Begrafenis,,,

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 23:15

Van mijn oma, Marc zijn overoma, zijn oma en mijn tante. Ik heb er een klerehekel aan. Wordt zelf altijd erg deprie van. Niet omdat ik ze zo mius, Marc zijn overoma kende ik helemaal niet, maar omdat de rest van de familie erg verdriet had, kreeg ik daar verdriet door.... Laatst bij mijn tante, zat mijn schoonzusje naast mij, die heeft al heel wat meegemaakt. Haar voorgaande begrafenis was van haar moeder, die had zelfmoord gepleegd. Dan denk ik, och wat zal het voor haar moeilijk zijn, en dan begin ik spontaan te janken, terwijl het dus niet voor mijn tante is, maar voor mijn schoonzusje. Snappie?
Ik heb ook nog nooit een overleden persoon gezien. Wil ik zelf niet. Zie ze liever in mijn gedachten zoals ze levend waren. Mischien valt het ontzettend mee, maar als het tegenvalt ben ik bang dat ik daar erg bang van wordt...
Ik heb zelfs zoiets van, als Marc overlijdt, dan hoef ik zelfs hem niet in de kist te zien! Terwijl ik ontzettend van hem hou!
Als ik dan bedenk dat mijn vriendin, wiens kindje nog voor de geboorte is overleden, dat kindje een week lang iedere dag bij zich mocht houden, dan voel ik me zo'n zwakkeling...


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:43

tsja, 't is idd een noodzakelijk "kwaad". Bij mijn eigen oma was het wel heel mooi. Er was een giga-opkomst, dat het zaaltje zat dusdanig vol dat er mensen buiten moesten wachten tijdens de dienst! Is toch een goed gevoel dat veel mensen haar een warm hart toedroegen!
De laatste begrafenis van mijn tante was veel kaler, kleinere opkomst. Mijn neef hield een toespraak. Lijkt me echt ontzettend moeilijk om iets te vertellen tijdens de begrafenis van je moeder. Als je dat kan: petje af!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, bebble, cinniz123, ComscoreBot, hagelslag, Jet, Jooytjee, Lalladidoo, Lestrange01, LiannePuthzy, meniekske, Temeraire, Veldbloem, Xayah en 217 bezoekers