Annuleren reis, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Annuleren reis, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 11:44

Afgelopen donderdag zou ik voor mijn werk op reis gaan. Nu heeft mijn chef dat geannuleerd omdat ik wegens mijn rug amper iets kan. Donderdag kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk toch een hernia heb en ben doorverwezen naar een neuroloog. Nu moet ik voor de annuleringsverzekering een medische verklaring afgeven dat ik niet in staat was om te reizen. Mijn eigen huisarts wil deze verklaring niet afgeven (belachelijk beleid, maar zo is het volgens de assistente) en verwijst me door naar of een andere huisarts (die mag dan wel verklaren dat ik niet in staat was om te reizen terwijl hij mijn hele medische geschiedenis niet kent) ofnaar de arts van de annuleringsverzekering van de organisatie die de reis heeft verzorgd Verward
Wie heeft ervaring met dit soort zaken of heeft dit zelfde meegemaakt?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:52

meegemaakt niet, maar toen ik m'n staartbotje een week voor vertrek gekneusd had, toen wilde m'n huisarts best een verklaring afgeven, voor het geval ik dus niet die 20 uur in de bus kon zitten en raften en weet ik veel wat. Ik ben dus wel op vakantie gegaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 11:57

Dat kan nog een heel gedoe geven, zo'n medische verklaring. Ik heb ooit voor een opleidingsbureau gewerkt. Mensen die bij ons een opleiding volgden en om medische redenen hun examen niet konden afleggen, konden op vertoon van een medische verklaring hun examengeld terugkrijgen. Maar hoe vaak wij niet te horen kregen (ook van artsen zelf) dat iemands huisarts geen medische verklaring mochten afgeven, omdat dat onder beroepsgeheim viel... Is ook wel wat voor te zeggen, maar een simpel briefje met 'X is door ziekte/ongeval niet in staat (geweest) om... bla bla' is toch een kleine moeite? Er hoeft toch niet in te staan wat er precies met de 'patiƫnt' aan de hand is? Lastig hoor, ik hoop dat het je baas alsnog lukt om die hele reis zonder al te veel kosten te annuleren... en jij heel veel sterkte met je rug!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:04

Mijn eigen longarts deed dat wel. Voor mijn examens had ik verlenging nodig omdat ik in stressvolle situaties altijd ga hyperventileren. Met een halfuurtje langer zou de stress zo veel mogelijk gereduceerd worden. Ik had in 2 dagen een brief binnen. Dus waarom een huisarts dat niet zou mogen?
Naja, net zo vaag als dat mijn eigen huisarts me alleen maar mag doorverwijzen, dat mag zijn vervanger niet. Naja, dan niet joh! Dat mag alleen in 'noodgevallen'. Yeah rightie! Dromen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 12:06

Laui! schreef:
Naja, net zo vaag als dat mijn eigen huisarts me alleen maar mag doorverwijzen, dat mag zijn vervanger niet. Naja, dan niet joh! Dat mag alleen in 'noodgevallen'. Yeah rightie! Dromen

Ja ook zoiets, zouden we soms dezelfde huisarts hebben? Gaaaap

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:38

Ik kreeg van mijn huisarts ook geen ziekteverklaring toen ik met mijn pols door de ruit was gegaan en een slachaderlijke bloeding had , toen we de chirurg van de eerste hulp hebben gevraagd hadden we de dag erna al een verklaring

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:56

In de meeste gevallen wordt een verklaring door de eigen huisarts door de verzekering niet geaccepteerd.
Dat kan dus heel goed de reden zijn dat jouw huisarts je heeft doorverwezen naar een andere arts.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:05

weet er alles van.

onze eigen huisarts is er bijna nooit (meen het, echt bijna nooit), dus heel vaak daar al een vervanger op de praktijk.
dat is op zich nog 1 ding, maar als die er ook niet is .....
dan moeten we naar een andere praktijk, welke dat is, is elke keer verschillend.

laatst had ik s'avonds zo'n pijn dat we thuis besloten dat ik naar de dokter toe moest, dus midden in de nacht naar onze huisarts bellen, die was er niet en die en die waren de vervangers, dus wij daar heen bellen, hij was wel de vervanger, maar had geen nachtdienst, maar die en die had wel nachtdienst (vervanger van de vervanger dus).

daar dus midden in nacht geweest, bleek een gekneusde rib te zijn, het begon steeds zeerder en zeerder te doen, dus ik wou wel pijnstillers.
de goeie hadden we niet in huis, dus midden in de nacht naar de apotheek, die waren natuurlijk niet aanwezig, dus diegene met nachtdienst opgebeld, die kwam eraan en gaf me wat pijnstillers mee.

na twee dagen was het op, dus naar de vervanger van onze huisarts gebeld, of ze er dan meteen meer mee konden geven, dan hoefde ik tenminste niet om de drie dagen naar de apotheek.
nee, dat kon niet, ze hadden onderling afgesproken dat vervangers niet zoveel mee mochten geven, alleen een noodvoorraadje zeg maar, als mn eigen er weer was moest ik maar overleggen of ik er meer mee mocht nemen in een keer.

en toen was ik dus ook ff pissig, onze eigen huisarts is er nooit, we hebben zowat altijd vervangers en die wil dan ook nog niet eens een normale hoeveelheid medicijnen meegeven zodat je om de paar dagen een of andere andere huisarts moet bellen om het apotheek door te geven en dan moeten we dus ook nog eens naar de apotheek.
pffffffffffffffff.

maak het ff makkelijk.

het is altijd daar zo'n gekrommedraai en je hebt er uiteindelijk nog eens niks aan.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:09

Ik heb afgelopen jaar ook een reis moeten annuleren, ik mocht absoluut niet op vakantie omdat de kans groot was dat ik daar(in Turkije) in het ziekenhuis zou belanden.
Mijn reumatoloog heeft toen een briefje geschreven voor de annuleringsverzekering en dit is zeer netjes afgehandeld(dus al mijn geld terug gekregen)

Een beetje belachelijk dat je huisarts geen briefje wil schrijven maar wat doe je er aan?
Ik hoop dat je alsnog je verklaring krijgt en het snel kan opsturen.
Succes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:34

Misschien kun je eens navragen bij de bedrijfsarts of de Arbo-dienst waarbij het bedrijf waarvoor je werkt is aangesloten.
Hopelijk kunnen die je verder helpen !