Wild jong konijntje gevangen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Worden wilde knijnies nog tam?

Ja
10 (45%)
Nee
12 (54%)

Totaal aantal stemmen: 22


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Wild jong konijntje gevangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 14:57

Ik heb een jong konijntje meegenomen van stal, het beestje was gevangen door een van de honden, en zat midden op het erf, de konijnenholletjes zitten bij ons echt overal, dus we hadden geen idee waar dit kleintje weg kwam. Als we m hadden laten zitten was tie vast weer door een van de honden gepakt, en misschien minder geluk gehad. Nou was t Blacky die m had gevangen, en die is best voorzichtig... Maar als Bruno of Rex hem had gepakt... Pfff, dat zijn jachthonden en die zijn echt nie voorzichtig!
Het diertje is zo'n 10 cm lang, iemand enig idee hoe oud ie is? Want tot ongeveer 3 weken moeten ze 2x per dag melk bijgevoerd krijgen...
Kun je een wild konijntje wel tam krijgen? Ik denk dus van wel omdat ie zo jong is.
Oh, het beestje heet trouwens Yoda, en is echt mega schattig...


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 20:04

)de mijne is echt een knijnie, het krioelt op stal van de konijnen. Hij eet geen vast voer volgens mij, at geen konijnebrokkies, geen gras, geen hooi, geen andere blaadjes ed. Toen heb ik het i-net afgespeurd, en kwam ik erachter dat konijnemelk te vervangen is door koffiemelk. Ikke dus naar de winkel, koffiemelk halen. Met een pipetje melk bij mn knijnie, en verrek, na enig verzet kreeg ie door dat ie toch wel honger had en begon aan t pipetje te sabbelen. Nouja, ik kijk wel ff, als ie oud genoeg is gaat ie vanzelf wel vast voer eten. Als ie groot genoeg is wil ik hem waarschijnlijk weer vrijlaten (tenzij hij te tam is dan hou ik m), maar al die boeren hier schieten knijnies dood! (Okee, er zijn er wel een beetje veel... Scheve mond )


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 14:21

Die konijnen worden daar niet gehouden! Ze zijn er gewoon! (Platteland) En de staleigenaar en de buren willen er juist vanaf! Ze knagen alle persvoerbalen los, graven overal gaten, enz. Ik heb dit beestje nu thuis omdat ie het anders zeker niet had overleefd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Charaz, Eve_16, Hanneke137, Jara, juval, Niwla, sollair310, xxpetraxx, Zebrastreep en 181 bezoekers