Middeltjes tegen koortslip?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 09:11

Ik heb al gezocht op bokt omdat ik weet dat er meerdere topics over geweest zijn, maar ik kan ze nergens meer vinden. Verdrietig

Ik heb nu al ruim 2 weken (!!!) last van een koortslip, en ik heb al 2 middeltjes geprobeerd, maar het gaat maar niet weg.. Huilen

Jullie nog tips/middeltjes?

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:27

zovirax is een creme die wel aardig werkt bij mij.
Ik vind 2 weken wel heel lang hoor, anders bel je de dokter een keertje weet je direct meer

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:41

Ik heb het nu ook al twee weken maar nu zit er al een week alleen nog maar een korstje dus die gaat van zelf wel weg neem ik aan..
Ik weet ook niet wat je erop kan smeren , twas oor mij de eerste x dus heb er niets aan gedaan .. Alleen goed vet gehouden!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:13

Zovirax beginnen te smeren als het begint te kriebelen, dan kan het zijn dat het niet volledig doorkomt.
Eens het ding er staat maakt het voor mij zelf niet zoveel uit of ik nog wat smeer of niet, en dat kan idd twee weken blijven staan ... Dan smeer ik persoonlijk wel geen zovirax, maar lipactin, is een beterkope versie die het niet tegenhoudt als het wil doorkomen maar wel goed genoeg werkt als het er al staat. Het blijft toch staan dus een of twee dagen meer of minder maakt me dan ook niet uit. Die zovirax is gewoon pokkeduur.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:00

helpt weinig meer tegen als hij er eenmaal is...
wel vind ik het een lange tijd voor een koortslip... als het nog even aanhoud zou ik wel even de dokter bellen...

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:04

wat men mij vertelt hebben dat je wat ochtend urine van jezelf op je koortslip moet smeren en dat het binnen de kortste keren weg is.. Tong uitsteken klinkt stom wel serieus bedoeld..

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 12:34

magicc schreef:
wat men mij vertelt hebben dat je wat ochtend urine van jezelf op je koortslip moet smeren en dat het binnen de kortste keren weg is.. Tong uitsteken klinkt stom wel serieus bedoeld..


Ja heb ik vaker gehoord..maar nee, toch liever niet Tong uitsteken

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:36

Als ie er al 2 weken zit hebben zalfjes niet veel zin meer, dan kan je er beter gewoon van af blijven en hopen dat ie snel weg gaat.
Ik ga ook altijd op tijd slapen dan want bij komt ie altijd als ik moe ben, stress heb ed. Tong uitsteken

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:43

Niks helpt echt goed hoor..heb het zelf ook regelmatig al jaren lang..

Ik zit ook bij zo'n homeopatische arts en die zegt dat je er het beste gewoon vette zalf(purol bijv.uit zo'n blikje..vaseline)op kan smeren meerdere keren per dag.

Ik zit nu ook met een koorstlip en dan heb ik echt het gevoel of ie megaaa groot is maar het valt best wel mee...

maar 2 weken is wel erg lang hoor..zo'n ding is altijd wel weg na 7 dagen hoor...(een week dus)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:49

Gelukkig heb ik zelf geen last van een koortslip, maareen vriendin van mij wel.
Zij gebruikt ook altijd Zovirax, maar als ze dat niet in de buurt heeft, smeert ze er tandpasta op. Het werkt niet zo goed als Zovirax Knipoog , maar volgens mijn vriendin is het een prima middeltje in noodgevallen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:58

Inderdaad Zovirax en anders naar de huisarts, die heeft een middeltje wat super helpt, ook als je het al hebt, weet de naam niet alleen dat het erg duur is.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:14

Ik heb voorheen heel veel middeltjes geprobeerd, maar vond het allemaal niks. Ze zijn vaak erg duur en hebben een vies kleurtje (wit, bruinig) en je ziet er al zo naar uit met een dikke lip.
Dingen die overkomelijk zijn als ze dan ook nog hielpen!

Ik heb nu geen smeerseltjes meer, behalve blanke uierzalf. Het houdt het vet en soepel, het blijft schoon en omdat ik er een vrij dikke klodder op smeer, blijf ik er ook af.
Ik spoel heel regelmatig het plekje af met koud water (helpt ook tegen de jeuk) en daarna doe ik er weer een beetje zalf op.
Het droogt niet uit, maar de uierzalf helpt wel sneller genezen.

Voor mij geen dure middeltjes meer, maar gewoon een grote pot blanke uierzalf.

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:48

de eerste keer dat ik een koeertslip ahd duurde het heel lang meer dan 2weken en toen zijn we zovirax gaan smeren en dat helpte. maar er zijn ook goedkopere koorstlippen zalfjes. bij te treppleister of kruitvat die zijn stuker goedkoper:)

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 17:49

Ja van die zalfjes zoals Zovirax ben ik ook al afgestapt vanwege de belachelijke prijs! Ik kijk het nog wel even paar daagjes aan, anders zal ik even huisarts bellen. Thanks for the tips meiden!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:44

Die Zovirax helpt bij mij al niet meer helaas. Ik heb al vanaf kleins af aan last van die dingen... Sommige mensen vinden zinkzalf de uitvinding. Ik gebruik meestal sulfo-poeder. Een huidkleurig poeder met zwaveliets erin. Dit droogt het blaasje uit en heeft een genezende werking. Bovendien camoufleert het de plek ook een beetje. Als er een mooi korstje op is gekomen, of komt dan smeer ik nog met calendula totdat het weer mooi genezen is.
Rotdingen he! Gezond eten en veel drinken wil ook wel helpen om te voorkomen dat je er een krijgt!

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:30

Ik had er eerst heel vaak last van! Iemand vertelde mij dat ik maar eens Lycine (weet niet precies hoe je het schrijft) moest slikken. Het zijn gewoon pilletjes die je bij de drogist kan halen. Sinds ik dat slikte had ik er veel minder last van, had het toen nog maar 1 x per half jaar ofzo ipv 1 x per maand.. Nu is het bij mij eigenlijk helemaal weg. Alleen als ik heel moe ben krijg ik soms nog een koortslip.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:40

Ik heb van kinds af aan er elke winter wel een paar. Volgens mij ondertussen imuun voor al die zalfjes en het nadeel van die zalfjes is dat het indroogt, wat weer jeuk veroorzaakt, krabt het kapot, duurt weer langer, het valt nog meer op...
Ik hou het goed vet, met labello stick, en dan doet het iig geen pijn, valt minder op en geneest naar mijn idee sneller.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:49

Akolip werkt ook! dat is doorzichtig dus het valt niet op als je dat gebruikt, verder indd erg veel vitamientjes eten, je lippen vet houden en niet teveel in de zon Lachen

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:06

Wat echt help is OORSMEER klinkt heel raar en ......... maar het werkt zeer goed. jullie weten wel waar je oorsmeer kunt vinden he?

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:23

Ik heb er een periode heel erg last van gehad. Ik had het heel snel, wanneer ik bijv. pinda's at of wanneer ik me moe voelde of tegen een griepje aan zat. Ik ben naar een homeopaat geweest en die heeft me o.a. daarvoor pilletjes gegeven die ik een tijd lang heb moeten slikken. Sinds die tijd heb ik geen koortslip meer gehad, en dat is al 1,5 jaar geleden ofzo. Als je nagaat dat ik het wel minimaal elke 2 maanden had, ben ik er errrrrg blij mee. Bij mij hielpen zalfjes enzo ook allemaal niet namelijk.

Anoniem

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:42

zelf gebruik ik vectavir, werkt heel goed (wel duur) maar je moet om de zoveel jaar wisselen van stof, want je went aan een zalf en dan helpt ie niet meer.
Ik krijg het overigens bij mn oog en op mn neus.

Itsme86

Berichten: 767
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Breda

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:19

Ik smeer er 's nachts tandpasta op (dat droogt m uit geloof ik). 's Ochtends de stukjes eraf breken en/of met wat water eraf plukken en dan verder laten drogen in t zonnetje..
Zovirax en vectavir werken bij mij allebei al niet (meer)..

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 09:04

Ik ben nu met vaseline aan de gang, en het is al een heel stuk minder. Ik zal in ieder geval jullie tips uitproberen! Thanks

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:11

Ik heb het extreem gehad, ik denk dat ik per maand 3 of 4 dagen koortslipvrij was. Soms had ik er zelfs meerdere tegelijk.
Omdat ik door die koortslip geen kans op promotie maakte (veel klantcontact) mocht ik naar de dermatoloog. Die heeft me Zelitrex voorsgeschreven, idd erg duur, 4a 5 euro per pil, soms neem ik er zelfs 2 per dag. Nu heb ik veel minder koortslippen, maar helaas is er gister weer een doorgebroken. Boos!
Een echte aanrader als je het niet zo extreem hebt is Lysine, enorme pillen, maar ze werken wel erg goed.
Alle smeerseltjes die ik heb geprobeerd hebben het alleen maar erger gemaakt en mijn huisarts bevestigde dat je je koortslip beter uit kan drogen door er niets op te smeren als hij eenmaal doorgebroken is. Voor hij doorbreekt en je dus alleen een jeukerig plekje hebt is Zovirax of Vectovir heel effectief, maar als hij er eenmaal is; afblijven!
Sterkte.. dit diklipje leeft met je mee Knipoog

Remcotje
Berichten: 205
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Middeltjes tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:15

tandpasta Haha!