Bang ivm operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Bang ivm operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 15:10

Ik ben bang...
Niet voor mezelf, maar bang om mijn vader te verliezen.
Over ongeveer twee weken wordt hij geopereerd en wordt één van zijn longen verwijderd.
Een paar maanden geleden werd longkanker bij hem geconstateerd. Heel veel onderzoeken, scans en puncties volgden met ook vele tegenslagen.

Het gezwel was kwaadaardig.. Extreme duivel
Het was een half jaar ervoor al te zien geweest op de foto's terwijl er toen niets gezegd is... Boos!
De klier tussen de longen in was ook wat opgezet... daar zou ook wat in kunnen zitten... Lips are sealed
Na de scan zou het duidelijk zijn of hij geopereerd kan worden. Niet dus...
Er moest nog weer een punctie plaatsvinden.

En nu is het eindelijk duidelijk...

Eén dezer dagen krijgt hij bericht wanneer hij precies geopereerd wordt. Over ongeveer twee weken wordt een deel van zijn long of zijn gehele long verwijderd. En ik vind het eng… erg eng…
Kan mijn vader het wel aan? Hij heeft al een paar keer een hartinfarct gehad… Hoe lang kan het nog goed gaan?

Ik ben bang….

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:13

Zo te horen is het een sterke man, als ik lees wat hij allemaal al meegemaakt heeft. Ik hoop voor jullie dat hij nog de kracht heeft om door te gaan, zo te lezen geeft hij niet snel op.
Ik wens jullie ontzettend veel sterkte !!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:31

Ik weet zo goed wat je nu voelt Kitty. Inmiddels is het alweer 4 jaar geleden dat wij in exact dezelfde situatie zaten, maar ik weet het nog als de dag van gisteren.
Helaas is mijn vader 2 jaar later overleden. Ik hoop dat jouw vader nog veel langer zal blijven leven.
Heel veel sterkte meid, ik leef met je mee.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 15:54

Pffff wat een toestand zeg. Tsja ik zou je erg graag geruststellen, maar ik weet niet hoe. Iedere operatie heeft een risico, maar ook een grote kans op herstel anders zouden de artsen niet opereren.
2 Maanden geleden heeft een kennis van mij een harttransplantie gehad. Ze was 42, heeft in haar hele leven bij elkaar zo'n 70 operaties gehad, ook een paar keer een hartstilstand. En als je haar nu ziet, het gaat zo ontzettend goed.
Daarom, probeer het positief te bekijken, jouw vader heeft deze operatie hard nodig, met deze operatie kan je langer van hem genieten. Daar moet je vanuit gaan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:07

Ik weet hoe het voelt, ik ben elke dag weer blij als ik zie dat mijn moeder nog leeft...

Ik wens jou en je vader helemaal natuurlijk heel veel sterkte..

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:33

heel veel sterkte gewenst!
En zo'n operatie kan goed gaan hoor! mijn opa heeft dezelfde operatie gehad en heeft hiuerna nog 12 jaar geleefd (en is toen overleden uit ouderdom) ik hoop dat we je een beetje gerustkunnen stellen *knuf* als troost.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:59

Ik kan me je angst wel voorstellen Kitty. Iedere operatie brengt wel een risico mee maar de kans is natuurlijk ook heel groot dat hij beter zal worden dus dat is ook een mooie gedachte. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 18:55

Wat verschrikkelijk zeg!Heel logisch dat je bang bent.
Ik wil je echt heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je vader weer de oude wordt!

Groetjes
Janneke

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:08

Ik leef met je mee Kitty. Het is verschrikkelijk je vader (was in mijn geval moeder) zo te zien. De spanning is zo groot, je weet absoluut niet wat er gaat komen. Je wilt het niet, maar vreest toch het ergste.
Blijf toch een beetje positief denken, dat doet je vader vast ook! Positief zijn is ook een soort medicijn.
Sterkte meid, het is niet makkelijk....

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:14

heel veel sterkte meid
maar je vader heeft deze operatie toch nodig
echt veel sterkte jij en je familie enz

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:23

Nou ik kan me die angst echt wel voorstellen. Wat een spannende tijden voor jullie zeg. Ik kan me het verhaal nog goed herinneren, wat je hier toen hebt geschreven. Met name dat ze het de eerste keer niet hebben gezien. Da's echt jammer. Maar weet je wat? Op zich is die operatie niet risicovoller als en hartbypass ofzo. En daar zijn maar weinig mensen die het niet halen tijdens de operatie, of daarna. (heb daarover een onderzoek gelezen) Trouwens, tijdens de operatie gaat hij aan een hart/long machine, die het werk doen voor je vader. Dus dan kan er ook niet veel gebeuren! In iedergeval zit er aan elke operatie die moet gebeuren een zeker risico. Ik heb goeie hoop iig voor jullie. Het is al goed nieuws dat hij geopereerd kan worden.

heel veel sterkte. Steun hem goed he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:29

Heel veel sterkte, ik kan me goed voorstellen dat je er bang voor bent.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:57

Moeilijk hoor...
Mijn vader heeft ook tot 3 keer toe een hartinfarct gehad en die keren dat je hem opzoekt op de intensive care met al die draadjes en apparatuur, het is zo rot om te zien, en alles komt zo eng dichtbij ineens.
Maar vaders zijn sterk Kitty, dat heeft die van jou ook al vaker bewezen Knipoog Heel veel sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:04

Sterkte, heel veel sterkte...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 22:16

wat vreselijk zeg. probeer positief te denken al is dat natuurlijk soms moeilijk. heel veel sterkte toegewenst

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132043
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 10:48

Wat vreselijk voor jullie allemaal.......
Helaas ken ik het maar al te goed, heb zelf in precies dezelfde situatie gezeten.
En het is werkelijk verschrikkelijk om heen en weer geslingerd te worden tussen "hoop en vrees".
Aan de ene kant de hoop dat het allemaal goed zal komen, en aan de andere kant die verschrikkelijke angst of hij het wel zal redden; en dan is er ook de toekomst nog, hoe zal die eruit zien ?
Ik kan je dan ook alleen maar heel veel sterkte en kracht wensen, en probeer jezelf van de kracht van je vader te overtuigen.
Put kracht uit zijn vechtlust, zijn vechtlus is de jouwe...... samen sterk !
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd, hou vol meid !

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 11:35

Ik heb er gewoon geen woorden voor , veel sterkte , en ik hoop voor het beste !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:30

Wat een naar bericht Kitty.
Mijn moeder heeft tot 2x toe kanker gehad (baarmoederkanker en borstkanker) en ik weet dus een beetje hoe je je nu moet voelen.
Jullie zullen nu een rottijd tegemoet gaan, maar met een beetje geluk en een hoop strijd red hij het vast wel.
Heel veel sterkte.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:38

Kan me indenken dat je je zorgen maakt, maar artsen maken altijd een afweging wel of niet opereren. Als ze denken dat de patient er te zwak voor is, is het soms te risicovol om te opereren en zullen ze het misschien niet aandurven, bij jou vader durven ze dit wel!
Je kunt je zorgen en vragen gewoon neerleggen bij de chirurg, hij is er niet alleen voor je vader, maar ook voor de familie. Misschien kan hij je meer informatie geven die je gerust kan stellen.
Sterkte!