wie maakt zelf sieraden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:53

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje terug eens een aanbod gezien bij ea->co van iemand die zelf sieraden maakt en ze aanbiedt. Aangezien mijn zoekfunctie erg vreemd is/doet kan ik het niet meer terugvinden. Wie was dit?? En wie maakt er zelf sieraden? Ik wil namelijk ook zelf sieraden gaan maken (kettingen e.d.) en misschien kunnen jullie me helpen met handige links ofzo? Ik kan helaas echt niets meer terugvinden van destijds... Verdrietig

Alvast bedankt!!!

Danielle Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:59

Ik maak zelf sieraden, in de zin dat ik ze repareer als er iets kapot is *LOL*
In het dagelijks leven ben ik vertegenwoordiger in sieraden, maar dit is niet zelfgemaakt.
Zelfgemaakte sieraden zijn helemaal 'in' Ja
Je kunt een workshop volgen en er zijn ook boeken te koop waarin de technieken worden uitgelegd.
Ook op internet is veel te vinden, oa. hier:
http://sieraden.pagina.nl/
Mocht je het idee hebben dat zelfgemaakte sieraden goedkoop zijn, dan zal ik je alvast uit de droom helpen Knipoog
Om echt een mooie ketting te maken heb je best veel 'onderdelen' nodig en die zijn behoorlijk duur.
Je moet ook een investering doen in 'gereedschap' zoals tangetjes ed.
Maar als je er het geduld voor hebt en als je het leuk vindt om Crea-Bea bezig te zijn, dan is het natuurlijk wel een leuke hobby!
Kralen ed. kun je in speciale winkels kopen, maar je kunt ze ook via internet bestellen.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:00


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 20:08

Dat het niet goedkoop is, dat is logisch... oftwel daar heb ik aan gedacht Knipoog

Ennuh, ik bedoel idd bovenstaande topic!! Thanksss!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:10

Ja die van Winddancer!

Maakt echt prachtige sieraden Haha!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:16

Ik vind het ook erg leuk om zelf sieraden te maken, helaas heb ik een beetje weinig tijd op het moment Bloos In Utrecht zit een erg leuke, maar wel behoorlijk dure sieradenwinkel: de Beadies. Daar kun je allerlei losse kraaltjes, bedeltjes, slotjes en andere benodigdheden kopen om zelf sieraden te maken. Ik geloof dat er ook een Beadies in Groningen zit. Hun website is www.beadies.nl

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:41

ik maak ook sieraden, voor verkoop. ik ben nog bezig met de site, maar heb al veel ideeen. ondertussen 2 kettingen gemaakt, en 2 paar oorbellen.

(niet veel, maar het heeft ook geen super haast) Knipoog
voornamelijk met swarovski steentjes en strass. Lachen

ik haal mijn kastjes en steentjes overigens van internet. heb ik maar een paar dingen nodig ga ik in zeist naar een winkeltje, kralensteyn.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:42

Mijn zus maakt ook zelf sieraden.
Echt supermooi..alleen ben ik te altijd te blut om zoiets te kopen Knipoog

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:25

Dat ben ik dus, bedankt Lachen

Heel leuk sieraden maken, maar ook erg duur, maar goed welke hobby is er nou wel te betalen? Tong uitsteken
Tis heerlijk om even lekker te knutselen, maar voor ik eindelijk een paar dozen vol had moest ik aardig wat geld investern, haha
En ook al had ik genoeg, blijf toch bijkopen, omdat je iedere keer wat nieuws ziet!

Ik vind zelf online kopen het fijnste, en vaak het goedkoopste, op m'n site staan een paar links waar ik inkoop, maar op www.kralen.pagina.nl vind je er nog veel meer! Wat ik daarvan vooral fijn vind is dat je tussendoor kunt kijken hoeveel geld je al hebt uitgegeven, en dat je dan weer iets kan inwisselen, bij een winkel krijg je meestal na het optellen de schrik van je leven van het hoge bedrag!

Nou succes ermee!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 23:52

harstikke leuk die reakties!!
Is niet de bedoeling om ze te gaan verkopen maar echt voor eigen gebruik zegmaar.
Ik heb het alleen nog nooit gedaan moet ik eerlijk zeggen... Het lijkt mij vrij simpel??

Leuk al die kralen-sites!!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 00:38

Ik ben bezig met een armband van paardenhaar Haha! .
Ben al een aantal weken genoeg langen staartharen aan het verzamelen zodat ik er een armband van kan knopen, ik wil er dan ook nog kraaltje met haar naar bij doen (gaia, niet veel letters gelukkig) Ik heb al bijna genoeg dus volgende week kan ik hem gaan knopen, hij wordt echt heel gaaf, heb al een testje deaan met kortere haren Ja .

Maar dat was vast niet wat je bedoelde Tong uitsteken

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:17

Ik heb alle spullen aangeschaft wat gemaakt en verder niks meer mee gedaan zonde eigenlijk.
Het is op zich wel leuk hoor om te doen maar je hebt steeds weer nieuwe spullen nodig en dat loopt aardig op allemaal....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: wie maakt zelf sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:22

mijn moeder - merlijn hier - doet dat ook.