huurhuizen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 11:05

Citaat:
Ik moet wel toegeven dat ik persoonlijk geen huurhuis zou willen.
Nu is bij ons na 30 jaar (nu nog 25 ) het huis helemaal van ons en hoeven we geen hypotheek meer te betalen.
Maar een huurhuis moet je over 30 jaar nog steeds betalen en is er nog steeds geen steen van jezelf.


Dat is dus één van de redenen waarom wij een woning gekocht hebben. Ook is de buurt net even wat anders.
Maar voordat mijn vriend en ik allebei een vaste baan hadden, hebben wij ook een jaar een flatje gehuurd. Niks mis mee hoor!



Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:23

Ik heb dus samen met mijn vriend gekocht. We betalen voor onze hoekwoning van 1998 met ruime tuin en garage maar weinig meer dan dat wij voor ons tweekamerappartement moesten betalen aan huur.
Dus veel meer ruimte, een tuin om in te kunnen zitten, een garage waar de auto en enkele fietsen in passen en allemaal van onszelf.
Dat is me heel veel waard!

Bovendien: het is een huis van 1998, dus er hoeft (nog) niet veel onderhoud aan te gebeuren.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 08:39

Marieke22"]

- Als starter met een normaal inkomen is het bijna niet te doen om een huis naar je zin te kopen. Voor het geld waarvoor wij een hypotheek kunnen afsluiten, kunnen wij absoluut niet iets kopen wat we echt heel leuk vinden. En dan heb ik echt geen abnormale eisen hoor, gewoon een leuk huisje met een tuin, minimaal drie slaapkamers, in een leuke buurt. Dat soort huizen is echt niet te betalen, heel jammer. Als we heeeeel goed zoeken zal er vast wel iets te vinden zijn, maar het is gewoon niet makkelijk.

[/quote]

Hmm.. wij zijn ook starters en hebben een zowat nieuwe hoekwoning in een leuke buurt. We hoeven er echt niet krom voor te liggen...


[quote="Marieke22 schreef:

- Op dit moment is het kopen van een huis gewoon heel erg duur. Aangezien de afgelopen jaren de prijzen alleen maar zijn gestegen, zie ik het wel gebeuren dat de prijzen straks weer wat dalen. Gevolg is dus dat je verlies maakt, omdat je nu voor heel erg veel geld een huis koopt, dat zeer waarschijnlijk ook weer minder waard wordt.

Maar waarschijnlijk koop je een nieuw huis weer wanneer je de andere verkoopt. Dat nieuwe huis is tegen die tijd procentueel net zoveel gedaald in prijs als je eigen huis, waardoor je dus eigenlijk helemaal geen (merkbaar) verlies lijdt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, carola, ComscoreBot, DenieesB, Everest, Glenda, GoogleAdsense, janna, LouLi, Marjo, NinaCharlie, pjer, Renee1991, sariba, Sintara, Thats_Me, vikawiek, Vuri, warvel en 67 bezoekers