Hond / kat kanker van vlooienmiddel ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Hond / kat kanker van vlooienmiddel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 18:26

Wij vragen ons thuis af of het misschien door de vlooiencapsule kan komen , onze vorige hond zat helemaal vol met gezwellen en is ingeslapen.

Deze hond , tophond , net 5 jaar geworden , heeft ook al een kankergezwel in z'n kop en is afwachten hoelang ze nog meegaat.... Huilen

Mijn kat is tussendoor ook een vreselijke dood gestorven , hele achterlijfje stierf af , zooltjes helemaal wit en koud , en beestje verrekte van de pijn , gemene pijnscheuten en krijsen dan dat diertje...

Heel akelig als je dan met zo'n kreperend diertje eerst nog 20 minuten in de auto moet voordat de dierenarts een spuitje kan geven

Al onze beesten krijgen al jaren tegen de vlooien zo'n klein tubetje ,
in de nekharen.
Wordt door het bloed opgenomen .

Werkt prima , maar blijft chemische rommel natuurlijk , misschien heeft dit spul er wel mee te maken op 1 of andere manier ?

Wie heeft hier iets zinnigs op te zeggen ,
of hebben jullie ook beesten verloren terwijl je dit spul gebruikte ?

Niet dat dit nu DE oorzaak is hoor , maar misschien geeft het wel een verhoogd risico , en je gaat je toch afvragen waarom je beesten zo aan hun eind komen...
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-07-02 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:45

Ik neem aan dat zo'n vlooienmiddel getest is voordat het op de markt kwam.
Ik weet niet wat voor honden je hebt ( gehad ) maar het ene ras is gevoeliger voor kanker dan het andere. Bij hebben 3 boxers gehad en alledrie zijn ze uiteindelijk gestorven door kanker.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 19:53

De vorige was een (kruising?) Labrador en deze een Rotweiler-Labrodor.
Alhoewel de moeder ook al een flink kalf was hoor , dat was vast geen zuivere Labrador.

M'n poezie was een kruising Siamees , een mooi fijn grijs dingetje met blauwige gloed als jong poekie .

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 10:21

Lijkt me idd zeer onwaarschijnlijk dat het van de vlooien-pipetten komt. Ik denk dat je gewoon pure pech hebt met de honden....