Iemand een chinchilla

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:45

Ik zelf heb er 6 en heb een adresje waar ik ze als asieltjes vandaan haal! ik heb allemaal 2e hands chinnies Haha! (Zie profiel Haha! )

Ik heb ze dus per paartje bij elkaar zitten en 2 koppeltjes in nog een te kleine kooi! Maar daar word aan gewerkt.

Je kan ook groot hok in de tuin bouwen en daar een setje inzetten (je kan ook een aantal dames en dan 1 heer erin doen (heer het liefst gecastereerd dan heh Knipoog )) Maar als je dat doet kan je het beste een inloop maken in de schuur en daar dan van de winter een verwarmingtje zetten want chinnies kunnen wel tegen kouw maar niet tegen erge kouw.

Je hebt speciaal chinchillavoer dat zijn van die pelets. Niet die charlie troep kopen of iets wat erop lijkt want dat is puur snoep wat er in die zakken zit.

Zorg dat als je ze binnen zet dat ze nergens aan kunnen knagen (Die van mij hebben mijn muur en plinten kapot gemaakt Knipoog

Als je meer vragen hebt pb me maar Haha!
En ga als je wilt naar:

http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Chinchas+Chinchilla%27s
http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Stichting+Chinchilla

Je kan ook mailen naar Esther (mail adres op een van de site's)
zij heeft al ruim 15 jaar ervaring met chinchilla's en kan je ook helpen aan asieltjes en jong grut Haha! ze heeft vaak genoeg nestjes Lachen Ook kan ze voor je een lief koppeltje maken Lachen

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:13

Ja Chinchilla's kunnen net als alle andere dieren bijten. Vaak bijten chinchilla's ook om te voelen of je gespannen bent enzo maar dat doet meestal geen pijn!

Ook kunnen chinchilla's als verdedeging angst of nijd een plasaanval doen! ze staan dan op hun achterpootjes en piezen dan! meestal proberen ze in je gezicht te mikken Lachen Nouja die van mij zeker weten Knipoog

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 17:42

carola schreef:
en stonk een beetje.

Wat was de bodembedekking dan?? En moest die anders niet verschoont worden??

Ook nog de tip is om houtsnippers als ondergrond te gebruiken ipv zaagsel! Kunnen ze ook lekker knagen!

En over het knuffeldier zijn wil ik dit nog zeggen:
op 1 na al mijn chinnies willen wel knuffellen hoor al is het vaak maar voor 30 sec. Ook als mijn chins loslopen en je gaat gewoon lekker zitten gaan ze ook nog wel eens lekker bij je liggen hoor Lachen Het ligt er gewoon aan hoe goed vertrouwt je bent met ze en hoe erg bevriend je bent met de beestjes!

En die ene van mij zal nooit tam worden aagezien ze door haar vorige eigenaar niet goed behandelt is en nu bijna geen vertrouwen heeft in het vrouwlijk geslacht Lachen

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:29

Aggossie wat een snoepje!!! Ik moet nog eens proberen om betere foto's te maken Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie