anorexia/boulimia

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:55

Er zijn een aantal mensen in mijn omgeving geweest waar ik het zeker van wist maar je doet er helemaal niets aan. Ze moeten toch zelf tot inkeer komen en hulp willen zoeken. Bij Boulimia zijn ze over het algemeen niet echt heel erg mager, bij anorexia uiteraard wel.

Toen ik bevallen was van mijn oudste woog ik nog 49 kg. en dachten ook veel mensen dat ik anorexia had. Dat is echt niet leuk als je je een slag in de rondte eet maar niet wil aankomen. Vooral niet als ze je dan ook nog eens niet geloven.


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:32

Het is inderdaad heel moeilijk te genezen en het kan een levensbedreigende ziekte worden. Het is heel moeilijk om iemand in je omgeving zo af te zien takelen en machteloos toe te kijken.
Het enige wat je kan doen is laten weten dat je er bent voor iemand als ze willen praten.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 23:27

Kinta schreef:
Niet te lang afwachten!
Er zijn voldoende symptomen die wijzen op eventuele anorexia (idd ook dat slechte gebit, wat veroorzaakt kan worden door het zuur van het overgeven) en ik zou haar daar mee confronteren, wel voorzichtig aan natuurlijk. Zeg dat je je zorgen maakt en wat je is opgevallen.
Wellicht zal ze het ontkennen, maar als ze het van meer mensen hoort wie weet ...


Ze zal het zeker ontkennen. Als ze geen anorexia heeft natuurlijk maar ook als ze het wel heeft. Je schiet daar echt niets mee op.
Daarnaast is het echt beledigend als mensen je steeds confronteren met je "anorexia" als je het niet hebt. Ik werd er lichtelijk gestoord van dat ik mezelf steeds moest verdedigen.
Op een dag weigerde ik een stroopwafel omdat ik net een wortelkanaalbehandeling achter de rug had. Daarop kreeg ik meteen de reactie "zie je nou wel dat je het wel hebt" Lips are sealed

Toevallig over eten beginnen is inderdaad wel een optie. Kijken hoe ze eet ook. De meeste mensen met anorexia eten tergend langzaam. Ik kende een meisje die met een klein kwarkbakje rustig een half uur kon doen. Vervolgens liep ze dan naar het toilet. Dat zijn hele duidelijke tekenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie