Dieet, lijnen, afslanken, etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Dieet, lijnen, afslanken, etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 13:13

Hi,

Zijn er mensen die ervaringen hebben met diverse manieren van lijnen (vast wel)? Ik ben in een jaar tijd 13 kg kwijt geraakt, maar de laatste tijd wil het gewoon niet. Ik ben zelf ook niet consequent genoeg en ik heb de hele tijd een 'trek' gevoel. Ik probeer in elk geval al zo wie zo gezond te eten en weinig te zondigen. Er moet nog 10 kg af, dan ben ik voorlopig tevreden!

Sporten, ja dat moet ook gaan gebeuren! Ik heb het alleen erg druk met mijn deeltijdstudie en mijn werk (bureau-job). Daardoor onregelmatige tijden, etc. Fitness vind ik niet leuk, maar zou wel de beste oplossing zijn. Alleen is het vrij duur & ik moet mijzelf er echt toe aanzetten om te gaan. Meestal ben ik onwijs moe.

Gelukkig rij ik nog wel 1 x per week & dat uurtje is heilig.

Heeft er misschien nog iemand suggesties. Nu eerst op vakantie, en dan gaan weer weer beginnen.

Thanks! Je mag mij ook PB-en.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:18

Wat je ook kunt proberen is de zogenaamde Montagnac-dieet (geloof dat het zo heet). Dat houdt in: òf bijv pasta/rijst/gekookte aardappelen met groente òf vlees met groenten, dus niet èn groente èn rijst/pasta èn vlees. Als er echt veel afmoet, kan je 1 keer per week een fruitdag houden, tip: veel verschillende soort fruit kopen, dwz alleen fruit op die dag en niets anders (is best moeilijk, vooral als je buiten loopt en dat heerlijke kooklucht ruikt Kwijl ). Enne, veel sporten, fitness helpt echt! Vooral snel steppen en snel fietsen, op de allerlichtste stand, veel en snel, zo word je droog gespierd.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:19

Begin de dag met een glas sinaasappelsap op de nuchtere maag...je kan daarna ook nog eventjes op bed liggen....
Tip uit blad Weekend (jaja, ik zat in een wachtkamer), en echt het helpt echt...zo zijn je darmpjes eerder wakker dan jijzelf!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 13:29

Bewegen is hiervoor het belangrijkste. Het enige dat ik snoep is een stukje chocolade of een koekje, maar niet meer dan 3 per week in het totaal. Grrr... Goed hoor 9kg eraf. De MacDo heb ik niet erg veel problemen mee. Ik eet al geen dingen uit de frituur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:31

Maar als je zo snel afvalt als Bliep heb je dan niet veel kans dat het ook weer heel snel terugkomt?
En snappelsap drinken op je nuchtere maag zoals Dees voorstelde, dar moet je wel tegen kunnen. Ik krijg dan pijn in mijn maag en moet overgeven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-02 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:34

Katrien schreef:
... snappelsap ....


Hahahaha, was dat een ongelukje typo, of een nieuwe manier op sinaasappelsap te schrijven...
Snappelsap, ik vind hem leuk!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:40

Ik zat op hetzelfde moment dezelfde reactie te typen als Dees Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:47

Dees"]
[quote="Katrien schreef:
... snappelsap ....


Hahahaha, was dat een ongelukje typo, of een nieuwe manier op sinaasappelsap te schrijven...
Snappelsap, ik vind hem leuk!!!
[/quote]

Oeps, geen schrijffout maar wel een beetje vreemd gewoonte om het zo te noemen...
Komt wel door een schrijffout. Ik had het zo een keer op het boodschappenlijstje gezet of zo onduidelijk geschreven dat mijn vriend dacht dat ik het zo had geschreven Schijnheilig . Iig sinds die tijd hebben wij het niet meer over sinaasappelsap maar over snappelsap. Helemaal niet bij stilgestaan dat de rest van de bevolking het gewoon bij sinaasappelsap houdt Clown .

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 14:48

ik zou zeggen ga eens naar een dieetiste! heb ik ook gedaan. zij kan je precies vertellen wat je wel mag eten en wat niet en hoeveeel enzo. ik heb er wel baat bij in ieder geval.
voorbeeldje van wat ik eet : ontbijt : 1 bruine boterham, rond 10:00 uur weer een bruine boterham, rond 12:30 uur 2 bruine boterhammen + eventueel wat rauwkost, rond 15:00 uur stukje fruit en savonds een normale maaltijd.
je eet dus lekker verspreid over de dag en een echt honger gevoel heb je dan niet.

je hoef je er niet voor te schamen hoor om naar een dieetiste te gaan (dee ik overigen in het begin wel..maar je moet maar gewoon aan het resultaat denken).

mocht je nog iets willen weten pb me maar hoor!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 14:52

Mijn eetpatroon is idem, ik heb alleen in de ochtend meestal sinasappelsap en een bakje joghurt.

Probeer vandaag maar weer eens voor de grap.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:06

Ik zit sinds 2 weken op fitness, ik wordt wel slanker, maar val niet echt af. (ook maat 44/46)
Dat komt omdat "witte" spieren omgezet worden in "rode" spieren. Witte spieren zijn groot en in verhouding licht en niet sterk. Rode spieren zijn sterker, zwaarder, beter doorbloed en gebruiken ook in rust meer energie. Je metabolisme in rust gaat dus omhoog, de rode spieren gebruiken in rust energie, daardoor val je na verloop van tijd toch af. Ik vind fitness niet leuk, maar doe het samen met een vriendin en dan is het wel vol te houden. (krachttraining) Verder rij ik bijna elke dag en fiets elke dag naar mijn werk (10 km heen en 10 km terug).

Succes, groetjes Petra

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:06

noem is zo'n dieete site?

ik ben in 3 dagen tijd 3 kilo afgevallen..... ik was ziek Haha!


maar ik weet zeker dat ik dit wil doorzetten want ik wil minstens 7 kilo kwijt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:10

er zijn verschillende dieten, één waar veel mensen bij zweren is een dieet waar veel groenten in voorkomen. Groenten eten is sowieso heel erg goed, groenten bevatten nl. veel vezels en dat kost meer energie om te verteren dan dat het oplevert (vezels verteer je niet, maar je spijsvertering is er wel erg lang mee bezig om het te proberen). Wat ook helpt is water drinken als je honger krijgt, op die manier stel je het eten uit, je maag zit vol, is wel zo leeg maar het scheelt wel. Op gezette tijden eten wil ook heel goed werken. Water heeft bovendien nog als bijkomend effect dat het je 'spoelt' en dat je dus veel afvalstoffen sneller kwijt raakt.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:26

nee ik bedoel zo'n zit waar ze aangeven waar ze calorieen aangeven?

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:29

samantha5 schreef:
nee ik bedoel zo'n zit waar ze aangeven waar ze calorieen aangeven?


Ze hebben ook boekjes met calorie-en-aantallen( hoeveel calorie-aantallen zitten er in een bruine boterham ? ). Het is dat je het even weet. Lachen

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:37

je kan ook naar de weight watchers gaan Knipoog
doet een (oudere) collega van mij, en bij haar helpt het wel, tis een soort stok achter de deur.
ze wegen je daar 1 x in de week en houden bij hoeveel je afvalt, je kan daarna ook nog aan een groepsgesprek meedoen ofzo (wat me echt nix lijkt Haha!)

zelf ga ik die tip van de verse sinaasappelsap eens proberen Lachen kan nooit kwaad.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:38

Gaat dat dan zolangzaam in een jaar 13 kilo, al ik wil val ik 1 kilo af in 2 dagen, aleen wat minder freten en meer sporten das toch ook wel een goeie tip Knipoog
Hoeveel weeg je dan?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:51

Veel water drinken! En geen kauwgum,daar word je buik gevuld door met lucht...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:52

Avantilover.... Die eerste paar kilo's gaan wel (en snel ook) maar die laatste Boos!..... En dan heb ik het niet over 10 kg. Ik wil er op zijn minst 25 kwijt. Dan ben ik op een normaal gewicht. Ach laat ik me maar niet schamen.... Ik weeg nu 95 en heb er 4 kg af. Veel mensen zeggen dat ze niet aan mij zien dat ik zo zwaar ben, maar de weegschaal zegt het Huilen. Ik wil naar de 75. Binnen nu en een jaar wil ik op 80 zitten (nog 15 te gaan).

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 09:06

Bewondering voor de mensen die gewicht verliezen. Het is zeker niet makkelijk. Het lijkt op een rookverslaving waarvan je af moet. Misschien niet echt een goede vergelijking, maar ...

Ach, laat ik mij er ook maar niet voor schamen, ik weeg dus nu sinds van morgen 91.8 kg:D. Schrik niet, maar dat betekent dat er 17 kg af is sinds vorig jaar als ik goed ga rekenen. Ik heb een half jaar met hetzelfde gewicht rondgelopen toen ik moest stoppen met sporten en het naar mijn gevoel gewoon even te druk werd met alles Boos!
Ik wil uiteindelijk naar de 75 idd. Maar ik heb leg steeds de lat, stapje voor stapje iets hoger en eerst onder de 90, dan 87, 85 en dan verder richting de 80. Nog 12 kg te gaan voor komend jaar, maar ik ga eerst op vakantie zometeen Boos!

Het is al super dat je op gewicht kan blijven, want dat betekent voor mij althans dat je je eetpatroon hebt aangepast.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:11

Myke, wij kunnen elkaar dus wel een hand geven (in dit geval Jammergenoeg (voor jou en mij)).

Sterkte iig!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:12

Mythe veel suc6 verder he! Maar ga eerst maar eens genieten van je vakanti en ff gewoon niet aan denken daarna kan je met nieuwe zin er weer tegen aan! Knipoog

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 13:48

zeker:D

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:53

Ik ben ook 7 kilo afgevallen door veel bewegen (trap ipv lift etc) en nauwelijks snoepen. Nu blijf ik op gewicht, mede dankzij pillen die eindelijk eens hun werk doen: Stacker 2 ofzo, te halen bij de sportschool. Zie site www.stacker2.com. Wil nog 3 kilo kwijt dus moet nog even iets nieuws verzinnen...