Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangerschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:40

Cassidy schreef:
Wat een kind nodig heeft is een geborgen thuishaven (met of zonder partner) en iemand die de tijd voor hem neemt om lekker te gaan knutselen, zeepkisten bouwen of pannekoeken bakken. En in deze maatschappij ontbreekt het daar maar al te vaak aan. Men wil altijd meer, groter, men wil dat huis en die tweede auto en duur op vakantie gaan. Maar het kan heel goed met minder.

Ja, maar ik wil het allebei. Hoef trouwens geen tweede huis, maar wil wel lekker op vakantie kunnen.

Cassidy schreef:
Een kind krijgen is een geschenk, kinderen NEEM je niet, die KRIJG je. En er zijn er genoeg die ze niet kunnen krijgen.

Iemand zal toch voor dat geschenk moeten betalen. Natuurlijk zijn er uitkeringen, maar moet de maatschappij opdraaien voor mijn "geschenk"? En als je dan weer gaat werken zit de kleine de hele dag in de opvang en straks de naschoolse opvang, nee, dát is leuk!

Cassidy schreef:
Wat doe je dan in zo'n situatie? Stel dat je een bedrijf hebt en failliet raakt, stel dat je op straat komt te staan doordat je werkeloos wordt of door een scheiding: de kinderen zijn er dan, en dan lukt het toch ook?

Wat je zegt: de kinderen ZIJN er dan, dat is een andere situatie. Ik zie een vroege abortus niet als moord van een kind hoor, maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld, en gelukkig mag en kan dat in Nederland.



Hoe je het ook wend of keert, Gnoompje zal deze keuze idd zelf moeten maken en leven met haar keuze.


paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:34

Lame schreef:
Ik denk dat als jij nog vanalles met je leven wilt doen Paars, dan is het verstandig om er inderdaad nog niet aan te beginnen.

Houdt je eigen leven op dan met kinderen? Ik dacht toch dat daar heel anders over werd gedacht!

Luister: mijn eventuele kindje hoeft niet met merkkleertjes rond te lopen om gelukkig te worden dat lijkt me logisch. Ik wil echter wel kunnen kopen wat ik vind dat nodig is voor mijn kind. Een goede box, een goede maxicosi, een goede school kunnen kiezen en goede schoenen ga zo maar door. Natuurlijk hoeft een kind niet alles te krijgen wat hij of zij wil en natuurlijk mag ie lekker ravotten en ga ik pannenkoeken bakken en ga zo maar verder. Ik moet er niet aan denken dat ik ieder dubbeltje om zou moeten gaan draaien omdat ik een "geschenk" heb gehad van één of andere minkukel!

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:47

Cassidy schreef:
Wat je wel moet zeggen is: "ik wil het proberen."

Ik ben het eens met de instelling: kan niet..etc.
Maar "ik wil het proberen" vind ik in het kader van dit topic een beetje out of place Knipoog .

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:08

Riant schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat de angst je om het hart slaat als je er alleen voor staat, dat er heel erg veel op je af komt en dat je sterke twijfels krijgt.
Iemand met veel moreel en een sterk karakter en persoonlijkheid zal misschien eerder denken "we gaan ervoor en we redden het wel hoe dan ook"
Sorry, maar daar ben ik dus helemaal niet mee eens. Dat heeft niets met zo'n beslissing te maken. Je beweert op deze manier dat alle vrouwen die een abortus laten plegen zwakke karakters hebben met een laag moreel? Nou, daar sla je de plank wel heel erg mis hoor!

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:19

oh ja inderdaad, da's handig geformuleerd.... Cool

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:39

Riant schreef:
Een kind op deze manier krijgen EN besluiten om over te gaan tot abortus zijn beide beslissingen waar moed voor nodig is.

Dat vind ik dus ook!

Riant schreef:
Met zwak heeft het niks te maken .. moralistisch zegt ook niks over hoe sterk een persoon is vind ik maar dat kan aan mij liggen. Het woord "zwak" heb ik nooit gebruikt dat wordt mij nu in de mond gelegd.

Het is geen taalspelletje Riant, je hebt het over het feit dat mensen met een sterk karakter 'misschien' zeggen: we gaan ervoor en we redden het wel. Je neemt het woord zwak voor de tegenovergestelde gedachte idd niet in de mond, maar dat impliceer je daarmee wel. Dat is jouw mening, maar nu zeg je weer dat het beide beslissingen zijn waar moed voor nodig is!

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:07

Rock schreef:
Het is een geweldig goed om een kind te krijgen.

Voor JULLIE, maar niet persé voor iedereen.

Riant: we zitten weer op één lijn denk ik zo!

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:51

Rock schreef:
Hoho! Ik schrijf niet dat het GOED is... Ik zeg dat het EEN geweldig GOED is...

Bloos sorry!!! Verkeerd gelezen na een (te) drukke dag....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, bora, ComscoreBot, Fayyah19, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Martje80 en 173 bezoekers