Leven als vegetariër

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:57

Het "waarom" vraag ik vaak wel. Zeker niet als belediging bedoeld, maar puur uit interesse. Vaak zie je toch dat mensen héél verschillende beweegredenen hebben, en dat vind ik wel fijn om te weten (zodat je bv ook in gesprekken weet waar de gevoeligheden liggen :+. De ene is vegi geworden omdat ze vlees niet lekker vond en er dan maar helemaal mee gestopt is, de ander vind het super lekker maar wil het omwille van dierenwelzijn of gezondheid niet meer eten. Big difference)

Maar ik ben het wel met je eens, heel wat opmerkingen zijn vaak ongepast :j. Persoonlijk heb ik ook best wel veel respect voor vegetariërs die het op een gezonde manier weten te doen (dus niet gewoon het vlees weglaten uit een maaltijd). Vaak zijn vegi-maaltijden veel gevarieerder, gezonder en met een veel breder gebruik (en kennis) van producten (zoals bv pompoen, die in de gewone keuken heel weinig gebruikt wordt, of noten in gerechten verwerkt, of linzen, avocado, zoete aardappel,...).


Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:16

sunshine schreef:
Zo had ik laatst een discussie met een vleeseter, zij kende iemand die vegetarier is en geen vlees eet maar wel vis, en dat vegetariers ALTIJD gewoon wel vis eten, ik was dan " iets anders " in haar ogen :+
Ik heb het op een gegeven moment maar op gegeven, in zulke mensen steek ik geen energie als ze gewoon over mij heen willen denderen met hun eigen mening (uhh feit in hun ogen )


Ik vind het vaak gewoon wat jammer dat er op alles een etiket moet geplakt kunnen worden. DE vegetarier, of DE vleeseter bestaat niet. Iedereen heeft z'n eigen ding, z'n eigen gewoontes. Ik eet bijvoorbeeld ook niet vaak vlees (1x per week ofzo), maar niet bepaald met een reden ofzo (vind er gewoon niet zoveel speciaals aan), maar eet dan wel weer vis of vleesvervangers (ik vind groentenballetjes super lekker :9 ). Als ik bijvoorbeeld tegen iemand zeg dat ik groentenballetjes met puree en groentjes gegeten heb, of een vegetarisch gerecht zonder vis/vlees/vervangers, krijg ik vaak de vraag "ben je vegetarier dan?". Nee, ik eet gewoon gevarieerder dan een gemiddelde aardappel-vlees-groeten eter.....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Aniek23, BeFunny, ComscoreBot, DWitzel, Freyr, Gianti, Jacquelinee_, karelien, karinmanon, LuCa88, maessie, manonutjuh, MerelV, Mizora, PeerAppel, shadowstar, Wopkebrok, XxMariellexX, Zil en 57 bezoekers