Breukelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 10:23

Gisteren kreeg ik van de mensen van mijn nieuwe stal een kwartet van Breukelen en ik dacht het is wel leuk om een paar plaatjes hier neer te zetten. Jammer genoeg zijn de foto's niet in de zomer gemaakt zodat het er nu een beetje somber uitziet.

Maar goed, hier kom ik dus vandaan en Joost woont hier dus:

Breukelen heeft veel kerken voor zo'n klein dorp, ik weet eigenlijk niet precies hoeveel, maar dit zijn er een paar:

Ned. Hervormde kerk:

[img]../upload/63/ned_hervkerk.jpg[/img]

Rooms Katholieke kerk:

[img]../upload/63/rkkerk.jpg[/img]

Gereformeerde kerk:

[img]../upload/63/gerefkerk.jpg[/img]

Dit is de bibliotheek, het is een oude boerderij. Hier werkt mijn moeder:

[img]../upload/63/bieb.jpg[/img]

Dit is het gemeentehuis Boom en Bosch waar wij vroeger heen reden met de aubade met de paarden op koninginnedag:

[img]../upload/63/boomenbosch.jpg[/img]

En dit is mijn middelbare school RSG Broklede. Joost zat hier ook op en zijn zusjes ook:

[img]../upload/63/broklede.jpg[/img]

Paar mooie huizen langs de Vecht:

Groenevecht:

[img]../upload/63/groenevecht.jpg[/img]

Queekhoven:

[img]../upload/63/queekhoven.jpg[/img]

Vechtvliet:

[img]../upload/63/vechtvliet.jpg[/img]

Dit is het kasteel van Gunterstein waar een klein bos bij is, en waar we weleens gingen rijden:

[img]../upload/63/gunterstein.jpg[/img]

Dit is de oude manege Gunterstein waar ik 14 jaar geleden lid werd. Inmiddels is deze manege er niet meer, hij heeft plaatsgemaakt voor een nieuwbouwwijk en de nieuwe manege Gunterstein (waar Joost nu nog rijdt) is heel groot en heeft een luxe accomodatie. De oude manege had een heel klein binnenbakje. Maar wat wel heel mooi was, er was een wandschildering rond de hele bak:

[img]../upload/63/manegegunt.jpg[/img]

Dit is nou Nijenrode (waar veel mensen hebben gestudeerd). Mijn vriendin werkt er.
De oude manege lag er naast en wij gingen vaak in de winter stiekem over de sloten daar een kijkje nemen (he Joost Knipoog ) en dat was reuze spannend. We werden ook wel eens betrapt en weggestuurd.

[img]../upload/63/nijenrode.jpg[/img]

Dit is het pontje waarmee ik elke dag naar mijn paard ging toen die op een boerderij stond:

[img]../upload/63/pontje.jpg[/img]

Een kroeg in het dorp, het Regthuys:

[img]../upload/63/regthuys.jpg[/img]

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-05-22 10:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-05-22 10:52 ]</font>


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 10:38

Ja er staan zo veel van dit soort huizen in Breukelen! Breukelen is heel mooi maar op zich is er niets te beleven in dat dorp. Dan is er in Purmerend veel meer te doen. Maar ik baal er zo van dat ik ieder weekend een eind moet rijden om iedereen te kunnen zien en dat ik niet spontaan even 's avonds langs mijn vrienden kan gaan en dat is me toch ook wel wat waard. Natuurlijk heb ik ook in Purmerend wel een paar vrienden maar in Breukelen en omgeving heb ik toch een aantal 'oude' vrienden waarbij ik de vriendschap toch wat meer waard vind. Best moeilijk dus. Maar ik ben wel vastbesloten dat ik terug ga. Ik wil de zomer nog in Purmerend blijven omdat ik nu zo'n geweldige stal heb gevonden, maar van de winter hoop ik toch te verhuizen. Nou ja ik zie wel hoe het loopt...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 10:53

Dat moet Gunterstein zijn geweest want zoveel maneges zijn er niet! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 13:16

Hoe lang is het geleden dat je daar hebt gereden? Want het kan de nieuwe manege zijn of de oude...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 16:43

DUH... Lachen

Dit is een kwartet dat ik van de 'boerin' op stal kreeg en die had het nog van haar moeder... erg oud dus. Tong uitsteken

Ik denk een jaar of 15 oud...
Dat vond ik juist zo grappig eraan.

Ik heb wel een vermoeden wie die ene op dat paard is met dat blonde haar!!

Maar het gaat toch alleen maar om het idee??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Ashleytjuhh, fleurtjeuh, fotolijstje, GoogleAdsense, haffiefreak, karlli, KikiCelinevs, LilChar, Marloes_92, mylittlejoy, sasja0705, Suusw, Swift, teunis001, Webding, xAlice, YandexBot en 178 bezoekers