Recreatiebungalow kopen / huren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Recreatiebungalow kopen / huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 15:25

Vlak bij onze stal is een bungalowpark, met hele schattige kleine 'boerderijtjes'. Een vriendin van mij huurt er zoeentje, en ik ben pas bij haar langs geweest. Nu ben ik dus eigenlijk helemaal verliefd, wát een snoezige huisjes! En aangezien ik al 5 weken op andermans huizen aan het passen ben, en ik dat heeerlijk vindt, zit ik er stiekum over na te denken of het mogelijk is voor mij om daar in te trekken..... Lovers

Nu vraag ik me af of jullie daar een beetje verstand van hebben. Mijn neef zei dat je zo'n huisje het beste kan kopen, qua hypotheek oid. Ik geloof dat de richtprijs ervan vanaf 135.000 euro ligt (er zijn verschillende soorten huisjes)
Afbeelding

Om te huren zit je aan zo'n 1000 euro id maand.

Is zo'n huisje kopen een goede investering? Of zouden jullie zeggen: huren? Hoe zit het met wonen in een vakantiehuisje? Mag dat wel?

EDIT: argh loei van een spelfout verbeterd Bloos
Laatst bijgewerkt door Laura op 29-07-02 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 15:47

Nou, deze bungalows hebben wel alle voorzieningen als een 'gewoon huis', enige probleem is geloof ik een postbus (ik meende gehoord te hebben dat je dat adres niet op mag geven als postadres want dan zou je daar inderdaad 'wonen' oid en dat is dus niet toegestaan. Ik ken zo al 6 mensen die nu wel permanent op een bungalow park wonen, dus hoe die dat doen? Zal eens op de gemeentesite browsen. heb iig een brochure aangevraagd....

Zie mezelf al helemaal zitten... mén.... Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 16:06

Tsja, nu mijn ouders even vertellen wat een gewéldige investering dat zal zijn Haha!
Awww als ik iets in mijn kop heb heb ik het niet in mn achterwerk Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 14:42

Mocht het zo zijn dat het huisje er komt, dan is dat omdat wij het huis van mijn oma nu min of meer hebben geerfd, en dat op dit moment leegstaat. Mochten we dat verkopen, dan is het dus wel mogelijk om zo'n recreatiebungalow te kopen. Zelf een hypotheek nemen dat zou ik idd niet doen.

Huren is voor mij niet zo'n punt wanneer ik een huisgenoot zou hebben. 1000 euro is voor mij te overzien wanneer ik fulltime zou werken, maar ik werk nu 2 dagen id week ivm de studie Knipoog dus gaat 1000 euro niet meer lukken.

Russel: weet je wat meer van die Europese richtlijnen? Dat is behoorlijk interessant natuurlijk!

Het huisje dat je op dit plaatje ziet is overigens 154000 euro, er zijn er ook van 167000 euro, vraag me niet wat het verschil is Lachen Ik geloof wel dat je eigen grond hebt ofzo.

By the way: http://www.goudsberg.nl is de homepage van het park, en op diverse makelaarsites staan die huisjes ook te koop!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 10:51

Citaat:
Ede bestrijdt de zomerhuisjes

Door onze verslaggever


EDE - Bewoners van vakantiehuisjes in het buitengebied van Ede kunnen de borst natmaken: de gemeente Ede wil in geen geval meer dat ze er permanent wonen. De strijdbijl is opgegraven, bewoners worden gewaarschuwd met een brief en een folder. Waar de gemeente rechtszaken wint, dalen inmiddels de prijzen van de tweede huizen.



Wethouder ruimtelijke ordening Rob Spiegelenberg van Ede heeft zijn handtekening gezet onder een paar honderd brieven die zijn bezorgd op adressen in het buiitengebied. "Hoeveel mensen er permanent wonen weet ik niet precies. Het gaat in elk geval om een paar honderd huisjes. Er zijn een paar ambtenaren dagelijks mee bezig: constateren wie er permanent in woont. Dat is een hele klus, niet alleen het feit of iemand is ingeschreven als inwoner van de gemeente telt namelijk. De rechter vindt dat onvoldoende bewijs. Onzin natuurlijk, maar je moet met veel meer materiaal komen. "

De controleurs bellen dan ook gewoon aan en stellen de vraag: woont u hier permanent? Spiegelenberg: "Momenteel is het zo dat de bewijstlast bij ons ligt. Maar we hebben goede reden aan te nemen dat dat verandert in de wetsteksten die eraan komen. Dan kunnen we werkelijk iets doen."

Die wetstekst is dan te vinden in de definitieve versie van de Vijfde Nota Ruimtelijke Ordening, waarin rond elke gemeente bovendien lijnen worden getrokken. Binnen die lijn mag een gemeente zelf grotendeels bepalen wat ze bouwt. "De tientallen recreatiehuisjes die binnen onze contouren vallen moet je dan gaan legaliseren", zegt Spiegelenberg. "Maar de rest valt erbuiten en daar mag dan niet meer worden gewoond."

Het bezwaar tegen permanente bewoning zit hem niet in het misgunnen van genot. ".De bewoning betekent dat er meer verkeer is in gebieden die daarvoor niet zijn bestemd, minder ruimte voor mensen die ook wel eens een huisje willen huren. En iedereen wil er schuurtjes en garages bijbouwen, dat wordt heel rommelig allemaal. We geven overigens nooit vergunning, in sommige gevallen hebben we de zaak laten afbreken. Andere huisjes moesten worden ontruimd op straffe van een dwangsom. In een geval is er 125.000 gulden opgelegd. Mensen lopen op die manier schade op, we willen dat ze weten dat dat kan. De huisjes die tien jaar geleden een ton deden, zijn nu het vijf- of zesvoudige waard. Maar waar wij permanent wonen succesvol hebben bestreden, dalen ineens de prijzen, de mensen lopen schade op. We willen voorkomen dat ze geld steken in iets waar ze problemen mee krijgen. Permanent bewonen mag nu niet en wordt straks ook niet mogelijk."

Maar de werkelijke pijn zit elders. "Nu is alles leuk en aardig, maar wat als die mensen ouder zijn en hulp behoeven? Dan moet je als gemeente allerlei voorzieningen daar naartoe brengen. Dat is heel duur. "


Mmm....dit is een artikel van een jaar geleden.... Maar wat verstaan ze nu onder 'permanent wonen'? Is dat langer dan 10 maanden? Of whatever? Zou ook nuttig zijn als ik dat érgens terug kon vinden Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie