Digitale camera hoe en wat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Digitale camera hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 21:20

Ik zit er sterk over te denken om een digitale fotocamera te gaan kopen. heb al ff rondgeneusd en heb al ondekt dat ze aardig prijzig zijn! Bloos
Maar ik ben dus niet zo technisch, dus wat voor resolutie heb ik nodig en hoe zit het met het aantal pixels en de (digitale en optische?) zoom?
Ik wil mooie foto´s kunnen maken, en wil dus goed kunnen inzoomen, paardjes bewegen nogal hé!
En zijn ze dan ook gewoon af te drukken? Je kan zo´n memory-stick inleveren geloof ik, en eventueel via internet ook naar bv. de hema sturen, wordt dat dan ook mooi? Zelf afdrukken lijkt me niks, en het lijkt me wel makkelijk om alleen de goede foto´s af te kunnen laten drukken!
Welke fotokenner helpt me even op weg?
Alvast bedankt!


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 23:05

Ja heb ik gedaan, maar kan niet echt duidelijk uithalen wat nou bv. digitale en optische zoom is en wat het minimuum is voor de resolutie en pixels voor goede foto´s.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 10:17

Ja dat afdrukken via internet heb ik nu al wel gelezen in andere topics dat klinkt wel goed. Digitale zoom is dus niet zo heel belangrijk, maar wil dus wel een optische zoom dan, want als ik foto´s van de paardjes maar is het wel zo handig om niet op hun lip te hoeven staan! 2 megapixel is dus zeker nodig, dan kan ik weer even gaan spieken in de winkel welke camera´s dat hebben. En hoe zit het nou met zo´n memorystick of card hoeveel moet dat zijn? Je moet er geloof ik eentje bijkopen met voldoende opslagcapaciteit, wat is dan het mooist?
Alvast bedankt voor de rest van de info!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 19:53

Ik heb nog even een vraagje, (ja ik ben lastig! Haha! ) Je moet als je een camera aanschaft met zo´n flashcard of smartmediacard ed. , er dus ook nog appatuur bijkopen om de card te lezen?
Ik heb ff op internet rondgekeken, maar de camera´s die mij echt leuk lijken met goede optische zoom en hoge Mpixels zijn dus weer nét met zo´n smartmediacard Is die echt stukken minder als de flashcard? Want met zo´n flashcard zijn ze of niet goed genoeg (naar mijn wensen dan) of echt vreselijk duur!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 20:16

Nou ja die van Minolta lijken me erg goed bv de camedia c-700 en de c-720 die laatste met name, 8keer optische zoom en met 3.3 megapixel, die is ook verkrijgbaar bij de dixons hier in de buurt, want ik weet dat je ze via internet voor minder kan krijgen maar als er wat mis mee is wil ik wel hem gewoon weg kunnen brengen, dat lijkt me het slimst! En uiteraard maar wat garantie erbij kopen! Is deze wat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, C_estmoi, DotBot, History_, huckellover, kosseh, Muggebeet, Niobe, Peperkroket, Roosch, Sterrendief, Xanthippe en 71 bezoekers