baars in onze vijver = jammie schijnt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-01 12:11

Jaja... Je leest het goed: we hebben baarzen in onze vijver. Volgens het boekje is het lekker om te eten, en issie daarom wel geliefd, maar wij vinden ze niet zo leuk, wnat onze hele vijver is een grote zooi. Het zijn nl nogal wroeterige beesten. Ze zijn nu ong volwassen, zo'n 15 cm denk ik. Dan zijn ze misschien nog niet groot genoeg om te eten, en de twee baarzen van vandaag (uit de fuik) zijn alweer aan een andere leefomgeving gewend, maar toch... Lachen wel, dus ik wil ze wel gaan fokken, maar dan moet ik n nwe vijver graven, en dat mag NOOIT.. Of een huis met tuin vinden!
Komen nog wat piccies:
Afbeelding
issie niet jammie? mooi he al die kleuren...
Afbeelding
dit zijn er dus twee (de streperige tiepjes, maar dat zie je niet zo goed). Was nog 1 grote vis, dat was een of andere mengsel. En er was ook weer een Flip-brother: FLAP bij (zie onzin forum om te weten hoe flip eruit ziet), Flap is alleen wel een stukkie kleiner. Verder waren het wat onzinvisjes, staan alleen op groupie-pics! Volgende week gaan we m weer leeghalen, en gelijk weer wegbrengen, dus als je vissen wilt (en ik kan je vertellen: dat wil je NIET, zeker geen baars, alelen om te eten) moet je alvast 'reserveren'.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 12:18

Wat lief!!!
Bij ons in de sloot zijn er karpers echt erg bezig, dat zijn van die grote mannetjes, die zijn 30 cm ofzo. En het is nu paartijd dus die lopen heel de tijd te vechten, hoor je al dat geplons heel de tijd. IRRI. Maar nu is het niet zo vaak meer, een tijdje geleden was het er wel veel van dat gedoe en dan lagen er ook dode in de sloot te drijven Misselijk

Maar hoe groot worden baarzen eigelijk, hij is idd wel mooi jah! Met al die kleurtjes Party!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-01 12:21

het zijn echt varkens hoor! Ze worden best wel groot, op deze grootte zijn ze paringsrijp, dus waarschijnlijk zijn we de invasie van de baarzen net voor, desondanks hebben we makkelijk 100 vissen in onze (grote) vijver... Zucht, maar die fuiken WERKEN!
We hebben ook nog 2 steuren erin zitten, maar die zie je nooit, die mogen wel blijven, maar deze vissen gaan allemaal weg. Hebben nu een meertje id buurt gevonden, en daar gaan ze lekker heen. Misschien ga ik dan een hengel kopen en over een paar jaar baarzen vissen! *grijnz*
Weet niet hoe groot ze worden, maar ik dacht wel een cm of 30 hoor! Leuk in je sloot!