deze goed worden bevonden voor de fokkerij, dus ik heb één teef waar nu mee gefokt wordt......so so so.....echt heel professioneel.
Oh ja, en als je de naam van de kennel intikt in de Google krijg je heel veel links?

Ondertussen heeft onze advocaat een verweer ingediend met 66 punten, met daarbij alle toebehorende gespecificeerde stukken, bijlagen en zwart op wit gegevens die heel erg goed onderbouwd zijn. Ook heb ik foto's en filmpjes van de hond die gedateerd zijn van juli en oktober dat de hond lekker aan het rennen en vliegen is. Ondertussen zijn we nu bijna twee jaar verder en tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds de desbetreffende foto's van het zgn gebrek niet gezien.
Ze eist in totaal € 2500. Ze wil hebben: Het totale aankoopbedrag terug van de hond, alle dierenartskosten, alle consultkosten, voedingskosten, medicatie, supplementen, de raadsman, alle kilometers die ze verreden heeft en emotionele schadevergoeding.

Ik ben geen fokker die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, maar als pupkoper zijnde zal je toch ook met bewijs moeten komen. En als het zo is en je hebt het bewijs, waar doe je in godsnaam dan toch zo moeilijk over?


"De hond zou HD hebben.
En zij schreef zodanig ernstig dat de hond nagenoeg niet meer op kon en dat zij binnen aanzienbare tijd ingeslapen zou moeten worden.

We zijn nu twee jaar verder, heb nog steeds de desbetreffende foto's niet gezien en de hond leeft nog steeds.
Ik heb foto' en filmpjes gedateerd van juli en oktober 2012 dat de hond "spring" levend is. Ze rent, vliegt en springt door de weides heen.

Ik heb werkelijk alle mails nog van haar. Vanaf het begin dat ze bij ons de pup kwamen bekijken."

" Ze zouden in Utrecht geweest zijn.
Ik heb gevraagd of ze de foto's evt door wilden sturen via email, maar dat ging niet want de foto's waren niet digitaal
Blijkt dat ze in Utrecht zijn geweest, maar daar is enkel een klinisch onderzoek verricht.

Ook is de hond in Utrecht aangeboden onder andermans naam, dus maw ik heb ook geen hond verkocht aan . . ....."

" Onze advocaat had ook al in haar verweer geschreven dat als ze de gehele aankoopsom terug willen dat dan de Hond terug komt naar ons, want zo staat het ook omschreven in het koopcontract. Anders hebben ze recht op de helft van aankoopprijs.

Dit hadden wij ook zeker gerealiseerd tot het moment van de doodsbedreigingen. Er is zelfs nog nooit een fatsoenlijk gesprek geweest. Via de mail kreeg ik alleen str*nt over me heen gegooid en op het moment dat ze aan de deur stond is een bekend verhaal.
Op dat moment eiste ze al alle onkosten terug en dat wil ze nu nog steeds.

Dat de hond evt iets zou mankeren, zal ik nooit onder stoelen of banken steken, maar er zal wel bewijs op tafel moeten komen. Ik ga als fokker zijnde niet iets terug betalen als ik niet zeker weet wat de hond mankeert. Daarentegen heeft zij zelf gemaild dat het zodanig ernstig was dat de hond binnen aanzienbare tijd ingeslapen zou moeten worden. De hond kon niet meer normaal als huishond kunnen functioneren. We zijn nu bijna twee jaar verder en de hond leeft nog steeds.

Ze speurt zelfs nog met de hond en ze hebben er een jonge hond bij. De foto's die ik heb liegen er niet om. De hond waar het in deze kwestie om draait en de jonge hond rennen, vliegen en springen door de weides heen. Op de foto's is te zien dat het daar spekglad is, allemaal blubber en water. Dat is ook heel erg bevorderlijk voor een hond die zodanig ernstig HD blijkt te hebben."


Weer een stukje verder.
De rechtbank heeft het tot vijf keer uitgesteld, lees hieronder....

Aangezien wij maandag 2 juli 2013 te horen kregen dat het weer uitgesteld was tot 21 augustus, blijkt dat de rechter toch nog een stukje tijd over had om onze zaak op maandag 9 juli te behandelen.
Vervolgens doet hij meteen een uitspraak en stuurt het vonnis op naar onze advocaat op dinsdag 10 juli.
We zijn in ons ongelijk gesteld

Alles is aan de kant geschoven, als het eerst uitgesteld wordt naar 21 augustus en vervolgens nog geen week later een uitspraak gedaan wordt, kan je mij niet wijsmaken dat hij alle stukken heeft doorgelezen op maandag 9 juli die zo'n 200 á 250 A-4' tjes bevatte, om vervolgens meteen een uitspraak te doen.

Wij zouden niet hebben aangetoond dat eiseres niet aan haar onderzoeksplicht zou hebben voldaan?
Maar eiseres schildert haar eigen af als "leek"

Een koopovereenkomst wordt niet naar gekeken. Je hebt je eigen nergens aan te houden, dus vervolgens kunnen de fokkers onder ons het papier gebruiken om je kont mee af te vegen -:(-

Het is geen consumentenkoop volgens de rechter. Maar eiseres zou binnen de termijn hebben geklaagd? Koopcontract houdt acht dagen aan middels aangetekend schrijven.
De wettelijke plicht bij een consumentenkoop tot klagen is binnen twee maanden, maar ik kreeg pas na ruim drie maanden een aangetekende brief waarbij eiseres haar handtekening vervalst is.
Volgens de rechter is het geen consumentenkoop, maar wordt wel de termijn gehanteerd van een consumentenkoop als artikel bijgevoegd :?

Ook zou ik m'n meldingsplicht hebben geschonden omtrent het feit dat HD en ED frequent voorkomende afwijkingen zijn binnen ons ras?
Ik meld het zowel mondeling en daarbij wordt het tweemaal benoemd in het koopcontract. Ook in de informatiemap die zij mee hebben gekregen wordt het hier nogmaals in besproken

Vervolgens mag je dus iemand met de dood bedreigen, frauderen, intimideren en valsheid in geschrifte plegen en daar kom je gewoon mee weg
Ik vertelde dus aan mijn advocaat dat ik ook wel een goedkopere oplossing had geweten.......

Iedereen staat hier versteld van.....

Zonder ook maar één nota of specificatie te hebben moeten overleggen, wordt het gehele bedrag aan hun toegekend. Dus je mag van alles opschrijven en hoeft daar geen bewijs voor aan te leveren?

Dit is dus je recht als fokker zijnde
Je kan nog beter iemand doodrijden en doorrijden......sorry
Het rechtssysteem faalt keer op keer op keer.

Ik ben zeer gefrustreerd op dit moment en echt in allerlei staten.
Ondertussen ben ik uiteraard verder gegaan en ik ga in Hoger Beroep!!!


Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het koopcontract die wij hanteren, zodat je kan inlezen welke bepalingen daarin staan.

http://www.kennelvanhildernisse.nl/Koop ... mstVDH.pdf
Laatst bijgewerkt door Coby op 10-11-13 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 08:53

Jeetje, wat een verhaal zeg. Heb je dit niet al eerder voor een gedeelte geplaatst? Het kwam me zo bekend voor.
Balen dat jullie in het ongelijk gesteld zijn. Een hoger beroep kan inderdaad erg lang duren.
De reden waarom je dit topic opent ontgaat me een beetje omdat ik geen vraagstelling kan ontdekken, maar sterkte en succes ermee!

Worden de honden op HD getest voor ze naar kopers gaan?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:14

Wat moeten juridische zaken toch lang duren.

Ik vond een interessante site bij deze kwestie http://www.rechtvoorderashond.nl/aansprakelijkheid/

Het is verder lastig om er inhoudelijk iets zinnigs over te zeggen zonder het vonnis van de rechter met daarin de overwegingen waarop zijn/haar beslissing is gebaseerd.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:21

@ cayenne: Voor zover bij mij bekend kan HD pas getest worden vanaf 1 jaar. De enige goede manier is om dit via een röntgenfoto te doen. Tevens is HD niet alleen afhankelijk van genetische bepaling maar ook door wat er met de hond gedaan word tijdens de groei.

Al met al een heel bijzonder verhaal waarbij er heel wat vraagtekens blijven staan. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:28

Er zijn al zat uitspraken geweest waar alles zo van tafel geveegd word ten nadele van de fokker.
Of je nu een echte gecertificeerde fokker bent of iemand met het zogenaamde gelegenheids nestje, maakt totaal niet uit.
Je word op dat moment gezien als iemand die een product verkoopt.
En naar mijn inziens, staat er 2 jaar voor dat het product moet voldoen aan de voorwaarden.
Wij hebben een 12 tal pagina tellend contract, opgesteld door een advocaat, maar is ons gezegd, ,mochten er problemen komen direct alles betalen, want de emotie kant geld bij veel rechters.
En het maakt niet uit of je alles test, of je giga je best doet...of je goed kijkt of alles wel kloppend is bij je honden, je verkoopt een product en dat moet goed zijn, punt.

als fokker sta je machteloos en kan je net zo goed aan het buitenlandse honden gaan beginnen, kost je weinig investering, maximale geld en gooi je het in een stichting is het nog beter, en kan je je verschuilen achter het feit dat ze zo zielig zijn en dat je ze gered hebt!!!

Dit is waarvoor iedere fokker bang voor is, en toch ga je door, want je wilt voor jezelf die betere hond creëren in jou ras!

heel veel sterkte en ik volg je op de voet!!!
Laatst bijgewerkt door anhighwood op 09-11-13 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemun
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:29

Wat een gedoe. En als ik je verhaal zo lees begrijp ik jou frustraties. Je probeert als nette burger een geschil op te lossen, maar de asso's krijgen gelijk van de rechter op hun verhaal. Dat die rechter de doodsbedreigingen niet heeft laten meewegen in heel dit verhaal snap ik ook niet, maar dat zal dan wel weer onder een andere procedure vallen ofzo. Het is triest wat je overkomt. Ik neem aan dat je met alle liefde een nestje pups te wereld laat komen. De kans is altijd aanwezig dat er een ziek hondje tussen zit, kan jij niks aan doen maar moedertje natuur. Je hebt wel geprobeert de mensen tegemoet te komen in het probleem. En ja, ik zou natuurlijk ook bewijs van het ziek zijn willen hebben, lijkt mij logisch.

Maar wat maakt het nu dat de tegenpartij zo stellig is in deze zaak? Het lijkt alsof ze je verwijten dat jij van de HD af zou weten toen je de pup verkocht? Iets anders kan ik niet verzinnen waarom iemand zo heftig reageert en handelt.

Als ik het goed begrijp ben je nu veroordeeld om het volledige schadebedrag te vergoeden aan de koper van de pup? Zonder dat je bewijs hebt van de ziekte? Normaal zou ik zeggen laat het erbij zitten en betaal de helft van de aankopsom terug en klaar. Maar nu zou ik ook verder gaan en je recht halen. Pas alleen wel op dat het je emotioneel niet teveel meesleurt, probeer alles zakelijk te blijven bekijken. Sterkte!

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:36

Wat onbeschoft en asociaal dat hun met de dood zijn gaan dreigen.
Niet met bewijzen komen maar wel willen innen, ik hoop dat dit 'spelletje' snel afgelopen is.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:38

ik denk dat de stelligheid komt uit het feit wat de DA toen heeft gezegd tegen die mensen.
zal in de trant zijn...
ach ja, dit soort rassen zijn erop bekent he...doet een buigproef op de heup en zal zeggen(althans hoort hij/zij te doen) wilt u het zeker weten dan moeten we een röntgen foto maken, maar ik denk aan HD

Bij de kleine huisdieren dierenartsen word er niet naar beweging gekeken, het word op tafel gezet, een buigproef gedaan en als het pijn aangeeft word er een aanname gemaakt.
Bij paarden artsen is dat geheel anders, word er eerst naar beweging gekeken.

ik heb als fokker wel eens de arts opgebeld, en werd niet eens ter woord gestaan, jammer maar een feit.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:57

Kan me voorstellen dat dit je behoorlijk hoog zit.. Hoop dat je in het hoger beroep gelijk krijgt!

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:58

Poeh, wat een verhaal zeg! Veel sterkte ermee en hopelijk schiet het met het hoger beroep een beetje op

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:58

- jullie hebben niet aangetoond dat eiseres niet aan haar onderzoeksplicht heeft voldaan. Vraag 1: heeft eiseres gesteld dat jullie als verkoper haar hadden moeten wijzen op een onderzoeksplicht (nee toch, maar je weet het nooit)? Vraag 2: Hebben jullie in het verweerschrift geschreven dat de eiseres zelf niet aan haar onderzoeksplicht heeft voldaan? Zo ja, waarom dan niet. Als je daar geen logisch argument voor hebt, niet als verweer aanvoeren. Aangezien jullie blijkbaar wel als redelijk ervaren mensen overkomen met verstand van honden, gaat eiseres inderdaad zeggen: mijn onderzoeksplicht doet onder aan hun mededelingsplicht als meer deskundige partij. Met een onderzoeksplicht aankomen op het moment dat de 'schijn' nog heerst dat de koper leek is en de verkoper deskundig is tricky. Ik zeg niet dat het niet kan, maar bouw je argumenten goed op. Ze zijn in de rechtspraak nogal bezig met mededelingsplichten voor fokkers, dat werkt waarschijnlijk tegen je. Maak de rechter heel goed duidelijk (benadruk het in je pleidooi) dat je mondeling meldt dat dit ras last kan krijgen van HD en ED, dat het in het koopcontract staat én dat het in de informatiemap die de koper meekrijgt bij de koop staat. Is er nog iets binnen jouw foklijn wat HD of ED kan verergeren? Want daar zal de tegenpartij wel meekomen, dat jouw honden een zwaar verhoogd risico hebben en dat je dat niet gezegd hebt. Ik weet nu te weinig feiten om een sluitend argument te formuleren.
- tip: ga niet teveel op hun argumenten in. Dat is wat ze willen. Hoe meer je zegt, des te meer punten ze hebben om je weer op aan te vallen. Hou je argumenten strak en hou vast aan alleen datgene wat je wilt zeggen. Haal er geen feiten bij die niet nodig zijn, geef hun geen mogelijkheden om met nieuwe argumenten te komen.

Sanet

Berichten: 7936
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:06

Pfffff!
Je vraagt je toch af of die 2400 euro dan allemaal de moeite is. Zeker als zij nu nog gewoon plezier hebben van de hond.
Als ik dan toch iemand het leven zo lang zuur zou maken, dan had ik dat toch voor een groter geld bedrag gedaan :/

Ik snap ook geen moer van die uitspraak van de rechter. Alles loopt maar door elkaar zodat zij hun gelijk kunnen krijgen. Contract, bedreigingen, weerleggingen, het mag allemaal niets baten. Onwijs oneerlijk.... :/

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:13

Ik vind het heel ver elend voor je hoor, maar is het handig om dit allemaal zomaar op bokt te zetten? :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:21

Ik ben het wel een beetje met Ladybird eens. Het hoger beroep komt nog. Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden en googlen is heel makkelijk. Je bent zo gevonden.
Verder is dit natuurlijk maar 1 kant, al wil ik daarmee natuurlijk niet zeggen dat TS ligt, maar het is wel iets om in gedachten te houden.

PanniePannie

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-06-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:57

Ladybird schreef:
Ik vind het heel ver elend voor je hoor, maar is het handig om dit allemaal zomaar op bokt te zetten? :o


Dat wilde ik inderdaad ook al zeggen. Het is me daarnaast ook niet duidelijk wat je precies wil bereiken met dit topic?

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:06

Is er nou wel of geen bewijs dat de hond echt ziek is?

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:16

Ik had in mijn contract, geld terug,hond terug. Ik had nooit begonnen aan dit verhaal. Had de hond opgehaald en het geld terug gegeven.
Er zijn altijd mensen die het proberen.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:18

Ik zou dit heel snel weg laten halen. Ik snap je frustratie maar een lopende zaak op internet bespreken is alles, en echt alles behalve handig.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 13:24

Alle honden zijn getest op HD, ED en DM. En allen met een goed resultaat.
Zoals je kunnen lezen in het koopcontract moet je voldoen aan de eisen van de rv om het koopcontract te mogen hanteren.

Deze zaak is al achter de rug en staat al gepubliceerd. Wij tekenen nu hoger beroep aan en die dagvaarding hebben zij al ontvangen, dus staat er niets nieuws over deze zaak die zij niet weten.

Ik zal vanavond wat verder ingaan op de materie, want ben nu aan het werk.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:27

kamatz schreef:
Alle honden zijn getest op HD, ED en DM. En allen met een goed resultaat.
Zoals je kunnen lezen in het koopcontract moet je voldoen aan de eisen van de rv om het koopcontract te mogen hanteren.

Deze zaak is al achter de rug en staat al gepubliceerd. Wij tekenen nu hoger beroep aan en die dagvaarding hebben zij al ontvangen, dus staat er niets nieuws over deze zaak die zij niet weten.

Ik zal vanavond wat verder ingaan op de materie, want ben nu aan het werk.

Dus loopt die zaak nog. Het HB loopt dus voor jezelf (anders doe even navraag bij je advocaat of dit handig is) laat het weghalen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:35

jeetje, wat een stomme uitspraak van die rechter, gezien het gedrag van de kopers. Al zouden ze gelijk hebben, dan vind ik het alsnog vreemd om ze het hele bedrag toe te kennen gezien alle bewijzen.
Tegenaanklacht wegens laster? ;)

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:52

Dit is ook weer zo'n zaak met gelijk hebben is geen gelijk krijgen. Hoe oneerlijk en onredelijk het ook is, ik zou echt zo kwaad, verdrietig en gefrustreerd raken over dit soort zaken.
Maar wat de rest hierboven ook zegt, gooi het nog niet op internet dat kan ook tegen jou gebruikt worden.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 14:02

De rechter heeft het afgedaan als " geen zijnde " consumentenkoop, maar als overeenkomst tussen twee particulieren. Vervolgens houdt hij wel de consumentenkoop bepalingen in acht???

En tot op de dag van vandaag zijn de röntgenfoto's nog steeds niet boven water. Ook zijn deze niet bijgevoegd als productie.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:05

dus hij gelooft ze op hun woord??

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 14:07

Ceriadwen schreef:
Ik zou dit heel snel weg laten halen. Ik snap je frustratie maar een lopende zaak op internet bespreken is alles, en echt alles behalve handig.


Wij ook, maar ze willen geen afstand doen maar wel alles verhalen, waar ook geen enkele nota overlegt heeft moeten worden.