Toch maar stoppen met hockey?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Toch maar stoppen met hockey?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 21:08

ik zit zo te twijfelen...

ik hockey dit jaar voor het 11e jaar... 10 jaar lang met plezier gespeelt, altijd lol in gehad!
Meestal zat ik in een team waar ik altijd wel een paar mensen had, waar ik het goed mee kon vinden.

Dit jaar zit ik in een team... waar ik geloof ik echt de einzell-ganger ben! Clown
Heb er totaal geen aanspraak, ze praten over vanalles, waar ik totaal niks boeiends over te melden heb!
(hun gaan bv uit in een kroeg, ik ga naar de bios, of naar vriendinnen... Bijna allemaal zitten ze op één school, hebben het over mensen die ik niet ken... )
In de trainingen heb ik dus al totaal geen zin, anderhalf uur, bij een clubbie mensjes staan, die kletsen, en waar ik dus totaal geen boodschap aan heb, of iets te melden heb!
de wedstrijden vind ik altijd leuk, alleen bij dit team is de mentaliteit heel aders!
Vrijdagsavonds veel zuipen en laat thuis komen, zaterdags trots zijn dat ze hun ogen amper open kunnen houden, en dan heel de wedstrijd aan klooien! *loop me dan zo te ergeren, het is een teamsport!* Frusty

Met de coach kan ik het ook al niet echt vinden...

voel me dus totaal niet thuis in dat team, zit me tijd ook echt uit te zitten!
Ook na de wedstrijd, willen ze een pot aangaan leggen... verwachten dus dat ik meedok, om hun bier te betalen (ik ben na de wedstrijd, na een rondje van de club meestal weg, heb meer te doen!)

kan een team lager gaan spelen, maar das een hoop gez**k met de bond, want ik hoor qua leeftijd enzo gewoon in de A.

Aan de ene kant baal ik er super van... stoppen met hockeyen...toch een deel conditie enzo Knipoog aan de andere kant denk ik aan al die vrijetijd... zaterdags kunnen gaan werken ofzo...
nooit meer allemaal dat gez**k...

naar ene andere club is ok geen optie, want dan zouden me ouders minstens 1x per week mij moeten brengen en halen

me ouders zijn het er niet mee eens dat ik stop, willen dat ik een teamsport blijf doen, goed voor de teamspirit... blabla... e hebben het idee dat ik stop, om meer te kunnen paardrijden *moet nu 1x per week de ponyclub voor een training opzeggen*
maar dat is dus niet zo!
Vandaag moest me moeder rijden... en dan stapt ook niemand spontaan in onze auto ofzo, nee eerst proberen of ze zich nog in een andere "gezelligere" auto kunnen proppen!
Nee,... echt goed voor de teamspirit!

Ik kan dus echt me draai niet vinden in dat team... voel me echt een buitenstaander... en wat ik ook probeer... lijkt wel of ik me echt niet gemengt krijg met dat clubbie...
*op school enzo maak ik zo vrienden... maar met het hockeyen is dat altijd een probleem lijkt wel... *


Wat zouden jullie doen?
ik zal dit seizen toch afmoeten maken,
ten eerste omdat ik anders een team in de steek laat (aan de ene kant heb ik er best wel sch**t aan, aan de andere kant vind ik dat ik dat niet kan maken)
en ten tweede eisen me ouders dat!

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:10

Als je dit seizoen nou afmaakt.Als je het dan niet meer leuk vind kan je er altijd nog afgaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:19

Ik zou er NU mee stoppen. Je kunt het met je coach overleggen waarom, maar hij zal er ook niets aan kunnen veranderen. Maar ik kan je maar een raad geven: doe NIETS in je leven waar je niet zelf 100% achter staat. Als je je leven leeft voor een ander doe je iets verkeerd. Het is JOUW leven. Het is JOUW tijd, en niemand kan je die ooit teruggeven.

Conditie? Die is ook ergens anders te halen.
Teamspirit? Dito.
Tijd? Kan niemand betalen

Ik stel voor dat je je tijd en energie ergens ins steekt waar je 100% achter staat. De tijd die je aan hockey hebt besteed is leuk geweest. Veranderingen zijn nooit makkelijk. Maar soms heel erg nodig.

Ik zou er mee stoppen. En weliswaar acuut. Waarom nog meer investeren in een team dat niets teruggeeft. Laat ze even lekker in de stront zakken!

Tja..maar hoe je dat je ouders aan hun verstand brengt is plan twee....daar kunnen we je helaas niet mee helpen.

Diep in je hart weet je zelf al wat je wilt doen. Handel ernaar, en kijk niet meer om.....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:07

Ik zou tot het hockey feest blijven, die schijnen echt super leuk te zijn Lachen

Nee hoor, ik zou gewoon stoppen, je hebt het er gewoon niet naar je zin, en nee jij laat het taem niet vallen zij laten jou vallen!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 22:29

'sommige feesten zijn super gezellig... maar heel veel feesten zijn toch wel erg fl*t

Cassidy, zegt eigenlijk... wat ik toch het meest denk...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:25

Goed zo...doen wat je hart je ingeeft. Luister niet naar een ander. Zelf weet je altijd nog het best waar je hart ligt. En dat is in dit geval NIET het hockeyteam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:29

Mijn grootste bezwaar tegen hockey was dat de trainingen altijd in de winter doorgingen en dat het zo vreselijk koud was. Dat is het enige wat ik me zo ongeveer herinner, trillend stickje van de kou.

Als je ouders willen dat je een teamsport blijft doen vanwege de teamspirit, leg ze dan maar uit dat dat met dit team echt een gemiste kans is. Het zit er gewoon niet in en het lijkt er het meeste op dat je dat hockeymeisjesgedoe gewoon ontgroeid bent. Waarschijnlijk krijg je het gebruikelijke commentaar dat je het nog niet geprobeerd hebt en dat het ook wel eens aan je eigen instelling zou kunnen liggen enzo enzo. Probeer dan uit te leggen dat je echt geprobeerd hebt om een mogelijkheid te vinden, maar dat er niks in die groep is wat je aanmoedigt of uitnodigt. Vertel erbij dat je echt nagedacht hebt, maar dat dit de enige conclusie is en dat je je er niet prettig bij voelt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:33

Eh..Lovely. Als je 10 jaar hebt gehockeyd is dat toch wel een teken dat je het hebt geprobeerd.

Mijn ouders zeiden altijd, als ik met iets nieuws aankwam, dat ik het minstens één jaar moest volhouden. Nou heeft Ethelate dat al 10x overschreden door 10 jaar te hockeyen. Het elfde jaar is gewoon niet leuk meer.. Denk je niet dat ze het lang genoeg heeft geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:52

Dat snap ik ook wel, maar ik doelde op de sfeer binnen het team.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 17:38

stoppen, maar wel het seizoen afmaken, en ook kappen met training. Dat zou ik doen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:38

andere club???? Je moet er niet mee stoppen joh je doet het al 10 jaar dat betekend dat je het super gaaf vind dan moet je niet in 1 x stoppen maar van de ene kant begrijp ik het wel hoor