Senseo Crema

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Senseo Crema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 21:47

Sinds een weekje hebben we een Senseo Crema; je weet wel, zo'n koffiezetapparaat(je) van Philips, waar je koffiepads in moet doen.
Werkt op zich prima, koffie smaakt ook oke.
Alleen manlief wil graag koffie met zo'n schuimlaag erop, en dat wil nog niet helemaal lukken.
Ik heb de originele pads van Douwe Egberts in huis (smaak: regular) en die van Albert Heyn (Perla, smaak Italic roast).
Bij de koffiepads van AH krijg je wel een klein schuimlaagje, maar niet echt super.
Moet ik misschien een ander merk / smaak nemen om koffie te maken met zo'n schuimlaagje ?
Alle tips zijn welkom Haha!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:49

haha als ik eerlijk ben heb ik geen idee ik weet wel dat me oma er zo een heeft ik kan het wel een keertje vragen misschien dat zij het weet Haha! *LOL*

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:49

Je moet het gewoon bij DE houden...
Dat zijn de besten. En AH had ze ook niet na mogen maken geloof ik, dacht dat ze nogal ruzie daarom hebben...

kusjes...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:16

Op m'n werk in de espressomachine hebben we koffie van Peeze.
Dat schuimt super! Is wel dure koffie overigens. Maar of je dat ook in van die pads kunt proppen Verward En of dat ook voor 'particulieren' verkrijgbaar is Verward
Je hebt ook van die dingen om melk op te schuimen voor cappucino, misschien dat je daar ook de koffie alvast bij kunt stoppen Haha!

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:00

De pads van de AH doen het net zo goed hoor Haha!

Overigens moet je niet teveel verwachten van de schuimlaag, tis gewoon een klein laagje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:45

Is jouw man niet een klein beetje in de war met cappuchino? Daar zit echt een flinke dot schuim op, maar dat heeft niks met senseo crema te maken, daar zit alleen een heeeeel dun laagje schuim op, niet van dat dikke melkschuim uiteraard.

Ik vind trouwens alleen de dark roast lekker, de rest is me veeeeel te flauw.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:56

gooiu er gewoon slagroom op dan heb je ook schuim. haha

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:59

Espresso van Illy!
Zit altijd een laagje schuim op, idd geen melkkraag, maar gewoon een keurig net laagje en hardnekkig schuim ook nog. Is ook met sachets te verkrijgen. Heel prima dingetje. 't Is dat ik liever mijn hoofd pijnloos houd, maar anders was ik waarschijnlijk verslaafder dan mijn pappie (die zuipt dat gewoon).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 16:01

Laui! schreef:
Espresso van Illy!
Zit altijd een laagje schuim op, idd geen melkkraag, maar gewoon een keurig net laagje en hardnekkig schuim ook nog. Is ook met sachets te verkrijgen. Heel prima dingetje. 't Is dat ik liever mijn hoofd pijnloos houd, maar anders was ik waarschijnlijk verslaafder dan mijn pappie (die zuipt dat gewoon).


Dat klinkt goed !
Weet je misschien of die sachets ook geschikt zijn voor de Senseo Crema ?

Misschien moet m'n mannetje z'n wensen gewoon maar wat aanpassen.
Of een keer bij Margreet op de koffie gaan, die heeft vast wel schuimende koffie Knipoog Haha!

Bedankt allemaal voor jullie tips !

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:55

ik heb ook een senseo crema, gewoon zoo ideaal, wij drinken niet zoveel koffie, vaak maar 1 bakje, en met die pads heb je ook niet zo gauw dat je al een jaar hetzelfde pak koffie hebt en dat dan dus nergens meer naar smaakt. we drinken overigens veel meer koffie dan eerst, en je kunt ook vragen wie sterke of slappe koffie wil enzo. bij ons zit er wel een schuilaag op, maar heel dun en als je koffiemelk en suiker erin doet is het weg....

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 23:59

Gebruiken jullie melk in je koffie?
Dan is het nl. handig om eerst de melk erin te doen en dan pas op de knop te drukken voor koffie. Dan krijg je een veeeeeel grotere schuimlaag!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 01:23

KIJK!! Dat is nou een tip waar je iets aan hebt... Ons apparaat geeft ook een lekkere dikke schuimlaag.. Mjammie!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 07:15

De onze is stuk Boos! hij gaat iedere keer snel knipperen alsof het water te weinig is. Dan moet ik de waterkan heel goed aandrukken dan doet het ding het weer even maar op het moment dat het water bijna goed is gaat het lampje weer knipperen. Iemand tips?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:19

Misschien een handig persoon er naar laten kijken Knipoog ?

Ik zit nu ook weer aan een heerlijk bakje Senseo Crema, ik vind het ideaal, altijd direct verse en lekkere koffie.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:50

Ook hier geen gebrek aan de schuimlaag, met of zonder melk, al werkt de tip van fitzroy wel extra. Heerlijke koffie.. ga zo ook maar een bakkie nemen. Lachen

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:57

Ik wil ook graag zo'n apparaat, maar heb daar helaas even geen centjes voor. Ze zijn geloof ik toch nog best duur he ...?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:37

Het is ook meer een cremelaagje dan een echt schuimlaag vind ik. Voor mij ideeal want ik lust geen koffie en weigerde het altijd te zetten maar hier ruik je door het laagje niks van. (veel minder in elk geval)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 17:04

nanka schreef:
Ik wil ook graag zo'n apparaat, maar heb daar helaas even geen centjes voor. Ze zijn geloof ik toch nog best duur he ...?


Ik geloof iets van 70 euro.... die van ons is terug naar de fabrikant, want die lekte aan de bovenkant water, heel irritant...nou zal ie dus wel een paar weken weg zijn

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 17:21

ja dat hebben wij ook best vaak, dat ie niet goed vast zit aan de bovenkant en dan lekt ie idd water.....
ik meende dat hij E64,- is

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 18:54

Fitzroy schreef:
Gebruiken jullie melk in je koffie?
Dan is het nl. handig om eerst de melk erin te doen en dan pas op de knop te drukken voor koffie. Dan krijg je een veeeeeel grotere schuimlaag!


Da's een goeie, dat ga ik zeker proberen !
Bedankt voor de tip !

Nanka, zo'n apparaat kost ca. 68 euro.
Bij de V&D is momenteel een actie met airmiles, tegen inwisseling van een x-aantal airmiles krijg je een korting.