Grrrrrr garages!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Grrrrrr garages!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 13:58

OK: situatie schets: woon in plaats X en een 10 tot 15 minuten verderop in plaats Y staan mijn paarden. Ik ga er elke dag naartoe. Ik ben moeder van 2 kids die nu lekker op school zitten en om 15 uur thuis zijn. Ik werk thuis. Ik heb een auto zodat ik uit de voeten kan. Moet vanmiddag dochter wegbrengen naar een les van iest en zoon komt (gelukkig!) pas laat thuis want die zit zo bij ZappLive :P

Nu is mijn auto dus stuk. Ik naar garage geweest, was te repareren. Ik dus afspraak gemaakt. Vraag: hoe lang duurt het? Tjsa. Moest met koude motor dus hoe eerder gebracht, hoe sneller klaar. Als ik hem om 8:30 bracht zou deze rond eind vd ochtend begin vd middag klaar moeten zijn. Mooi zei ik nog want ik moet nog naar mijn paarden toe!

dachten wij slim te zijn en hebben de auto gisteren avond al daar neergezet, manlief heeft vanmorgen de sleutel afgegeven op weg naar zijn werk. Ik word gebeld als ie klaar is, want dan haalt een monteur mij op. Mooi geregeld toch???

Bel ik net want het is nu immers eind vd ochtend/begin vd middag. Wanneer of het klaar zal zijn. Antwoord: verwachte tijd 16:00 uur!!!!!!

Ik heb dus even gereageerd dat mij dat zo niet gezegd was dat we hem expres gisteren al hadden neergezet ivm de koude motor. Dat ik hem echt echt echt nodig heb vanmiddag!!! daar gaat dus de hele planning. Ze zou het doorgeven. Yeah, right. Garages GRRRRRR!!!!!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:01

-O- Je hebt er nu weinig aan.... maar een volgende keer al veel eerder bellen!!
Ik heb redelijk veel contact met garages vanwege m'n werk en helaas is de ervaring hier niet anders..... Ik vond het in het begin 'zeuren' als ik al ging bellen, maar anders 'vergeten' ze het gewoon!
Hoop voor je dat hij toch nog op tijd klaar is!

pinto_1

Berichten: 2555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:01

Herkenbaar... :D

Hebben ze geen leenauto voor je? (zeur ik dan gewoon om, ga echt mijn planning niet aanpassen omdat zij langer bezig zijn dan afgesproken).

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Grrrrrr garages!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:02

Kentaro: had mijn man gevraagd er nog extra bij te zeggen over die tijd. had ie gedaan, zegt ie. Idd voortaan eerder bellen.

Pinto_1: nope. leenauto moet ik betalen.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:03

oeii dit herken ik zeker. Is mij ook al meer dan eens overkomen. Bloed irritant.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:04

Pfff, lastig! Gelukkig heb ik dat probleem niet. Topgarage en gratis vervangende auto hier :D Heb je geen lieve buren ergens?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:04

Nou vooral omdat ik dus expres gisteren die auto daar al neergezet heb! Kouder kun je 'm niet afleveren geloof ik.

Rytir... ja en dan is het nog eens de merkendealer ook. Want ik rijd Mini, een vrij unieke, ben er zuinig op en dus wil wel goede onderdelen hebben.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 07-11-13 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:04

Het zijn niet alleen auto garages hoor.
Motorfiets garage altijd hetzelfde gezeur.... en dan krijg je een leen motor mee -:(-
tank leeg, electrisch een puinhoop, oud barrel, slaat af terwijl het een automaat is!!! en allemaal kermis lampjes op het dashboard :?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Grrrrrr garages!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:07

Jorika: oh, dat is ook niks nee. Ik was al blij met de haalservice hier. Maar ik moet nu dus mijn hele plan omgooien. Ik sta op een pensionstal maar bepaal zelf wat paarden krijgen. Om 17:00 uur moet er een zak gevuld zijn voor de nacht. Weet niet of ik dat dus ga redden. Zal stal wel effe berichten dat als het er niet ligt ze los moeten voeren, maar daar baal ik wel van.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:09

Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed ?

Je auto is later klaar dan eigenlijk gepland ? Wie weet is er wat tussen gekomen, moesten ze langer wachten op de bestelde onderdelen of wat dan ook.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:14

Het probleem?
Ik vraag van tevoren hoe lang het gaat duren. Ik heb aangegeven de auto echt nodig te hebben en waarvoor en dat begrepen ze ook. Ze zeiden als ik hem om 8:30 bracht dat deze rond middaguur (dus 12:00 uur) klaar kon zijn. Onderdelen zouden ze bestellen zodat ze dit op voorraad hadden en meteen ermee aan de slag konden. Er werd gezegd dat hier ook een aantekening van gemaakt werd zodat ik er zeker van kon zijn de auto weer in de middag tot mijn beschikking te hebben. Lees: Rond eind vd ochtend/ begin vd middag. Dat is 16:00 uur bij mij nou niet echt bepaald! dacht dat ik dat in OP toch duidelijk gezet had.

had ik dit geweten dan had ik een andere afspraak gemaakt op een andere dag. Of mijn man naar werk gebracht zodat ik zijn auto tot beschikking had. Of wat dan ook. Dit is gewoon niet conform de afspraak. En dat is mijn probleem.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:16

Zilfstar schreef:
Jorika: oh, dat is ook niks nee. Ik was al blij met de haalservice hier. Maar ik moet nu dus mijn hele plan omgooien. Ik sta op een pensionstal maar bepaal zelf wat paarden krijgen. Om 17:00 uur moet er een zak gevuld zijn voor de nacht. Weet niet of ik dat dus ga redden. Zal stal wel effe berichten dat als het er niet ligt ze los moeten voeren, maar daar baal ik wel van.


Tis gewoon dik vet balen om het maar netjes te zeggen. Waar is de tijd van klant is koning? Even in de agenda zetten dat de auto voor 15:00 uur klaar moet zijn is te veel gevraagd tegenwoordig.
En het niet effe dat je 30 euro mag aftikken bij de kassa. komt algauw nog een nulletje achter!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:16

Yep, dit wordt wrs al een 350 euro....

en ik baal idd. mag dat :Y)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:18

Ik zou het dalijk bij het ophalen even goed vermelden dat je hier niet blij mee bent! want de verwachte tijd is 16:00 uur, maar daar kan zomaar nog een uurtje bijkomen als de monteur tussendoor even een peuk moet roken :D

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Grrrrrr garages!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:21

Ja, ga ik zeker doen. En wrs bel ik zo nog wel effe hoor als ik rond 14:00 nog niks gehoord heb.
Pffft 15:00 uur kids uit, zoon gaat dan naar Hilversum onderweg. Moet dus eigenlijk naar stal voor 17 uur. moet ergens nog eten koken en eten natuurlijk. Om 17:00 is zoon op TV :) dat willen we zien (heb ingeklokt voor opnemen maar toch). Moet dus om 17:45 dochter afleveren voor een oefening...
Zul je idd zien dat die auto pas ergens rond 17 uur klaar is. moet ik nog opgehaald worden etc etc. Ik heb hier zo de *&%$#&*^$^&(^#$# aan!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:23

Ik begrijp wel dat je baalt omdat je planning in de war geschopt is, mijn auto is wel eens een dag later klaar geweest dan de afspraak, en ik moest gewoon werken dat betekend enkele reis 32km waarvoor ik op het laatste moment nog vervangend vervoer kon gaan zoeken.

Wil niet zeggen dat ik het goed praat dat mensen zich niet aan de afspraken houden natuurlijk, maar het kan altijd erger bedoelde ik te zeggen :j

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:27

Oh praat me er niet van. Het duurt al-tijd langer dan verwacht. En dan bel je, richting het einde van de middag om te vragen wanneer ze er eens klaar mee zijn:
"oh, we hadden u al gesmst" (terwijl ik al 10x aangegeven heb dat die smsjes niet aankomen),
"Oh, had ik u nog niet gebeld dan, hij is al lang klaar!?" (nee poedersuiker, als je me gebeld had belde ik jou niet!)
"Ik stond nét op het punt om u te bellen" (Zó toevallig)

Heel irritant.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:33

Ik zit ook te wachten, gisteren afgeleverd door sleepdienst bij de garage. Ik moet naar de garage toe lopen zo,n 4 km en dan naar de paarden. Moet vanavond werken, en kan niet na mijn werk naar de paarden want dan is het te donker. De jongste gaat proberen met de metro uit school te komen, ik moet thuis zijn als ze thuis komt anders raakt ze in paniek. Dus hoe ga ik het doen, geen idee?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Grrrrrr garages!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:40

Zijn de afstanden overal zo groot dat fietsen geen optie is? Of het ov? Dan kan je nu toch het voer voor je paarden klaar gaan zetten? Of even een stalgenoot vragen het voor je te doen. Via de telefoon instructies geven en dan vanavond nog even langs om het te checken?

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:41

Ik had al geruild wat niet in dank werd afgenomen, maar is niet anders. Openbaar vervoer dan ben ik 3 uur onderweg. Gisteren door alle toestanden van ANWB en sleepdienst geen tijd gehad voer achter te laten.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:44

Het verschilt denk ik per garage. Soms kan het uitlopen.

Ik heb het ook eens gehad toe ik belde na de garage rond vier uur.. kon de volgende dag pas ophalen.. na aandringe was die wel klaar om vijf uur. Erg lastig als je nog na huis moet rijden drie kwatier.. zonder auto.combineerde het met visite die bij die garage woont
Laatst bijgewerkt door Christiene op 07-11-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:47

Ik bracht mijn auto maandag naar de garage voor een kleine beurt, haal hem op hebben ze een beurt en APK uitgevoerd... En mijn APK liep nog een half jaar :+, die ga ik dus niet betalen.

Ik heb hierover gebeld (ik kwam er pas achter in de auto, keuringspapier zat bij mijn onderhoudsboekje.) Dat ik dit vreemd vond aangezien ik 2x toe gezegd heb dat hij alleen hoefde voor een kleine beurt want jawel mijn kering liep nog tot juni 2014.

Hij gaf toe dat het een fout van hem was, maar dan hoefde mijn auto in Juni niet meer gekeurd te worden, nee dat snap mijn kont ook wel maar ben wel mooi een half jaar kwijt.
Dus als hij op de factuur staat, betaal ik hem niet. Ze komen vanzelf bij me terug dan.
Ik ga niet voor iets betalen, wat hun op eigen houtje gedaan hebben waarvan ik aangegeven heb dat dit niet hoefde.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:48

Fiets heb ik niet, ov duurt veel te lang en andere opties heb ik niet idd. Mijn vader verzorgt zeer zieke zus in het zuiden des lands, anders had ik hem om hulp kunnen vragen. Man werkt. Nee als die garages nou gewoon eens doen wat ze beloven! Ben net gebeld, hij is wrs rond half 3 klaar. Dan moet ik nog opgehaald worden. Heb gezegd dat de kids om 3 uur uit zijn en ik dan wel thuis moet zijn. Ging hij voor zorgen, zei hij. Wat de vertraging was snapte hij ook niet. Kouder afleveren kon idd niet. Het was wel een flink werkje (dat WEET zo'n planner vd werkplaats toch?)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:49

Ik zou dan rond kwart over 2 nog even bellen om te informeren of ze het ook gaan redden, die tijd!! Anders wordt het erg makkelijk weer vergeten....

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:50

Fiets lenen van een buurman/kennis oid is geen optie?
Ik heb altijd wat achter de hand. Een auto en een fiets, mocht er iets misgaan. Ik bedoel, je auto kan ook een lekke band hebben en dan ben je ook de sjaak als je ergens heen moet.
Hier is dat altijd te regelen. Misschien een idee voor de volgende keer?