wiskunde (b) vraagjes!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 22:23

0.5 * p^4 - 4 * p = 3
Hmm, x2 om van die breuk af te komen

p^4 - 8 * p = 6

maar ja, dat is niet echt te ontbinden in factoren volgensmij.. Zie nu dat ik Matlab van m'n laptop heb afgemikt.. Heb nog ff zitten zoeken met Maple (maar ben daar niet zo in thuis) maar kan ook daarmee niks vinden.. Enige dat ik kan bedenken is:

p(p^3 - 8) = 6
maar dan heb je nog steeds een 3e graad en da's ook niet fun..

Maar ik gok dat je fout ergens anders zit. DIe 4e graads van jou is niet met de hand op te lossen.. Wil je weten wat er uit komt?

p_1 = -0.744 - 1.800i
p_2 = p_1
p_3 = -0.717
p_4 = 2.205

dus 2 complexe oplossingen en 2 reele. Joy Knipoog

Heb nu ff geen zin te kijken of je een fout hebt gemaakt met je integraal, ben er ook veel te moe voor Knipoog

BTW is niet echt een blonde vraag Knipoog Pff.. Moet ff goed nadenken hoe het ook weer zat met het oplossen van 4e graads vergelijkingen.. Ben echt veel te veel verwend met spul als MatLab enzo Knipoog

Succes!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje



BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:02

Hahahaha Lachen Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan Knipoog
Tja, dat scheelt wel ff ja, alles via integralen op gaan lossen of gewoon half basis x hoogte..
BTW wat zijn die f() en g() nou?

[edit]Oh, en ik neem aan dat je weet dat het echt heeeeeeeeel belangrijk is dat je dit soort dingen eerst ff schetst, desnoods op wat kladpapier? op die manier zie je al snel dat het een simpele driehoek is en je ziet het ook als je iets fout hebt gedaan (een oppervlakte dat een factor 10 te groot is, minteken verkeerd, snijpunt dat voor geen meter kan kloppen, etc, etc. Oh en bij dit soort vakken is het de bedoeling dat je aan het juiste antwoord komt en aangeeft hoe je dat gedaan hebt, je moet niet zoveel mogelijk laten zien wat je allemaal kan Knipoog het is jou taak als student dat op een zo lui mogelijke manier te doen Knipoog [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-05-14 11:05 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:15

[edit]Hier stond een enorme quote.. Sorry Knipoog[/edit]


p²(p²-8) + 10 = 0
u = p²
u(u-8) = -10
u² - 8u = -10
u = 4 +- 6

dus

p = +-sqrt(4 +- 6)
(vier oplossingen dus).

BTW die afgeleiden daar heb je toch van die standaard lijstjes voor? Bij gonio dingen komen daar soms nogal vage dingen uit. Die kan je zelf wel helemaal af gaan zitten leiden maar dat is nogal wat werk en vraagt nogal wat geknutsel. 't is volgensmij makkelijker als je de belangrijkste (sin^2 enzo) gewoon weet.

BTW hebben jullie geen Binas ofzo die je er bij mag houden?

_________________
"It never hurts to help." -- Eek the Cat

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-05-14 15:54 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:54

oooh, oliebol.. Sorry.. Was dus niet de bedoeling.. Had ik gedaan zodat ik snel wat dingen van Laui kon copy/pasten en nog ff na kon lezen. Eigenlijk was het dus de bedoeling dat die quote wegging voor ik het berichtje verzond.

BTW wie is er nu heel erg offtopic aan het gaan? }> En had dat niet met een PB gekund? }>

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie