Kinderen en de ipad !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:24

cruesli schreef:
De mijne (bijna 2) komt ook echt nog niet aan de tablet/telefoon. Hij wil het maar al te graag, want o o wat is het interessant, maar ik vind hem nog veel te jong ervoor. Wat is er mis met boekjes lezen, torens bouwen, met auto's rijden etc etc? Lekker die fantasie ontwikkelen!
Ik zie zoveel kindjes van zijn leeftijd die wel zelf de telefoon van vader/moeder mogen pakken en dan op de bank een spelletje gaan spelen. Onbegrijpelijk vind ik dat persoonlijk.

En waarom onbegrijpelijk dan? Niet bepaald onderbouwd eigenlijk

waarom zou een kind wat een spelletje mag spelen of de mobiel of tablet, dan geen torens bouwen boekjes lezen?
overigens wel erg mannelijk genomen :+
theetje drinken, popje wassen :+

Mijn dochter van bijna 2 mag dus wel op de ipad, en ze kan hem heel goed bedienen :j
ze heeft er echt al heel veel van geleerd :j

ze kan supersnel puzzels oplossen, ook al geef ik een nieuwe, ze heeft geleerd het te zien
ze kan goed memory spelen dus haar geheugen wordt actief getraind
ook heeft ze spelletjes met afbeeldingen en dat de woordjes hardop worden gezegd (bijv koe,paard,konijn enz)
en kan je zeggen, ze kent ze allemaal dus als we buiten zijn en we zien zo een dier of object dan weet ze hem te benoemen
Natuurlijk doe ik daar zelf ook actief aan mee, maar merk de dat Ipad wel degelijk zijn aandeel heeft in het nog sneller en leuker leren :Y)

ze mag hier trouwens 30 min per keer, meestal 1 x per dag tenzij ik bijv ineens iets moet doen waar mijn handen vrij moeten zijn dan mag ze hem nog eens

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:00

Lady_xx schreef:
Ik vraag me altijd af of ouders niet bang zijn dat een telefoon of ipad uit de handjes van kinderen valt :')? Dat zie ik met mijn eigen telefoon, die krijgt ook wel eens per ongeluk vliegles..
On topic, ik denk dat het geen kwaad kan, maar ik vind 2 jaar wel heel erg vroeg.. Maximaal een half uurtje lijkt me meer dan genoeg.

daar heb je goede hoezen voor hoor :j

maar mijn dochter weet dat je ze op de lounge van de bank moet blijven zitten, gaat ze eraf prima, maar de ipad moet blijven liggen
kwestie van opvoeden (vind ik)

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amazonbot, AmberG, Animal, Domiinique, gigil, haffiefreak, Herfstblad, IndianSu, Mar_X, miereneter, Milando, Pytje, Saskiaa_, scoebje, spookyskippy, stijntilla, teunis001, topsylover, Weenck, YandexBot, Yellowbird, Zilfstar en 144 bezoekers