Bang voor de toekomst...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Bang voor de toekomst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 18:32

Soms dan denk ik er wel eens aan hoe het over 20 jaar zou zijn.
Je hoort nu al verhalen van overvallen, en moorden enz enz. Als je kijkt in Amerika.. er worden daar per dag echt veel mensen vermoord.
Misschien is het over een paar jaar wel zo erg dat je niet eens meer veilig over straat kan gaan. En dat wapens en drugs enzovoort gewoon toegestaan zijn enzo.
Als er vroeger in een discotheek ruzie was, dan sloeg je elkaar een bloedneus en dan was het goed.. maar nu schieten mensen elkaar neer of schoppen ze je half dood.. en je hoeft nog geen discotheek in te komen, en de meeste lui hebben we een mes bij zich. Ik vind dit echt erg..

Ik denk dat dat het over 20 jaar echt een grote puinhoop is op de aarde.

Wat denken jullie?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 19:02

Ik ben meer bang voor het verleden, heb het idee dat k gster niet echt heb mee gemaakt maar dat het een droom was ofzo, heel raar.
Tjah ik voel me nu al net echt veilig op straat hiero, misschen komt er over 20 jaar wel een opstand van de criminelen tegen de polite ofzo en neemt de criminaliteid alles over, of misschen is het n die tijd wel zo modern dat iedereen een soort zendertje meekrijgt en als dat zendertje vind dat je agressief wordt wordt je door een robopolitie in je nekvel gegrepen. Goeie fantasie he!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 20:41

hahaha ja. Mijn vader zegt altijd. je moet vertrouwen hebben in de mensen.. Maar r zijn zoveel slechte mensen!!!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:59

Ik ben niet echt bang voor dat zaken Verward
Ik heb altijd goede hoop Lachen

En dat terwijl ik je wel een beetje gelijk moet geven, 2 maanden geleden ofzow heb ik zelf een heftig incident meegemaakt waarbij er iemand werd neergestoken in de discotheek, ik en me schoonzus het slachtoffer opvingen en het bloed stelpten en een ambu regelden, vervolgens komen we buiten en staan vrienden van ons te vechten met een aantal mensen omdat ze de dader aan wilden houden, ik ben ook nog tussen die vechtende jongens ingesprongen om ze te stoppen Verward (Nee ik was niet levensmoe Knipoog )
Ik heb daarna echt angst gehad, ik had bloed van een vreemde op me, en we werden heel vuil aangekeken omdat we het slachtoffer hadden geholpen Verward
Dan denk je echt dat de wereld gek wordt, gewoon bizar! Ik vond het gewoon erg schokkend, maar het wordt alweer zo snel normaal helaas, nu ben ik het haast al vergeten, je verhardt gewoon door de dingen die je ook op TV ziet.
We gingen alleen maar eventjes leuk stappen om de verjaardag van mijn schoonzusje te vieren, ik ga verders bijna nooit stappen?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:26

Als ik (vooral 's maandags) de berichten in de Telegraaf lees, beangstigt me het ook weleens. Pas geleden is er in hier in Doetinchem in een café iemand neergestoken. En dat is (helaas) niet het enige incident. Overal gebeuren dat soort dingen. Het moet toch niet gekker worden. Waar gaat het naartoe vraag ik me weleens af.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:29

Als je nou eens de middeleeuwen vergelijkt met deze tijd..
mag ik blij zijn dat ik in deze tijd woon eigenlijk.
En ik denk dat het eigenlijk allemaal wel goedkomt. Voorbeeld : toen Pim Fortyun was neergeschoten. Hoeveel mensen er wel niet naar r'dam zijn gegaan om te rouwen. Terwijl ze die man helemaal niet kenden, en alleen maar 'kort' in het nieuws was geweest vanwege zijn politieke ideeen.
Ik voorspel dat de samenleving weer wat saamhoriger wordt zoals het 'vroeger' was. En met vroeger bedoel ik dan zo rond de 50'er jaren.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:34

r0b1n schreef:
Als je nou eens de middeleeuwen vergelijkt met deze tijd..
mag ik blij zijn dat ik in deze tijd woon eigenlijk.
En ik denk dat het eigenlijk allemaal wel goedkomt. Voorbeeld : toen Pim Fortyun was neergeschoten. Hoeveel mensen er wel niet naar r'dam zijn gegaan om te rouwen. Terwijl ze die man helemaal niet kenden, en alleen maar 'kort' in het nieuws was geweest vanwege zijn politieke ideeen.
Ik voorspel dat de samenleving weer wat saamhoriger wordt zoals het 'vroeger' was. En met vroeger bedoel ik dan zo rond de 50'er jaren.


Ik hoop dan wel op de goede manier Lachen
Want voor mij haal je nu niet echt een goed voorbeeld aan Knipoog

Maar ooit zal het wel goed komen, daar ben ik van overtuigd, alleen daar gaat wel veel aan vooraf.
Men zal eerst nog heel wat moeten leren, en vooral leren naar zichzelf te kijken Lachen

Al is het na mijn tijd dat het goed komt, maakt mij niet uit, het maakt me al gelukkig als ik de wetenschap heb dat het ooit goed komt, daar hoef ik niet eens zozeer deel van uit te maken.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:38

Ik ben ook wel bang voor de toekomst, en ik zou ook best wel willen weten hoe de wereld er over 20 jaar uit zou zien.
ik ben ook wel bang voor hoe ik aan m'n einde kom...
mischien word ik wel vermoord of verdrink ik weet ik veel, daar denk ik soms wel is over na...
maar ja eigelijk moet je daar ook niet over na denken ook, je moet gewoon maar afwachten... Scheve mond Lachen

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:39

Idd Lyrik, zo ver moet je niet denken. Dat weet je toch nooit. Gewoon lekker leven en we zien wel

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:57

ik moet ook niet te lang nadenken over de toekomst... over wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
ik wil later heel graag kindjes maar dan denk ik : "tja hebben die wel een goede toekomst"...
denk denk denk denk

moet niet denken... hahaha

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:13

Llewella"]
[quote="r0b1n schreef:
Als je nou eens de middeleeuwen vergelijkt met deze tijd..
mag ik blij zijn dat ik in deze tijd woon eigenlijk.
En ik denk dat het eigenlijk allemaal wel goedkomt. Voorbeeld : toen Pim Fortyun was neergeschoten. Hoeveel mensen er wel niet naar r'dam zijn gegaan om te rouwen. Terwijl ze die man helemaal niet kenden, en alleen maar 'kort' in het nieuws was geweest vanwege zijn politieke ideeen.
Ik voorspel dat de samenleving weer wat saamhoriger wordt zoals het 'vroeger' was. En met vroeger bedoel ik dan zo rond de 50'er jaren.


Ik hoop dan wel op de goede manier Lachen
Want voor mij haal je nu niet echt een goed voorbeeld aan Knipoog

Maar ooit zal het wel goed komen, daar ben ik van overtuigd, alleen daar gaat wel veel aan vooraf.
Men zal eerst nog heel wat moeten leren, en vooral leren naar zichzelf te kijken Lachen

Al is het na mijn tijd dat het goed komt, maakt mij niet uit, het maakt me al gelukkig als ik de wetenschap heb dat het ooit goed komt, daar hoef ik niet eens zozeer deel van uit te maken.
[/quote]

Ik doelde met dat voorbeeld erop dat de samenleving niet meer zo individueel blijft zoals het nu is/was. Da's namelijk het grootste probleem van de criminaliteit en dat ze hun gang kunnen gaan. Meeste mensen denken van 'het is MIJN probleem niet DUS doe ik niks'. En dat moet eigenlijk veranderen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:16

Je kunt natuurlijk ook gewoon in je bed blijven liggen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:47

Maar stel je voor dat dan het huis instort of je van schrik uit bed rolt, omdat je beneden iets denkt te horen, en je nek breekt Margreet *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:51

gomir schreef:
Maar stel je voor dat dan het huis instort of je van schrik uit bed rolt, omdat je beneden iets denkt te horen, en je nek breekt Margreet *LOL*


Dat bed staat natuurlijk in een schuilkelder die bestand is tegen een atoombom. En het is een verlaagd model met een soort airbag eromheen zodat er niets mis kan gaan als je uit je bed rolt. Haha! *LOL*

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 22:52

Ja of omdat een stel crimelen je huis in de fik steken voor de lol omdat ze zich dan vermaken... dan verbrand je dus...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:52

Nederland gaat steeds meer op Amerika lijken....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:59

Ok margreet, maar stel je voor dat je eten dan opraakt en je durft niet naar buiten want daar wordt je opgewacht en dan ben je je schuilkelder natuurlijk ook kwijt als je het al overleeft....Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:00

Wilona schreef:
Ja of omdat een stel crimelen je huis in de fik steken voor de lol omdat ze zich dan vermaken... dan verbrand je dus...


Ja, maar die schuilkelder is natuurlijk bestand tegen brand. En je slaapt onder een speciaal brandwerend dekbed...

Ik kan me echt nog niet druk maken over hoe de wereld er over 20 jaar uit zal zien. Vind 20 dagen al erg ver vooruit kijken... Dan leeft, dan zorgt! Als ik daar nu al bang voor moet worden...

"Die vreest de dood, verliest zelfs 't leven dat hij heeft."
"Qui mortem metuit, quod vivit, perdit id ipsum."
Cato

"Het enige wat we moeten vrezen is de vrees zelf"
Franklin D. Roosevelt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:03

gomir schreef:
Ok margreet, maar stel je voor dat je eten dan opraakt en je durft niet naar buiten want daar wordt je opgewacht en dan ben je je schuilkelder natuurlijk ook kwijt als je het al overleeft....Haha!


www.ah.nl Haha!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 23:05

Margreet"]
[quote="gomir schreef:
Ok margreet, maar stel je voor dat je eten dan opraakt en je durft niet naar buiten want daar wordt je opgewacht en dan ben je je schuilkelder natuurlijk ook kwijt als je het al overleeft....Haha!


www.ah.nl Haha!
[/quote]

hahahaha die komisch!! Cool Haha!
Maar ja, stel dat je PC dan in de huiskamer staat en niet in je schuil kelder?... wat dan?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:13

Wilona"]
[quote="Margreet"][quote="gomir schreef:
Ok margreet, maar stel je voor dat je eten dan opraakt en je durft niet naar buiten want daar wordt je opgewacht en dan ben je je schuilkelder natuurlijk ook kwijt als je het al overleeft....Haha!


www.ah.nl Haha!
[/quote]

hahahaha die komisch!! Cool Haha!
Maar ja, stel dat je PC dan in de huiskamer staat en niet in je schuil kelder?... wat dan?
[/quote]

De schuilkelder is voorzien van een uitgebreid communicatiesysteem via een eigen sateliet, dus onafhankelijk van de buitenwereld (Uiteraard ook met generator, windmolen èn zonnecellen) en via 1 van de 3 laptops (of eventueel 1 van de 15 reserve-exemplaren) is het altijd mogelijk om contact te leggen met de buitenwereld, uiteraard beschermd door vuurmuur en virusscanner.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:24

Zo, jij hebt overal over nagedacht *LOL* Ik zal morgen alles meteen regelen en dan kan ik met een gerust hart de toekomst ingaan Haha! Thanx!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:25

Margreet"]
[quote="gomir schreef:
Ok margreet, maar stel je voor dat je eten dan opraakt en je durft niet naar buiten want daar wordt je opgewacht en dan ben je je schuilkelder natuurlijk ook kwijt als je het al overleeft....Haha!


www.ah.nl Haha!
[/quote]

Doe maar www.albert.nl *LOL* *LOL*
Nee, even ontopic...Ik denk dat je meegaat met je tijd. Als je 10 jaar geleden wist dat er in deze tijd een politicus neergeschoten zou worden, zou je het ook niet geloven. Alles gaat steeds een stapje verder en steeds kijk je er even raar van op en dan leg je je erbij neer. Ik denk dat je gewoon meegroeit...Komt allemaal wel goed... Lachen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 06:45

Ik denk niet echt na over de toekomst. Wat komt, komt! Helaas is het wel zo dat de wereld naar de knoppen is aan het gaan en dat is dus niet alleen in Amerika. Alhoewel ik geen Amerikaanse ben moest ik toch eventjes mijn landje waar ik woon verdedigen he! Haha!
Nee, ik ben niet echt bang voor de toekomst. Ik heb trouwens veel te veel aan mijn kop om me daar druk over te maken. Het is jammer dat sommige mensen geen geweten hebben en het niet al te erg vinden om iemand anders zijn leven te ontnemen. Ik zeg altijd maar: " I leave it in God's hands!"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:29

r0b1n schreef:
Als je nou eens de middeleeuwen vergelijkt met deze tijd..
mag ik blij zijn dat ik in deze tijd woon eigenlijk.
En ik denk dat het eigenlijk allemaal wel goedkomt. Voorbeeld : toen Pim Fortyun was neergeschoten. Hoeveel mensen er wel niet naar r'dam zijn gegaan om te rouwen.


Ja, en een groep die zijn dood maar gelijk aanpakte om te kunnen rellen, terwijl die rellen dus niks met pim fortuyn te maken hadden verder, maar gewoon rellen om te rellen.
Ik ben opgegroeid op het "platteland" . Ben misschien dus niet zoveel gewend, maar laatst liep ik in amsterdam, nee, voel me niet veilig, hoewel het vaak maar spoken zijn die je je inbeeld