Kapsters op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:33

Hallo!

Ik heb even een vraagje :)

Van mezelf heb ik verschillende kleuren donkerblond/bruin in me haar. Ik heb zo'n 2 maanden geleden blonde highligts laten zetten.

Vanavond komt voor het eerst de nieuwe thuiskapster. Ik vertelde dat ik me haar egaal blond wil hebben, ze gaat dus blonderen.
Nu zei ze dat ze alleen eerst moet ontkleuren. Maar met ontkleuren haal je de highligts er toch niet uit? Want die zijn geblondeerd.
Ik dacht dat ontkleuren alleen nodig was voor verf.

Wat zouden jullie doen? Want dit schilt €20,- :=

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:39

Ik zou het niet laten ontkleuren, maakt je haar helemaal kapot en dan ook nog eens een verf overheen.


Laat het liever doen door een goede kapperszaak dan een "thuiskapster" die heeft niet altijd alle middelen bij zich.

Je kan ook bij een paar kapperszaken langsgaan voor info. en zien ze ook echt wat je voor soort haar hebt en of die het wel aankan (ontkleuren).

Je zal niet de eerste zijn bij wie een kapsel totaal verpest is door een thuiskapster dat je nog niet kent.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:55

Je hebt van jezelf bruin haar met wat highlights. Maar je wil nu je hele haar blond begrijp ik?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:08

Ragdollcat: Een vriendin heeft deze kapster al een hele tijd, en die vind haar goed. Ik ga dus ook samen met haar. Plus het feit dat het de helft schilt als bij een kapsalon.


Bonjoy: Ik heb van mezelf donkerblond/bruin haar. Maar verschillende tinten, dat is gewoon mijn natuurllijke kleur. 2 maanden geleden heb ik blonde highligt laten zetten. En nu wil ik het helemaal egaal blond.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:20

Dan moet je waarschijnlijk wel ontkleuren. Je gaat naar een lichtere kleur, dan moet eerst de donkere kleur uit je haar, ontkleuren dus. Dan pas kun je met een blonde kleur naar keuze er overheen.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:23

Als je het egaal wilt moet.je.inderdaad ontkleuren. Anders kan het nooit 1 mooie blonde kleur worden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:24

Oke dan weet ik genoeg :D Dank je wel

Miiejs
Berichten: 1830
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Xxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:29

Blonderen = ontkleuren...

En ga alsjeblieft naar een kapsalon!!
Stel je komt er oranje of geel uit?! Ik denk niet dat zij dan een boel tubes bij zich heeft om je haar te redden en je niet als geel kuikentje eruit te laten zien en dan kun je als nog naar de kapper om daar opnieuw je portemonee leeg te gooien....

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:49

Bij me ouders thuis hadden we altijd thuiskapsters, en nooit wat mis gegaan hoor..

Als ik me haar laat verven in de salon ben ik minimaal € 70,- kwijt. Omdat ik lang en dik haar heb.

Nogmaals, een vriendin van mij zit ook bij haar. En zij heeft haar haar ook lichtblond laten blonderen.

We zien wel..

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:49

ontkleuren kan ook gewoon thuis hoor ik heb het zelf gedaan en het werd niet oranje, hoogstens een kleine gloed die er na 3 dagen af is :)
kan prima hoor

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:51

Ontkleuren, doe het alleen als het echt moet (En bij een kapper) want je haar is gewoon kapot erna.
Je kan het met middeltjes wel tijdeliijk herstellen (Hersteld laten uit zien eigenlijk) maar echt gezond is het pas weer als het uitgroeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:51

Er is een centraal topic over het kleuren van je haar, daar zitten volgens mij genoeg mensen die hier ervaring mee hebben :D

[MW] Haar/haarverf deel 5

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:58

Dan zal ik het voor de zekerheid nog even daar vragen :D

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Kapsters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:34