geflitst onder de maximum snelheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

geflitst onder de maximum snelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 09:14

N.a.v. [VvdD] M'n leren laarzen zijn toch duurder als verwacht! ook ff mijn verhaal.

Gisteravond reed ik op de A27 richting Utrecht, vlak voor Houten. Vrij rustig op de weg, je mag daar 120 en er reed iemand voor me met nog geen 100, dus ik ging erlangs. Aangezien ik weet dat daar flitspalen staan, heb ik daarbij net geen 120 gereden. Kon ook makkelijk: degene die ik inhaalde was echt traag, dus daar kwam je met 110 zelfs nog prima langs en ik had geen haast. En ineens was daar: *FLITS*

Ik ging nog twijfelen of je daar echt wel 120 mocht, maar ik zag nergens aanwijzingen. Het bord met '100' staat ook pas een paar kilometer verderop, vlak voor Lunetten. Ben nu heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Of ik dus idd net geen 120 reed, of dat de correctie toch in mijn voordeel uitwijst (want oh-oh, als ik toch eens 122 reed...). En ik vraag me af of er eigenlijk standaard geflitst wordt op inhalende auto's, en dat dan achteraf blijkt dat de helft helemaal niet te hard reed.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 09:57

Dat vroeg ik me ook allemaal af, maar:

* Flitspaal stond meer richting mijn rijbaan dan richting die andere, en flitste toch echt richting mij.

* Er waren geen wegwerkzaamheden, ook geen signalering boven de rijbaan, daar let ik altijd erg op.

Maar ik hoop idd dat ik er niets meer van hoor. En anders heb ik nog wel een standaard bezwaarschrift liggen... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 11:40

Ja, maar dat heeft weinig zin want ze zwaaien nooit terug. Boos! Tong uitsteken

Het zou idd een controle geweest kunnen zijn. Ach, ik had mijn gordel om, mijn wegenbelasting is net weer geïnd, mijn verzekering is ook netjes betaald en de APK is-ie ook met glans doorgekomen, dus dat zal vast wel in orde zijn.

Ik merk het vanzelf wel als er weer post uit Leeuwarden (oftewel Kabouter-City Haha!) op de mat ligt. Tot nu toe nog maar 2 snelheidsboetes gehad in ruim 7 jaar tijd (en een bon voor 5 minuten zonder schijf parkeren Boos! ), dus dat valt allemaal best mee.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 13:20

Bij mij flitste 't ding ook 2 x kort achter elkaar, bedenk ik me net. En er zat verder niemand voor of achter me. Vreemd ja...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: geflitst onder de maximum snelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 09:42

Suzanne F. schreef:
Daar mag je maar 100, helaas.....ik rijd er heel vaak en het staat wel aangegeven maar heel vaag, dus geen gele 100 bordjes, alleen een groot bord met 100 iets daarvoor. Balen joh, maar ja nu weet je het tenminste he?? }> Haha!


Oh ja? Wel typisch dan dat er geen 100 km-teken staat aangegeven op die groene hectometerpaaltjes, zoals op andere plekken waar je 100 moet/mag. En een paar kilometer verder, vlak voor Lunetten, staat dus wèl zo'n groot 100-bord, beetje onzin dus om er twee neer te zetten. Het was nog voor afslag Houten en voor zover ik weet geldt die limiet pas na afslag Houten...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 10:24

Prima schreef:
Oja, en daar mag je 120. Pas bij de afslag naar de a12 mag je 100.


Dat is dus exact wat ik bedoelde te zeggen. Ik moet er bij die afslag af (je gaat dan knooppunt Lunetten op) en weet dus niet beter dan dat je tot dat punt 120 mag.

Maar goed, er zit niets anders op dan het af te wachten. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, ComscoreBot, Cubone, furious, Jooytjee, lideli, Lisselot, lizard, Niobe, Oehlala, Roosch, Suusw, Tigress en 147 bezoekers